Saab 9000 rycker

bergman8809
20 december 2011 · 166 Inlägg

Hej har ett problem med min saab 9000 2,3L 94a.

När jag var på väg hem idag så började bilen rycka myycket o blev orkeslös, stannade då på en parkeringsficka för att varva ur den men kom inte högre än 2000 varv?

Startade om bilen sen körde jag iväg igen, gick bra i 5 km sen började den igen.

Har därimot märkt om jag kör hårt med bilen o varvar mycket så går det hur bra som hellst.

Nån som vet vad det kan vara för problem?

Mvh Jimmy

Gizmojohan
20 december 2011 · 3 295 Inlägg

tändstift, tändkassett, bränslepump eller vevaxelgivare är heta tips. tändkassett kan du kanske låna av nån snäll själ i närheten och tändstift är ju nya som gäller.

bergman8809
22 december 2011 · 166 Inlägg

Slave_joe skrev:
tändstift, tändkassett, bränslepump eller vevaxelgivare är heta tips. tändkassett kan du kanske låna av nån snäll själ i närheten och tändstift är ju nya som gäller.

Har nu bytt bränslefilter, stift och tändkasett utan resultat hackar o hoppar runt 2000 varv iallafall. Och ligger man för länge o pressar den där så smäller det till bra i avgasystemet o bilen tvärdör.

Vet inte riktigt vad mer man ska kolla upp, vakumslangarna ska jag prova med startgas imorgon bitti men tycker det vore konstigt om det var nått sånt

bergman8809
22 december 2011 · 166 Inlägg

hitta en video på youtube min beter sig likadant fast då vid 2000 varv sen avgassmäll efter en stund

http://www.youtube.com/watch?v=vXNsFH37F5Q

bergman8809
23 december 2011 · 166 Inlägg

hittat felet nu fick felkod på vevaxelgivaren. Har försökt hitta den nu men utan resultat, vart sitter en den på en saab 9000 cse 94a 2,3L?

HenkeTIC
23 december 2011 · 888 Inlägg

på framsidan av motorn nere under grenröret.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang