Annons på blocket - Skumma sms utlandet?

Kolhasse Korta ben å långa armar
10 februari 2012 · 55 Inlägg

Brådhis skrev:
Dessutom... Vad ska dom med en vänsterstyrd bil till där?
//Brådhis

Tja du... Kanske köra ut tidningar eller pizza?

http://s19.rimg.info/b8f5aecb95e7b5450a60d1d2177ba239.gif

Det är synd att Blocket blivit en rätt osäker plats för den som bara vill sälja sin bil, och som inte vill bli brevkompis med
t ex. "Taban Paul"... Skulle kunna skriva nåt riktigt elakt men hoppar över det nu.

Ett tips är att aldrig, aldrig mata trollen.
Svara inte på skumma mail eller sms.
Försök inte vara detektiv eller moralisk väktare.
Skit i skojarna med "u-lands mobil nummer"...
Låt dom bara självdö.
Sälj bara till köpare, inom landet som, rent fysiskt kan uppvisa kontanter!!!

Basta!!!

Far min var fattig, men han hade filar som gick lätt...
Volvo 142 "S Clone" (1968)
Volvo V40 2,0t "Yello-edition" (2001)
Germax
10 februari 2012 · 12 086 Inlägg

Jag vart uppringd av svensk (åtminstone pratade han bra svenska) för någon månad sedan. Han ville byta bil med mig, och jag va ju intresserad så jag lät han snacka. Men jag kände rätt snart att det här är nått fel, han pratade på som värsta bilsäljaren, allt va toppen med hans bil osv. Jag sa tillslut att jag ville ha ett regnummer på bilen, då ville han smsa det sen tog samtalet slut. Inget sms och inget mer samtal.

Vad kan han ha varit ute efter mån tro? Nått lurendrejeri är det ju garanterat.
Det är ju lite jobbigt när man blir uppringd sådär, ett mail och sms kan man ju syna och kasta rätt snabbt.

nikotino ///R-Rated
10 februari 2012 · 518 Inlägg

Mejlade på en bil som jag tyckte var lite för billig, men kunde inte motstå. Jag skrev bara att jag var intresserad om det var en riktig annons.

Folk verkar tro man är den största idioten i ett par skor

Jag fick svaret:

Hej,

Först och främstvill jag be om ursäkt för eventuella grammatikfel eller dialektala uttryck som jag kanske använder då jag försöker att ge dig så många detaljer som möjligt om bilen för en eventuell försäljning av bilen. Jag vill precisera att jag kommer från Sverige (båda mina föräldrar är svenska medborgare), men jag föddes i England och bor där sedan födseln. Därför pratar jag inte svenska särskilt bra och jag har svårigheter att uttrycka mig. Jag hoppas att detaljerna jag anger både om tillståndet som bilen befinner sig i för närvarande om villkoren för en eventuell försäljning av bilen är lätta att förstå klart och tydligt. Jag ska försöka att illustrera dessa detaljer både på svenska och på engelska. Om du behöver klargöranden, ber jag dig kontakta mig på engelska (helst på engelska om möjligt) eller på svenska (om du inte pratar engelska), så ska jag göra allt jag kan för att beskriva detaljerna på ett så tydligt sätt som möjligt.

Jag tänker börja med detaljerna som gäller orsaken till att jag säljer bilen:
Precis som jag skrev ovan, är mina föräldrar svenska och jag har haft ett hus och en egendom i Sverige till förra månaden. Som en konsekvens av den ekonomiska krisen och av familjeskäl, jar huset och egendomen i Sverige sålts. Bilen som nu är till försäljning använde vi i Sverige på semester för privat bruk. När jag sålde huset, försökte jag sälja bilen, men jag hittade ingen köpare som var intresserad av den just då, eftersom jag behövde åka tillbaka till mitt arbete i England så snart som möjligt (jag arbetar som byggnadsingenjör). Därför fick jag avstå från försäljningen av bilen i Sverige och ta med den till England. Arbetet i denna svåra tid är mycket viktigt för mig och därför tvingades jag avstå från försäljningen av bilen i Sverige där jag hade kunnat få ett mycket bättre pris än vad jag begär nu. Då jag kom till England, försökte jag sälja bilen, men ingen är intresserad av en vänsterstyrd bil här (i England är alla bilar högerstyrda) och priset man har föreslagit mig är alltför lågt i förhållande till dess faktiska värde. Därför tänkte jag sälja bilen på Internet till en svensk medborgare (eftersom bilen fortfarande är registrerad i Sverige) till ett pris som till och med ligger under det svenska marknadspriset.

Nedan följer information om bilens aktuella skick.
Bilen är registrerad i mitt namn på den adress där mina föräldrar hade hus i Sverige. För eventuella kontroller, kan du kontrollera bilens registreringsnummer vid svenska myndigheter: BZO 981. Bilen är i perfekt skick, utan repor eller andra skador. Bilen har aldrig varig med i en olycka. Invändigt är den oklanderlig, eftersom jag inte röker och jag har bara använt den då och då, endast för privat bruk. Motorn fungerar perfekt. Besiktningen har genomförts i rätt tid och endast vid auktoriserade verkstäder. (Besiktningsbeviset med alla besiktningsdata är giltig och kommer att överlämnas tillsammans med fordonets övriga dokumentation). Bilens egenskaper har beskrivits i försäljningsannonsen, men om du vill kan jag upprepa dem. Säg bara till i så fall. Jag tror att många av bilens tillbehör samt dess aktuella skick även framgår i fotot i försäljningsannonsen.

Bilens försäljningspris är 141.000 svenska kronor. I priset är bilens transportkostnad till Sverige inkluderad samt kostnaderna för att registrera bilen i ditt namn enligt svensk lagstiftning. För en eventuell transaktion, föreslår jag följande:
- Ägarbytet och överlämnandet av bilen i Sverige bör utföras av ett internationellt transportbolag (ett av de huvudsakliga internationella transportbolagen som erbjuder sådana tjänster) med kontor i Bristol, Avon, England (jag bor i Bristol, Avon och bilen befinner sig i staden). Tjänsterna som dessa bolag erbjuder är mycket säkra för båda parterna, både för säljaren och för köparen. Genom att du använder dig av denna typ av företag, har du möjlighet att kontrollera bilen innan jag får betalningen för den. Företaget överlämnar bilen direkt till din adress på bara 7 dagar. Bilen åtföljs av ett dokument som kallas ”återlämningsförsäkring” (ett dokument som påminner om ett garanticertifikat). Detta dokument ger dig rätt att prova bilen i 10 dagar och om du inte är nöjd med dess skick, har du rätt att lämna tillbaks den utan att behöva betala något. Tack vare detta dokument, kan du vara säker på att bilen du köper exakt motsvarar den beskrivning du får av mig. Detta transportbolag erbjuder ett antal tjänster som skyddar både köparen och säljaren. Om du anser att transaktionen bör utföras, ber jag dig kontakta mig och begära ytterligare information både om företaget och om transaktionen.
- Den andra möjligheten för att slutföra transaktionen är att komma till Bristol, Avon och testa bilen här. I så fall, ska betalning sker i kontanter och biltransporten får köparen stå för. Om du vill köpa bilen på detta sätt, ber jag dig kontakta mig för att bestämma tid för transaktionen.
Detta är informationen jag kan tillhandahålla för närvarande. Om du är intresserad av köpet eller om du vill få mer information om transaktionen och om bilen, kan du gärna kontakta mig.

Slutligen ber jag dig att kontakta mig på engelska om du kan,e terso det är mycket svårt för mig att tillhandahålla detaljer tydligt på svenska. ( Som nämnts ovan, mina föräldrar är svenska medborgare och de hjälpte mig att skriva om detta budskap på svenska, men jag talar inte det språket, eftersom jag föddes när jag bor i England. Jag skulle verkligen vilja att kontakta mig på engelska eftersom mina föräldrar är mycket gamla och sjuka också och jag vill inte störa honom mitt personliga problem ).
Tack för ditt intresse och tålamod att läsa hela meddelandet, men jag ville göra det mycket klart.

Senast redigerat av nikotino (10 februari 2012)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Mattsson_91 Självlärd
10 februari 2012 · 3 083 Inlägg

nikotino skrev:
en hel hög med text.

Lät nästan lite trovärdigt i början. Men sista delen där failade han ju totalt. "Mina föräldrar är sjuka och vill inte störa honom med mitt personliga problem"

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
tobbe456
11 februari 2012 · 335 Inlägg

Jättegammal scam, googla så får ni se....

Och mata inte trollen som nån nämnde tidigare, svara aldrig på mail/SMS, anmäl annonserna till Blocket om du stöter på dom, men gör inget annat..   Det är ingen som bryr sig wink

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang