KÖPRÅD - Volvo 855 T5-R - 96

Gokarten
9 oktober 2011 · 25 Inlägg

Ja precis! Det var dom smile Såg att du har en 855, vad tycker du om den? smile

Ghurra
9 oktober 2011 · 61 Inlägg

Än så länge inga större bekymmer!
Det mesta ska vara åtgärdat, bl a kamremmen är bytt.
Men, det är en import så det är ju lite svårt att veta historiken.
Har den varit krockad, stämmer miltalet osv...
Ska vara otrimmad så stämmer det så ökar det väl livslängden litegrann.
Än så länge är jag mest irriterad på att framvagnsinställningen som skulle vara gjord inte blev bra...
Lite plastdetaljer som sitter lite löst och skramlar, måste kolla att det sitter som det ska.
Annars är det en mycket rolig bil!
För mig blev det ungefär samma försäkringskostnad som min 965:a också...

<passing side - suicide>
Mazda 1300 (1975)
Gokarten
9 oktober 2011 · 25 Inlägg

Jo precis! Kamremmen är bytt men dock för 5000 mil sen ungefär så kanske är påväg igen smile
Bilen blev chippad för kanske ett år sen så det är väl det enda i trimningsväg.
Det är sånt som blir!
Det roliga är att bilen som jag är intresserad av ser exakt ut som din, riktigt snygg! Hur många mil har din gått? smile

Ghurra
9 oktober 2011 · 61 Inlägg

Närmar sig 24000, den har lite skavanker som ska åtgärdas men helhetsintrycket är bra.

<passing side - suicide>
Mazda 1300 (1975)
nikotino ///R-Rated
9 oktober 2011 · 518 Inlägg

Får jag fråga, varför det blir en kombi? Är det av praktiska skäl eller utseendemässigt som gör att du är intresserad av den?

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Bjornn
9 oktober 2011 · 749 Inlägg

Ghurra skrev:
Än så länge inga större bekymmer!
Det mesta ska vara åtgärdat, bl a kamremmen är bytt.
Men, det är en import så det är ju lite svårt att veta historiken.
Har den varit krockad, stämmer miltalet osv...
Ska vara otrimmad så stämmer det så ökar det väl livslängden litegrann.
Än så länge är jag mest irriterad på att framvagnsinställningen som skulle vara gjord inte blev bra...
Lite plastdetaljer som sitter lite löst och skramlar, måste kolla att det sitter som det ska.
Annars är det en mycket rolig bil!
För mig blev det ungefär samma försäkringskostnad som min 965:a också...

Va är det för historik du vill veta?
Det spelar väl ingen roll, om den nu har varit krockad när den var 1 år gammal så är den fullständigt reparerad hos en autoriserad firma.
Även om den är krockad 3gr om året innan den importerades så är den ju reparerad isåfall.
Troligtvis så är den aldrig krockad.
Även om den är Svensksåld så kan den ha varit krockad.
Miltalet lär nog stämma, är inte så enkelt att fuska med (Vem orkar hålla på med sånt?).
Även Svensksålda bilar kan man fifla med mätarställning på om man nu orkar.
På en Volvo har miltalet ej så stor betydelse iallafall.

Sen finns det autoriserade Volvoverkstäder även i Tyskland, så du behöver inte va orolig att bilen har varit på nån Volkswagns-smedja där alla kliat sig i huvudet.

Det enda som spelar roll är ju i vilket skick bilen är i nuläget och det kollar man ju lätt genom att öppna huven, provköra, kolla under och runt, att den är importerad spelar ingen roll.

Senast redigerat av Bjornn (9 oktober 2011)

Gokarten
9 oktober 2011 · 25 Inlägg

Okej!

Njae orsaken till det är väl framförallt för att jag tycker om utseendet på kombin samtidigt så som du säger, att den har mer plats. Dock höjer detta antagligen förbrukningen ´till viss mån men det får man ta!wink

nikotino ///R-Rated
9 oktober 2011 · 518 Inlägg

Ok, smaken är som baken, men det fina med 850´n tycker jag är bakändan och då menar jag sedanen.

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Gokarten
9 oktober 2011 · 25 Inlägg

Haha, nejnejnej det jag gillar är just de här avlånga lysena. Skitsnyggt! Men dock är sedanen helt okej den med men tilltalar mig inte så värst wink Sen finns det ju såklart finare bilar såsom din m3 men allt handlar ju om pris smile

Rquired Allmänt envis
9 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

Gokarten skrev:
Okej!

Njae orsaken till det är väl framförallt för att jag tycker om utseendet på kombin samtidigt så som du säger, att den har mer plats. Dock höjer detta antagligen förbrukningen ´till viss mån men det får man ta!wink

Volvo körde ett år inom Touring car med en 855 och om inte jag minns fel var det just för att den var mer aerodynamisk? Den kan åtminstone inte vara helt oduglig om den tävlades med. wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
nikotino ///R-Rated
9 oktober 2011 · 518 Inlägg

Rquired skrev:

Gokarten skrev:
Okej!

Njae orsaken till det är väl framförallt för att jag tycker om utseendet på kombin samtidigt så som du säger, att den har mer plats. Dock höjer detta antagligen förbrukningen ´till viss mån men det får man ta!wink

Volvo körde ett år inom Touring car med en 855 och om inte jag minns fel var det just för att den var mer aerodynamisk? Den kan åtminstone inte vara helt oduglig om den tävlades med. wink

Tävla kan alla göra, att vinna är utmaningen wink

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Rquired Allmänt envis
9 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

nikotino skrev:

Rquired skrev:

Gokarten skrev:
Okej!

Njae orsaken till det är väl framförallt för att jag tycker om utseendet på kombin samtidigt så som du säger, att den har mer plats. Dock höjer detta antagligen förbrukningen ´till viss mån men det får man ta!wink

Volvo körde ett år inom Touring car med en 855 och om inte jag minns fel var det just för att den var mer aerodynamisk? Den kan åtminstone inte vara helt oduglig om den tävlades med. wink

Tävla kan alla göra, att vinna är utmaningen wink

Jag har för mig den klarade sig rätt fint!

På tal om: http://www.garaget.org/?car=249457&image=2352654

Senast redigerat av Rquired (9 oktober 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
nikotino ///R-Rated
9 oktober 2011 · 518 Inlägg

Rquired skrev:

nikotino skrev:

Rquired skrev:

Volvo körde ett år inom Touring car med en 855 och om inte jag minns fel var det just för att den var mer aerodynamisk? Den kan åtminstone inte vara helt oduglig om den tävlades med. wink

Tävla kan alla göra, att vinna är utmaningen wink

Jag har för mig den klarade sig rätt fint!

På tal om: http://www.garaget.org/?car=249457&image=2352654

Den var ju livsfarlig smile

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Rquired Allmänt envis
9 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

nikotino skrev:

Rquired skrev:

nikotino skrev:

Tävla kan alla göra, att vinna är utmaningen wink

Jag har för mig den klarade sig rätt fint!

På tal om: http://www.garaget.org/?car=249457&image=2352654

Den var ju livsfarlig smile

Hur tänkte du där? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
KennethL
9 oktober 2011 · 412 Inlägg

Gokarten skrev:
Jaha jag förstår! Men hur svårt kan det vara isf att rengöra ev. byta vevhuset?
!

Ja det är hur lätt som helst. Det är bara att tabort insuget så har du oljefällan där. Är slangarna i gott skick är det bara göra rent, och om det har satt igen sig i motorn så är det bara ta en borr av lämplig storlek och försiktigt vrida borren. (..all smuts följer med i kanalerna på borren ut)

135
├┼┼
24 R
Gokarten
9 oktober 2011 · 25 Inlägg

Rquired skrev:

Gokarten skrev:
Okej!

Njae orsaken till det är väl framförallt för att jag tycker om utseendet på kombin samtidigt så som du säger, att den har mer plats. Dock höjer detta antagligen förbrukningen ´till viss mån men det får man ta!wink

Volvo körde ett år inom Touring car med en 855 och om inte jag minns fel var det just för att den var mer aerodynamisk? Den kan åtminstone inte vara helt oduglig om den tävlades med. wink

Juste! Den där kommer man ju ihåg från när man va liten och satt o kolla!


Kenneth :

Okej det låter ju inte alltför svårt att försöka fixa:D
Allt som allt verkar det bli denna bil faktiskt!

Senast redigerat av Gokarten (9 oktober 2011)

nikotino ///R-Rated
19 oktober 2011 · 518 Inlägg

Nu har det gått 10 dagar, blev det nått köp?

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Munkis
19 oktober 2011 · 1 637 Inlägg

Rquired skrev:

Gokarten skrev:
Okej!

Njae orsaken till det är väl framförallt för att jag tycker om utseendet på kombin samtidigt så som du säger, att den har mer plats. Dock höjer detta antagligen förbrukningen ´till viss mån men det får man ta!wink

Volvo körde ett år inom Touring car med en 855 och om inte jag minns fel var det just för att den var mer aerodynamisk? Den kan åtminstone inte vara helt oduglig om den tävlades med. wink

Sorry för ännu mer OT men en liten kul grej är att Volvo 245Turbo toppade 10-15km/h mer än 244Turbo just på grund av aerodynamiken smile

Gokarten
23 oktober 2011 · 25 Inlägg

Det skulle ha blivit ett solklart köp men pga. oseriös säljare så sålde han den till en annan trots löften m.m..... Så är ute o letar igen efter en annan R! Tack för alla svar! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang