Golf 3 1.8i beter sig konstigt, tändstift sotsvarta och bilen går dåligt, hjälp!

Andrezz
4 september 2011 · 52 Inlägg

Hej alla gorgare!

Min Golf har börjat bete sig väldigt underligt... Bilen går bra i några dagar tills den får förhöjd tomgång för att sedan dö när man gasar, och efter det är den lite svårstartad, men när den väl går igång har den väldigt låg tomgång.

Satte i nya tändstift och kunde köra ca 1 månad sen blev det likadant igen, med jämna mellanrum.
Har kollat tändstiften och dom blir helt kolsvarta och det kommer vit sot ur tändkablarna!
Även kollat så att alla slangar är hela och det är dom.

Har lite idéer på vad det kan vara, men ni är då mycket mer erfarna än vad jag är, så jag vill nu ha er hjälp om vad det kan vara för fel!

Mekanisk insprutsförgasare på bilen.

Mvh Andrezz

Opel Astra 1.6 16V Njoy A "Åpelåket" (2003)
Lillpysen
9 september 2011 · 2 Inlägg

byt tändkablar smiletongue

David Hansson
steifan DR!FTT3KN!K3R
9 september 2011 · 10 427 Inlägg

Kollat hur fördelarlocket ser ut ?

Batta
10 september 2011 · 1 353 Inlägg

kolla tempgivaren för kylvätskan, så inte den tror att bilen går jättekall och fetar på blandningen.

sitter 2 st, en för motorstyrningen och en för mätaren inne i bilen. sitter mitt uppe på motorn typ.

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Bjornn
10 september 2011 · 749 Inlägg

Problemet är iallafall att bilen går för fett av någon anledning, kolla så det ej läcker i avgassystemet innan lamdasonden, annars kan det bero på någon felande komponent, exempelvis motortemperaturgivaren eller annat.
Igentäppt lufttillförsel eller stopp i avgassystemet?

Senast redigerat av Bjornn (10 september 2011)

Andrezz
11 september 2011 · 52 Inlägg

Problemet är löst smile Bytte tändkablar, fördelarlock + rotor.. tongue

Opel Astra 1.6 16V Njoy A "Åpelåket" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang