Vilken bil har kostat dig mest (gått sönder mest)?

Opelmadness German cars, quality and beyond
5 augusti 2009 · 8 197 Inlägg

Inte så mycket fel på den, men onödigt dyra delar till den jag har. Så det har kostat när det har varit nåt.
Hjullager fram: 2800:- plus montering
Nytt bromsok bak: 1200:- plus montering.
Bakre ljudämpare 3650:- plus montering... 5410 spänn! sad Den blir inte bytt, inte av mig iaf.

Plus bromsbelägg och sånt, det var inte så illa.
Annars var det nog min 1983:a 242 som kostade mest i reparationer. Hade den mellan 1995-1997. Fyra nya stötdämpare plus fjädrar, grenrör, ljuddämpare, bromsar och allt annat som kan gå fel.. Skitbil.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
falloutboy
5 augusti 2009 · 1 723 Inlägg

Honda Prelude 4ws -88:
Två motorras, bytte sen motor.
Ena framhjulet lossna under färd, så det blev ny framskärm + lack.
Båda inre drivknutarna var kass så hela framvagnen vibrerade, köpte två kompletta drivaxlar på skroten.

Köpte bilen för 10000kr och den slutade på minst 30000kr allt som allt. Mitt mest korkade köp. Fast det mest korkade var väl egentligen att fixa iordning bilen.

Såldes för 3500kr. En vecka senare rasade växellådan...

Senast redigerat av falloutboy (5 augusti 2009)

Volvo740-88 Volvo850-92
5 augusti 2009 · 1 678 Inlägg

Jag har inte bytt något på min bil än tongue

Lidborn VD
5 augusti 2009 · 643 Inlägg

steifan skrev:

Lidborn skrev:
Audi TT:n jag hade.. Kom utanför bilhallen typ 100 m sen börja billen hacka..
Kom hem så ladda inte turbon länge..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Fick tillbaka den med spräckt framruta..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Fick tillbaka den med repa i huv..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Ny Turbo.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Småglin repa huv och förardörr..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..

32 gånger på verkstad på ett år.. Kosta tot 89000:- för felsökning byte av luftmassemätare, turbo, dump, givare till 4 hjulsdriften, givare till bromsen, batteri, olja, filter mm mm

Bilhandlaren jag köpte bilen av betala allt utom bensinen jag la på att köra den till verkstan och hämta den igen 5 mil enkel.. Men ändå..

Det var 'inte dåligt'. Vad var det för årsmodell på TTn?

En -00 big_smile

Rinnegan Malleus Malificarum
5 augusti 2009 · 2 401 Inlägg

Min GSX har jag lagt ut över 120.000kr på, det mesta ligger på drivlinan, sen ny lack, bearbetning, rostlagning i 1 år och 6 månader, små prylar. T.ex glasfiber huven var "bara" 16.000kr.

Inom loppet av, ja, 2 år kanske?

Edit- Nu räknar jag bort priset på bilen.

Senast redigerat av Siarnaq (5 augusti 2009)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Rock-Star
6 augusti 2009 · 2 982 Inlägg

någonting gemensamt är väl att många (inte alla) har köpt rishögar och trott att de ska rulla utan problem.
synd om TTn som kosta enmassa i inköp och därefter verkstadskostnader i samma summa

Mortalis VW-nörd?
6 augusti 2009 · 4 332 Inlägg

Golfen.
*Bytt startmotor (normalt slitage) - Garantiarbete (0kr)
*Bytt bakluckelås 2 gånger - 1a gratis, 2a ca 1000-1500kr med jobb och delar.
*Bakrutetorkarmotor läckte - 1500kr med jobb (roliga är att jag bytte första låset i bagaget pga att det kärvade, vattnet gjorde att det nya låset började rosta och fick byta de).
*Trasig stolsvärme förartol, ej åtgärdad - Skulle kosta 4-5000kr.
*Höjdjustering förarstol ur funktion, typ - Ej åtgärdat eller felsökt.
*Slog av knappen som justera ytterbackspeglarna med knäet...- kostade väl en tusenlapp tror jag. kul som fan
*Motorhuv, rostskada - 0kr, fick en ny på rostskyddsgarantin pga fabriktionsfel.
*Knäckte locket till armstödet - 600 spänn
*Elhiss passagerarsida, farsan drog igen dörren för hårt med rutan nervevad, försvann i dörren - 3405kr

Annat är normalt slitage (frambromsar, bussningar typ). Haft den 3 år.

Polon
*Bytt larmfjärr - 0kr

Senast redigerat av Mortalis (6 augusti 2009)

sirmiro Double-Unicorn Rider
6 augusti 2009 · 2 486 Inlägg

Toyota Carina II:

2 * avgassystem (pga rost)
Stötdämpare
Normal service X antal gånger
Däck
Fälgar
Rostlagning 70gånger
osv.

Och nu håller jag på och lagar toppen då toppackningen har slitits ut. (den rör sig tydligen fram och tillbaka redan från fabrik)

Summa - det vill ingen veta, framförallt inte jag.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
6 augusti 2009 · 5 650 Inlägg

saab 9000i 93 pajjade hela tiden man lagade vell upp den för 3 dubbla värdet än den va värd

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
D_Carlsson Bonntrimmare
6 augusti 2009 · 620 Inlägg

min volvo 850 när man har lagat en sak så går en annan sönder

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
BMW 335I Mtech 2 "DriftingBil sen 2007" (1990)
BMW M3 3,0 "Sedan" (1995)
BMW 540/6 "manuell" (1996)
tobee
6 augusti 2009 · 735 Inlägg

Lidborn skrev:

steifan skrev:

Lidborn skrev:
Audi TT:n jag hade.. Kom utanför bilhallen typ 100 m sen börja billen hacka..
Kom hem så ladda inte turbon länge..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Fick tillbaka den med spräckt framruta..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Fick tillbaka den med repa i huv..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Ny Turbo.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Småglin repa huv och förardörr..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..

32 gånger på verkstad på ett år.. Kosta tot 89000:- för felsökning byte av luftmassemätare, turbo, dump, givare till 4 hjulsdriften, givare till bromsen, batteri, olja, filter mm mm

Bilhandlaren jag köpte bilen av betala allt utom bensinen jag la på att köra den till verkstan och hämta den igen 5 mil enkel.. Men ändå..

Det var 'inte dåligt'. Vad var det för årsmodell på TTn?

En -00 big_smile

1.8T verkar vara en riktig strulmotor eller så är VAG värdelösa på att laga sina egna bilar. Hade samma problem jag när jag köpte en A3 1.8TQ av en handlare. Fram och tillbaka till verkstaden flera gånger men biljäveln ville inte sluta hacka. Lmm, dump,tändstift, kombiinstrument, knacksensorer. Ja jag kommer inte ihåg allt, var mer grejer, men skiten småhackade ändå. Fanns fakturor på bortåt 50 000:- på den bilen inom ett år men som tur var behövde jag inte betala ett ruttet öre själv. MRF-garanti big_smile
En styrenhet till haldexkopplingen byttes ut för 12000:- brrr tur jag slapp den notan också...
haha försäljaren hade hat i rösten när han prata med mig dom sista gångerna för jag skickade bilen till m-test månaden innan mrf garantin gick ut. Dom blev tvungna att byta stötdämparna bak, bara för att några skydd var trasiga inte för att stötdämparen var slut. Och en liten generatorrem. mohaha evil moi yes yes. Men det var mest för att jag var bitter att dom inte fick ordning på motorn

Senast redigerat av tobee (6 augusti 2009)

Aerocombi Xenoholic
6 augusti 2009 · 2 559 Inlägg

Inte min bil men min arbetskollegas.
Köpte en SAAB 9000 i för runt 70 000:- hade den i ca 5 år sålde den sen för 3000:-
Han hade då lagt ut ca 70 000:- i reparationer big_smile
Jo han köpte en SAAB igen wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
kevlar_soul
6 augusti 2009 ·

Saab 900

bmx
6 augusti 2009 · 7 100 Inlägg

volvo 745:a-86 och volvo 145-69
de är dom som har krånglat mest och shit!
nu vet ja inte hur mkt som har lagts ut på dom,men dom är det oaf tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Wallander
6 augusti 2009 · 117 Inlägg

Renault Clio -95.

Bytte bromscylindrar bak (efter att ha tappat bromsverkan när jag körde), fick laga vänstra dörren (efter att ena gångjärnet gått av under färd på 90-väg, dörren öppnades och gick inte att stänga) och bytte hjullager bak (efter att det skar under färd, dock gick det ganska långsamt, hjulet ramlade av bilen). För övrigt så knackade den ordentligt.

von_blad
6 augusti 2009 · 461 Inlägg

Ingen BMW än så länge.. peppar peppar!

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
trocade
6 augusti 2009 · 194 Inlägg

Audi S4 (1 års ägarskap)

Torkarlänkage - 1500 (rostat ihop, normalt slitage på audis)
Bytt framruta - 1500  (självrisken)
Bromsbelägg/skivor fram - 6000
Liten plastknapp på armstödet, värde 10 öre, fick köpa nytt armstöd för - 1000
Spännband bak -340
Omlackering höger bakskärm pga. lacksläpp - 2500
Parkeringslampor(2) - 180kr
Helljus(2) - 300kr

Senast redigerat av trocade (6 augusti 2009)

BudgetDunkaren Osponsrad
6 augusti 2009 · 1 631 Inlägg

Volvo 745 :
Nytt blinkers och positionsglas vänster fram (Krock)
Nytt dimljusfäste höger fram (Krock)
Nytt strålkastarglas (Krock)
Nya lister under strålkastarna (Krock och Krock)
6 nya bakdäck på 8 månader (buuurnat för mkt)
Nya tutor (originalarna hade rostat sönder)
Ny baklucka och lack (förra ägaren backade på ett traktorsläp)
Ny sidoruta höger bak (Baslådan välte)


Det va volvon.. de andra orkar jag inte rabbla upp här..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
TRYIT Teddan
6 augusti 2009 · 2 495 Inlägg

ferrari 355
ca 30 000kr/mån i reprationer.

Evo VI jag har nu kostar en del oxå ... har lagt över 50 000kr och kört max 5timmar

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
NIzmO Ollikkala Racing
6 augusti 2009 · 1 724 Inlägg

Min Opel Manta B gsi -86 var väl den bilen som kostade mest i reperationer, köpte bilen på hösten -03 för 11.000:- och la ut ca: 11.000:- (inkl besiktningsavgifter och böter från flygande besiktning) till under vintern bara för att få biljäkeln genom besiktningen och samma dag den tillslut gick genom la jag ut den på blocket och fick 8.000:- för den sad .

Bilen gick aldrig direkt sönder utan gick att köra varje dag ändå, lite av det jag kommer ihåg att jag gjorde/bytte: rostlaga en balk, bytte avgassystem, bytte styrväxelknut (dyyr), nya bromsar bak, nytt signalhorn + knapp m.m.

Lärde mig däremot en heldel pga den bilen som t.ex att sladda med bakhjulsdrift och att man ska titta närmare innan man köper en gammal bil wink .

- Time Attack -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang