vilken bil håller och är mest lättrimmad?

neji
7 augusti 2007 · 2 Inlägg

funderat på ett bilköp , fastnat för subaru impreza GT men hoppas få lite feedback om folk som äger sådana bilar och kanske kan ge ett tips vilken modell som går bäst :)

"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
Thomas Treshold, Tågingenjör, 1835
Bostrom RS
8 augusti 2007 · 886 Inlägg

Finns bara en modell av Impreza GT så vitt jag vet.

Focus RS
ViO Svetsare
9 augusti 2007 · 39 Inlägg

Impreza GT är ingenting du ens ska överväga att trimma om du inte har en REJÄL slant att lägga på ny låda.. Lådan som sitter i original är i princip maxbelastad redan från början.. Har du TUR, vilket jag finner högst osannolikt, hittar du ett RIKTIGT fint exemplar med få mil på mätaren och med en ägare som kört den YTTERST varsamt.. Men i och med att Imprezan räknas som en busbil, så låter det omöjligt..

Jag har en Impreza GT -99, och skulle inte ens drömma om att trimma den innan jag har runt 100.000:- att lägga på ny låda..

Sen har du rätt.. Typ.. Om det där med "olika modeller".. Impreza GT fram till -99 har 211 hk original, -99 och -00 har 218 hk, plus att det är en helt del ytterligare saker som skiljer dem åt.. För att få reda på mer kan du gå in på: http://bbs.impreza.nu och läsa/leta/söka dig fram till ytterligare fakta..

Lycka till i framtiden!! /Vio

*silverkulan blev en kolfiberkula*
Subaru Impreza "Sti" (1999)
Percha
9 augusti 2007 · 48 Inlägg

Jag har en polare (som visserligen inte är så snäll mot sina bilar) som nyligen har averkat två Imprezor. Den första "rally edition" blåste han kolvarna genom blocket på. Och det är väl en konst i sej förstås. men min uppfattning av imprezorna är att, om den går sönder orginal av lite hård körning så kan dom nog inte hålla så länge vid trimmning. För om man trimmar så har man inte i tankarna att köra lugnt. Det var bara min åsikt

Från en som aldrig ägt en Impreza.

En gång ///M Alltid ///M
Saab 99 (1984)
Streethawk Billjuds Wannabe
9 augusti 2007 · 1 771 Inlägg

Om du vill ha mest hållbara så skulle jag säga Toyota supra Mkiv då den har fått väldigt många kommentarer om att vara Grymt hållbar, lätt trimmad tror jag säkert att den är med..

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Aerodynamik ...
9 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

Skyline R32 GT-R och Supra ? 400-500hk , inga problem.

bumpe Lastbilsmekaniker
9 augusti 2007 · 3 878 Inlägg

BPU trim på en supra (kostar 20 K???) ger ju 450 häst och det är bara o tuta o köra...

Annars är ju BMW:s M50 motorer mycket bra byggda, dit med 3mm toppackning och stor turbo så kan man åka med 500 HK i grova drag...

Zapust
13 februari 2008 · 91 Inlägg

Jag är inte precis den bästa på bilar.. Gick samhäll och inte fordon som många på garaget.. men måste påpeka.. MKIV, R32-R34 om du ska ha en japs tuner bil.. Såg ett inslag från Top gear med JUN r33.an på 1000 hk (gammalt top gear inslag) och dom sa att den r33.an på 1000 hk har inte pajjat en ENDA gång sen trimningen.. så de är mitt tips.. Sen så ett råd (OM DU INTE REDAN VET DE wink haha) så skulle ja mest gått på motorn (inte storleken utan byggnaden), stabilitet och vikt... Man kan vinna med 400 hk över en bil med 600 hk om den är rätt byggd.. wink Have a nice evening.. wink

Daniel kabat -
BMWKimmo Mekaniker
14 februari 2008 · 472 Inlägg

BMW M5 E34 3,8 med turbo smile

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
twin_cam Smålänning
14 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Saab håller mycket bra smile men dom är framhjulsdrivna, så vill du inte stoppa motorn och pilla ihop med en bakhjulsdriven låda så kör på BMWKimmos förslag big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
turbos4
14 februari 2008 · 369 Inlägg

Volvo T5, Audi S2,S4,S6, Nissan 200zx eller supra....finns så klart fler som är bra...men de som jag nämt finns mycket info om på tex garaget...

Avant för varje slant.
alex_evo3
14 februari 2008 · 56 Inlägg

skyline R34 GTR  Annars  Evo

snoddas
14 februari 2008 · 1 142 Inlägg

såg på tvn ja me när dom trimma 1 skyline r32 1 chevrolet(nån nyare) och 1 wolksvagen och alla trimmade för samma mängd pengar bara det att r32an hade 800+ i slutet vilket är en höjning 3-400+ hästar och dom andra hade väll fått 100 mer

heikkila
14 februari 2008 · 35 Inlägg

Bmw me M50 motorer vettja....
Hade en annan 325an förut o monterade dit turbo på o körde me 0,6 bar. Gick hyfast bra utan problem...

Ligger alltid före dig. ( Pinka på trafikpolis )
tobee
14 februari 2008 · 735 Inlägg

Som sagt BMW M50 står pall för mycket.

Rinnegan Malleus Malificarum
14 februari 2008 · 2 401 Inlägg

Absolut_Audi skrev:
Om du vill ha mest hållbara så skulle jag säga Toyota supra Mkiv då den har fått väldigt många kommentarer om att vara Grymt hållbar, lätt trimmad tror jag säkert att den är med..

2JZ GTE motorn håller för 1100 hästar utan att byta interna komponenter så som kolvar och dylikt.

Chippning, större spridare, nytt insug, avgassystem så har du 510 - 520 hästar i en sådan.

Finns folk som laddar 2300 hästar i såna och dom håller sjukt länge. Längre än någon annan motor i princip.

Så en MKIV Supra är utan tvekan bäst.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Aerodynamik ...
14 februari 2008 · 7 120 Inlägg

Siarnaq skrev:

Absolut_Audi skrev:
Om du vill ha mest hållbara så skulle jag säga Toyota supra Mkiv då den har fått väldigt många kommentarer om att vara Grymt hållbar, lätt trimmad tror jag säkert att den är med..

2JZ GTE motorn håller för 1100 hästar utan att byta interna komponenter så som kolvar och dylikt.

Chippning, större spridare, nytt insug, avgassystem så har du 510 - 520 hästar i en sådan.

Finns folk som laddar 2300 hästar i såna och dom håller sjukt länge. Längre än någon annan motor i princip.

Så en MKIV Supra är utan tvekan bäst.

Nu tar du ändå i lite för mkt. Vid 6-700hk skulle iaf jag byta kolvar m.m. och 500hk+ får du inte riktigt av BPU.. Kanske 400-450.

Mack Forum- och sitemoderator
14 februari 2008 · 26 167 Inlägg

Zapust skrev:
Jag är inte precis den bästa på bilar.. Gick samhäll och inte fordon som många på garaget.. men måste påpeka.. MKIV, R32-R34 om du ska ha en japs tuner bil.. Såg ett inslag från Top gear med JUN r33.an på 1000 hk (gammalt top gear inslag) och dom sa att den r33.an på 1000 hk har inte pajjat en ENDA gång sen trimningen.. så de är mitt tips.. Sen så ett råd (OM DU INTE REDAN VET DE wink haha) så skulle ja mest gått på motorn (inte storleken utan byggnaden), stabilitet och vikt... Man kan vinna med 400 hk över en bil med 600 hk om den är rätt byggd.. wink Have a nice evening.. wink

...vill bara inflika att det inte var från Top Gear, utan från en film Jeremy Clarkson gjort vid sidan av. Minns inte namnet på den, men jag har dom alla. Inte för att det spelar nån roll då men...ändå big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Percha
15 februari 2008 · 48 Inlägg

Jag har hört att en sån som jag har, E34 M5 3,6:an är mer stryktåligare än 3,8:an
sen om det stämmer eller inte har jag ingen erfarenhet av. och personligen håller jag mej till mottot
"NO TURBO SHIT, JUST PURE POWER" smile

*Ta inte illa upp turbo-folk big_smile



BMWKimmo skrev:
BMW M5 E34 3,8 med turbo smile

En gång ///M Alltid ///M
Saab 99 (1984)
andreas_hudik
15 februari 2008 · 82 Inlägg

Skulle faktiskt rekomendera en 325 Coupé e36 med Vanos (93 och nyare). Turbokitt å skruva dit å köra bara.

Har även lite turbogrejer jag är intresserad att bli av med nu. Köp det å skruva dit å åk 450 hk i sommar. Bara tuta å köra ungefär smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang