Xenon golf gti

FatManCustoms grön aktivist
19 augusti 2011 · 846 Inlägg

Jag länkade till den där uppe O.o.

http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … ssats.html

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
it_mutt Avstängd
19 augusti 2011 · 10 388 Inlägg

tooffen skrev:

it_mutt skrev:
Nej och OFTAST åker inte folk fast när de kör för fort heller...

Saken är att utan nivåreglering är det mer än lite risk att blända medtrafikanter o så vidare..det finns ju trots allt en anledning till att den ska finnas där.

Som sagt, förstår inte problemet att i sammanhanget lägga en relativt liten summa (1300) o så är det bländfritt och det finns inte ens en risk att torska på det.

1300 ge mig länk till den saken då?

Här är det...sen tidigare i tråden (1399:- my bad );

Confide skrev:
Detta kit tänker du på : http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … ssats.html
Kommer montera i detta i min kärra wink.

Vet inte hur det är på golfen, men i gamla Fabia så satt nivåregleringen i bakre hjulhus... det högra tror jag det var!
Låter någon med mer VW-erfarenhet svara på detta!

- - - - - - -

O jag missade att det redan svarats tongue

Senast redigerat av it_mutt (19 augusti 2011)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Nafets86
19 augusti 2011 · 821 Inlägg

Confide skrev:

sengstr skrev:
Jag har sett kitt där man sätter dit en nivåreglerare bara oftast på bakaxeln eller liknande.
Kablar behöver du dra vilket fall, men du slipper skärmen och grejer. Såg någon sida tidigare med ett kit. Funderade själv på det, kostar 1500-3000 kr någonting.

Ingen bil med xenon original har nivåregleringen inbyggd i lamphuset, däremot styrboxen till lampan är inbyggd och inte som man gör med eftermarknadskitet att man kan sätta fast det här och var.

Ska du konvertera till xenon på halvljuset så måste du sätta dit nivåregleringen, annars får du en 2:a på besiktningen. Kan till och vara så att du får byta på plats eller får körförbud som värst (rätta mig om jag har fel). Polisen kan veta mer än du tror, Flygande besiktning så är det en besiktningsman med. Då kan du åka dit på det iaf. Vanlig kontroll tittar de inte ens på det.

Låter dumt att sätta det på bakaxeln, sitter ju jävligt utsatt för grus, lera, snö, värme och kyla.
Skärmen och sensorn kan man ju alltid gömma under en plastkåpa, det finns det gott om bak i VW-bilar wink.
Men det stämmer det du säger, automatisk nivåreglering måste finnas på bilar med xenon som lyser med över 2000 lumen...

Anledningen till varför man sätter den på bakaxeln.. är för att du lastar oftast tungt i bak (aldrig sett en bil som lastar tungt på motorhuven.) på så sätt kan den känna av och ställa ner ljuset automatiskt.

På min ford focus RS satt det en på både fram och bakaxeln.. på min skoda satt den på bakaxeln. Så ne, det är inte dumt. De sitter lite halvt oskyddade på de flesta bilar som jag tittat på iaf.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
FatManCustoms grön aktivist
20 augusti 2011 · 846 Inlägg

Sitter ju ganska utsatt där om den sitter på bakaxeln, bättre om den sitter gömd inne i bagagen väl?
Det är iaf där jag kommer sätta min...

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Nafets86
21 augusti 2011 · 821 Inlägg

Confide skrev:
Sitter ju ganska utsatt där om den sitter på bakaxeln, bättre om den sitter gömd inne i bagagen väl?
Det är iaf där jag kommer sätta min...

Den sitter inte så utsatt ändå. På min Focus RS så satt den iaf så och jag antar att de som producerar bilarna har tänkt till varför de ska sitta just på de punkterna. Så den sitter där utav en anledning, Det är för att bilen ska kännas av när du lastar den tung. Då åker den ner/upp och ställer ljuset därefter. Annars, sätter du den någon annanstans som gör att den inte kan känna hur du lastat bilen. då kommer du blända alla sedan.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
granadadr
21 augusti 2011 · 7 320 Inlägg

jag har läst att man ska montera nivåkännaren i bagaget för just tunga lasten,, blir ju samma verkan om den sitter i bagaget som under ju wink

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Nafets86
21 augusti 2011 · 821 Inlägg

granadadr skrev:
jag har läst att man ska montera nivåkännaren i bagaget för just tunga lasten,, blir ju samma verkan om den sitter i bagaget som under ju wink

Beror väl på hur du monterar den och vart.. Du måste ju ha 2 fästpunkter iaf. Så den kan flexa beroende på last

Senast redigerat av sengstr (21 augusti 2011)

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang