Råd två bilar

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 december 2012 · 14 086 Inlägg

wh0re skrev:
Jag har alltid haft mina bilar registrerade på mig.
Fast sen är jag rätt oekonomisk också...

Förändras kostnaderna efter att man fyllt 25? Eller förändras de 'med åren' så att säga?

Det brukar ju vara en ruta att kryssa i när man tar en försäkring där det står om nån under 25 kommer att köra bilen så det kanske är där gränsen går. Hur billigt det blir beror ju på var du bor och hur du bor och hur du förvarar bilen nattetid.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
ZElliot
27 december 2012 · 99 Inlägg

Vettemannen skrev:

ZElliot skrev:
Tycker att de är självklart att ställa bilen på föräldrarna om man har möjlighet till de, ligger ju bra mycket hellre på 1000/månad en 7500/månad  som det skulle va om jag stod på försäkringen?! Detta står jag bara för så länge man bor hemma och när de e tid att flytta ut så tar jag över försäkringen själv smile

Du menar alltså att din BMW skulle kosta 90000/år om den stod på dig????

/Benny

Stämmer Benny, har förmodligen sänkts något nu men var 18 när jag köpte min bil och hade med andra ord precis tagit körkort.(Ringde Flera olika försäkringsbolag och var ungefär samma summa vi fick av alla) Bor i Stockholms området i radhus utan garage, så där har du lite faktorer om varför det e så dyrt.

Står på Mamma idag som har full bonus och ligger ändå på en lax i månaden... så helt orimligt är det ju inte längre eller hur?

/Z

Senast redigerat av ZElliot (27 december 2012)

BMW 330 Ci "M-sport" (2002)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 december 2012 · 14 086 Inlägg

ZElliot skrev:

Vettemannen skrev:

ZElliot skrev:
Tycker att de är självklart att ställa bilen på föräldrarna om man har möjlighet till de, ligger ju bra mycket hellre på 1000/månad en 7500/månad  som det skulle va om jag stod på försäkringen?! Detta står jag bara för så länge man bor hemma och när de e tid att flytta ut så tar jag över försäkringen själv smile

Du menar alltså att din BMW skulle kosta 90000/år om den stod på dig????

/Benny

Stämmer Benny, har förmodligen sänkts något nu men var 18 när jag köpte min bil och hade med andra ord precis tagit körkort.(Ringde Flera olika försäkringsbolag och var ungefär samma summa vi fick av alla) Bor i Stockholms området i radhus utan garage, så där har du lite faktorer om varför det e så dyrt.

Står på Mamma idag som har full bonus och ligger ändå på en lax i månaden... så helt orimligt är det ju inte längre eller hur?

/Z

För mig låter det helt absurt men det är nog som du säger. Högriskområde och utan garage. Det stjäls nog en del i Stockholm. Det kanske blir billigare när du fyllt 25.....för du är väl under 25?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mattsson_91 Självlärd
27 december 2012 · 3 083 Inlägg

Nico-the-kid skrev:
Gör gärna en skärmdump på detta pris.


Volvo142_73a skrev:

Volvo544special65 skrev:
Bara jag som tycker det är rätt komiskt med 18-20 åringar med AMG-mercor, BMW M, diverse tryck-å-pys-japsar, osv. som grinar över dyra premier och att de aaaaaldrig skulle haft råd att försäkra om de inte skrivit bilen på föräldrar osv?
Rätta munnen efter matsäcken då för tusan.... En Mazda 323 1,5 kostar knappast lika mycket, köp en sådan, problem solved.

Min Volvo 142a skulle kosta 11.000 eller om det var 14.000 om året.. I trafikförsäkring!!!!!

Det var vad dom sa på Trygghansa eller om det var IF när jag ringde och kollade för drygt 4 år sen. I och för sig så var Läns Försäkringar och ett gäng andra bra mycket billigare och ville ha runt 3.5-4 tusen. Men min poäng med inlägget var att även gamla slöa bilar kan vara dyra att försäkra

Senast redigerat av Volvo142_73a (27 december 2012)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
dadooo
27 december 2012 · 841 Inlägg

skajjan är på farsan och de går på 12 000 /året  eget låst garage, aldri smällt eller nått  (trygghansa)

Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 december 2012 · 14 086 Inlägg

dadooo skrev:
skajjan är på farsan och de går på 12 000 /året  eget låst garage, aldri smällt eller nått  (trygghansa)

Frågan är vad den skulle kosta om den stod på dig. Nyfiken bara.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
dadooo
27 december 2012 · 841 Inlägg

Vettemannen skrev:

dadooo skrev:
skajjan är på farsan och de går på 12 000 /året  eget låst garage, aldri smällt eller nått  (trygghansa)

Frågan är vad den skulle kosta om den stod på dig. Nyfiken bara.

/Benny

trafik = 9004kr

halv = 17 970

hel= 28 419


btw de e hel vi har på den

Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 december 2012 · 14 086 Inlägg

dadooo skrev:

Vettemannen skrev:

dadooo skrev:
skajjan är på farsan och de går på 12 000 /året  eget låst garage, aldri smällt eller nått  (trygghansa)

Frågan är vad den skulle kosta om den stod på dig. Nyfiken bara.

/Benny

trafik = 9004kr

halv = 17 970

hel= 28 419


btw de e hel vi har på den

Lite skillnad är det faktiskt. Jag tycker allt verkar så fruktansvärt dyrt. Jag betalar runt 4000/år i helförsäkring för Vetten och det är på landsbygden och i eget låst garage. Men så är jag lite äldre och alltså ingen ungdom om man så säger. Men det är väl skade/stöldfrekvensen dom går efter när det gäller bilar av din typ och i din ålder. Det är väl bara så det är och inget man kan göra nåt åt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Aerodynamik ...
27 december 2012 · 7 120 Inlägg

Nissan står på mig och Subarun på min far.
Varför?
Bor fortfarande hemma och ser det lite som nu eller aldrig att ha en rolig bil innan man blir 'vuxen'.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 december 2012 · 14 086 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Nissan står på mig och Subarun på min far.
Varför?
Bor fortfarande hemma och ser det lite som nu eller aldrig att ha en rolig bil innan man blir 'vuxen'.

Men det är väl 2 ganska likvärdiga bilar när det gäller premien? Eller är Subarun dyrare än Nissan?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Aerodynamik ...
27 december 2012 · 7 120 Inlägg

Vettemannen skrev:

Aerodynamik skrev:
Nissan står på mig och Subarun på min far.
Varför?
Bor fortfarande hemma och ser det lite som nu eller aldrig att ha en rolig bil innan man blir 'vuxen'.

Men det är väl 2 ganska likvärdiga bilar när det gäller premien? Eller är Subarun dyrare än Nissan?

/Benny

Nä, det skiljer massor. Originaleffekten i Subarun är nästan det dubbla mot Nissan.
Sen är Nissan en renodlad sommarbil så den har jag entusiastförsäkring på = nästan gratis. smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 december 2012 · 14 086 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Vettemannen skrev:

Aerodynamik skrev:
Nissan står på mig och Subarun på min far.
Varför?
Bor fortfarande hemma och ser det lite som nu eller aldrig att ha en rolig bil innan man blir 'vuxen'.

Men det är väl 2 ganska likvärdiga bilar när det gäller premien? Eller är Subarun dyrare än Nissan?

/Benny

Nä, det skiljer massor. Originaleffekten i Subarun är nästan det dubbla mot Nissan.
Sen är Nissan en renodlad sommarbil så den har jag entusiastförsäkring på = nästan gratis. smile

Okay! Fattar!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
andreas1
27 december 2012 · 1 020 Inlägg

Verkar ibland som bolagen gissar.
Jag o en kille i gatan brevid hade exakt samma bilar samma boende han var över 25 o jag var 23.
Han betala 1500 mer för samma försäkring samma bolag.
Hörde att tanten min fick pris 49000 för en v70 t5...
Fick ner det till 10,000 hos annat bolag.
Vem kan slänga nästan 50 papp på en försäkring?

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
SportPilot Ubåtsingenjör
27 december 2012 · 7 250 Inlägg

andreas1 skrev:
Verkar ibland som bolagen gissar.
Jag o en kille i gatan brevid hade exakt samma bilar samma boende han var över 25 o jag var 23.
Han betala 1500 mer för samma försäkring samma bolag.
Hörde att tanten min fick pris 49000 för en v70 t5...
Fick ner det till 10,000 hos annat bolag.
Vem kan slänga nästan 50 papp på en försäkring?

prova försäkra en nyare sporthoj med nytaget kort wink

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Mack Forum- och sitemoderator
27 december 2012 · 26 194 Inlägg

CHEEVA skrev:

andreas1 skrev:
Verkar ibland som bolagen gissar.
Jag o en kille i gatan brevid hade exakt samma bilar samma boende han var över 25 o jag var 23.
Han betala 1500 mer för samma försäkring samma bolag.
Hörde att tanten min fick pris 49000 för en v70 t5...
Fick ner det till 10,000 hos annat bolag.
Vem kan slänga nästan 50 papp på en försäkring?

prova försäkra en nyare sporthoj med nytaget kort wink

Kanske finns anledning till varför de med nytagna kort får betala mer för att ha en sporthoj..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Busgrabb Rejsa ?
28 december 2012 · 2 959 Inlägg

CHEEVA skrev:

andreas1 skrev:
Verkar ibland som bolagen gissar.
Jag o en kille i gatan brevid hade exakt samma bilar samma boende han var över 25 o jag var 23.
Han betala 1500 mer för samma försäkring samma bolag.
Hörde att tanten min fick pris 49000 för en v70 t5...
Fick ner det till 10,000 hos annat bolag.
Vem kan slänga nästan 50 papp på en försäkring?

prova försäkra en nyare sporthoj med nytaget kort wink

Haft kort ett bra tag och kan intyga att det fortfarande är långt ifrån gratis tongue

Autotech
BMW 335D (2008)
Knugcab
28 december 2012 · 5 111 Inlägg

Vettemannen skrev:

dadooo skrev:

Vettemannen skrev:

Frågan är vad den skulle kosta om den stod på dig. Nyfiken bara.

/Benny

trafik = 9004kr

halv = 17 970

hel= 28 419


btw de e hel vi har på den

Lite skillnad är det faktiskt. Jag tycker allt verkar så fruktansvärt dyrt. Jag betalar runt 4000/år i helförsäkring för Vetten och det är på landsbygden och i eget låst garage. Men så är jag lite äldre och alltså ingen ungdom om man så säger. Men det är väl skade/stöldfrekvensen dom går efter när det gäller bilar av din typ och i din ålder. Det är väl bara så det är och inget man kan göra nåt åt.

/Benny

Jag är 26 år och kollade faktiskt upp vad en C5 skulle kosta att försäkra för någon dag sedan, det låg bara runt 9 lakan för helförsäkring, så det verkar som att det är just de första åren som är svinigt dyra.

Det är klart, de halverade premien på mercan när jag fyllde 25 också, så...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
andreas1
28 december 2012 · 1 020 Inlägg

Busgrabb skrev:

CHEEVA skrev:

andreas1 skrev:
Verkar ibland som bolagen gissar.
Jag o en kille i gatan brevid hade exakt samma bilar samma boende han var över 25 o jag var 23.
Han betala 1500 mer för samma försäkring samma bolag.
Hörde att tanten min fick pris 49000 för en v70 t5...
Fick ner det till 10,000 hos annat bolag.
Vem kan slänga nästan 50 papp på en försäkring?

prova försäkra en nyare sporthoj med nytaget kort wink

Haft kort ett bra tag och kan intyga att det fortfarande är långt ifrån gratis tongue

Hmm varför sporthojar inte är gratis förvånar mig inte...

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Sharky
28 december 2012 · 10 287 Inlägg

När jag köpte min första Audi A8 2005 ( jag var 47 år då, bor i radhus med garage, massor av skadefria år, ingen under 25 som skulle köra bilen etc) så varierade buden på helförsäkring på mellan 9000 och 28000 kr / helår.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
dawwe ...has left the building...
28 december 2012 · 4 474 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Sen är Nissan en renodlad sommarbil så den har jag entusiastförsäkring på = nästan gratis. smile

Öh..Hur kan du stå som ägare på Nissan OCH ha den entusiastförsäkrad? Ett av kraven vid entusiastförsäkring brukar vara att man har en bruksbil, man brukar vara tvungen att äga bruksbilen...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang