740 på häng i tv 4 nyheterna.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
15 februari 2011 · 3 404 Inlägg

stoltosmart skrev:

RThelander skrev:

stoltosmart skrev:

Hyser inget agg mot folk som tycker att det e är kul att åka och  sladda. Men därimot hatar jag  folk som klagar på att man kör sakta när det är halt

klart man kan köra sakta, men man behöver ju inte överdriva.

Okej vad bra ne det kan jag hålla med om men 60 på 90 väg e ju inte o överdriva när det e snorhalt

Det är väll lite väl i underkant? Förvisso är det alltid från fall till fall men det är ju inte ovanligt att man bränner förbi nya "fina" suvar som ligger och fiskör när det är förhållandevis bra väglag

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
stoltosmart
15 februari 2011 · 885 Inlägg

TenZer skrev:

stoltosmart skrev:

RThelander skrev:

klart man kan köra sakta, men man behöver ju inte överdriva.

Okej vad bra ne det kan jag hålla med om men 60 på 90 väg e ju inte o överdriva när det e snorhalt

Det är väll lite väl i underkant? Förvisso är det alltid från fall till fall men det är ju inte ovanligt att man bränner förbi nya "fina" suvar som ligger och fiskör när det är förhållandevis bra väglag

Bra väg lag ja men i full snöstorm minst 5 cm snö på vägen o is under då behövs det kan jag lova

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
15 februari 2011 · 3 404 Inlägg

stoltosmart skrev:

TenZer skrev:

stoltosmart skrev:

Okej vad bra ne det kan jag hålla med om men 60 på 90 väg e ju inte o överdriva när det e snorhalt

Det är väll lite väl i underkant? Förvisso är det alltid från fall till fall men det är ju inte ovanligt att man bränner förbi nya "fina" suvar som ligger och fiskör när det är förhållandevis bra väglag

Bra väg lag ja men i full snöstorm minst 5 cm snö på vägen o is under då behövs det kan jag lova

Är det så så skulle jag nog också sänka farten men det är ofta man hinner upp folk som ligger långt under skyltad hastighet bara för att det snöar lite

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
15 februari 2011 · 839 Inlägg

Angående er diskution om hurvida folk kan köra bil eller inte..

Hur vore det om det faktist var svårt att ta körkort? Skulle inte det sålla lite bland de som borde få ta körkort och de som inte borde få?
Teoribiten kan man diskutera kring om den är svår eller inte. Men körningsbiten, halkan osv. Herregud... Bara det faktum att man inte behöver klara halkkörningen är för mig helt orimligt..

"Okej, nu vet du hur det känns att få sladd. Du vet inte hur man parerar den, men se till bara att aldrig få en så är det lungt."

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
jonazh
15 februari 2011 · 4 Inlägg

Masquerade skrev:
Vet ni vad som hade varit ännu roligare? Ifall bilen råkat hamna en dryg meter åt höger och kört på journalisten.

Sådana idioter skall inte ha körkort.

äh nu får du ta och lugna ner dig ett par kilon, ja vet väl vart ja har bilen ungefär iallafall wink och om du mäter med ditt ögonmått så ser du nog att de behövs iallafall dryga 3 metern innan reportern måste gå hem och byta kallingar;)

Chevrolet impala "the shine runner" (1969)
Mercedes 220 cdi "Göring" (2000)
RThelander
15 februari 2011 · 179 Inlägg

UhrJr skrev:
Angående er diskution om hurvida folk kan köra bil eller inte..

Hur vore det om det faktist var svårt att ta körkort? Skulle inte det sålla lite bland de som borde få ta körkort och de som inte borde få?
Teoribiten kan man diskutera kring om den är svår eller inte. Men körningsbiten, halkan osv. Herregud... Bara det faktum att man inte behöver klara halkkörningen är för mig helt orimligt..

"Okej, nu vet du hur det känns att få sladd. Du vet inte hur man parerar den, men se till bara att aldrig få en så är det lungt."

jag fick tillsägning på halkan när jag körde för fort för att bilen aldrig släppte...

Only-volvo
15 februari 2011 · 685 Inlägg

Klockrent, hade dock varit idioti i fall det hade varit mer trafik.

No turbo shit - just real power!
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
Diabel
15 februari 2011 · 172 Inlägg

Amen FFS!!!!!!!!!!!!!!!!


Killen åker och sladdar lite på vägen hem från jobbet. Han kommer iaf hem säkert med en gammal volvo trots att alla "försiktiga" förare i nya bilar med antisladd , antispinn och abs hamnar i diket.

Hur kommer det sig att de som klagar antingen är jävla förbannade artist-fotografer som inte kör bil själva utan putsar och fotar  eller folk som kör FWD bilar.


Lägg av . T.o.m tv4 tog det hela med nypa salt och de brukar överdriva jämt.

Killen hade ungefär lika stor chans att köra på reportern som en gammal göran som körde sin s80.


OT:      Killen gjorde min dag. Skrattade som fan på kontoret:)

Kör du först så väntar jag där framme
Bompeman
15 februari 2011 · 679 Inlägg

Diabel skrev:
Amen FFS!!!!!!!!!!!!!!!!


Killen åker och sladdar lite på vägen hem från jobbet. Han kommer iaf hem säkert med en gammal volvo trots att alla "försiktiga" förare i nya bilar med antisladd , antispinn och abs hamnar i diket.

Hur kommer det sig att de som klagar antingen är jävla förbannade artist-fotografer som inte kör bil själva utan putsar och fotar  eller folk som kör FWD bilar.


Lägg av . T.o.m tv4 tog det hela med nypa salt och de brukar överdriva jämt.

Killen hade ungefär lika stor chans att köra på reportern som en gammal göran som körde sin s80.


OT:      Killen gjorde min dag. Skrattade som fan på kontoret:)

+1

JimBo__
15 februari 2011 · 1 804 Inlägg

Årets hjälte, helt klart!

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
MarcusL #2573
15 februari 2011 · 1 489 Inlägg

http://data.fuskbugg.se/skalman02/157037_122182614511810_100001602173133_139066_3935347_n.jpg

Du glömde lägga ut denna..? smile

• Även den starka måste ta i när han skiter
viktor_89
15 februari 2011 · 113 Inlägg

haha så går det om man har volvo

ElvisAero86 Lastbilschaufför
15 februari 2011 · 196 Inlägg

inte lätt...helt klart de häftigaste inslaget på tv4 någonsin! Tummen upp ;-)

RThelander
15 februari 2011 · 179 Inlägg

MarcusL skrev:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/15703 … 5347_n.jpg

Du glömde lägga ut denna..? smile

Han har ju bara lagt en mer avancerad sladd, har ju inte krokat med någon wink

BMW E46 "320" (2001)
Nissan 240sx "LHD Silvia" (1992)
AC Cobra "Drive-in marodören" (2010)
jonazh
15 februari 2011 · 4 Inlägg

MarcusL skrev:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/15703 … 5347_n.jpg

Du glömde lägga ut denna..? smile

hahahahahaha ska de göras så ska de göras ordenligt wink de va en ganska duktig flygtur innan jag landa där kan jag säga , lite komiskt e ju också att jag plogar den vägen big_smile

Mercedes 220 cdi "Göring" (2000)
Chevrolet impala "the shine runner" (1969)
RThelander
15 februari 2011 · 179 Inlägg

viktor_89 skrev:
haha så går det om man har volvo

http://images.icnetwork.co.uk/upl/gazettelive2/jan2010/2/4/car-in-ditch-on-the-a173-329020139.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2119/2258559647_6d49c63458.jpg

asch då..

viktor_89
15 februari 2011 · 113 Inlägg

fina grejor

MarcusL #2573
15 februari 2011 · 1 489 Inlägg

jonazh skrev:

MarcusL skrev:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/15703 … 5347_n.jpg

Du glömde lägga ut denna..? smile

hahahahahaha ska de göras så ska de göras ordenligt wink de va en ganska duktig flygtur innan jag landa där kan jag säga , lite komiskt e ju också att jag plogar den vägen big_smile

Hahaha

Kung är det iaf och speka i TV4 ;-)

• Även den starka måste ta i när han skiter
Navkapsel
15 februari 2011 · 4 637 Inlägg

Fasen vilken tråkig stämning det var här!

Naturligtvis var det fel ställe att sladda på. Och hur van man ens är kan en bil alltid tappa greppet och fara iväg åt det minst oväntade hållet.

Men det vet nog alla, bättre att se det komiska i klippet och vara glad! smile

Erick
15 februari 2011 · 4 767 Inlägg

RThelander skrev:
+1

Bompeman skrev:
+1

Hänvisar till reglerna http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang