Mazda Rx-7 widebody, Final edition. Tråden uppdaterad för vintern 2017-2018

Den 28/9-13 bytte jag in en Mazda RX7 Widebody som var byggd väldigt slarvigt. Så jag bestämde mig för att använda mig av allt jag fick med bilen och bygga om den totalt. Fick även med ett singelkit med en T70 turbo, Apexi sprut och shortshift sitter redan i bilen. Så jag ser stor potential i bilen, skulle hata att se en bil med dessa potentialer kastas bort!
  • 142 Följare
  • 80 533 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 november 2017
MrJansson92
24 mars 2014 · 536 Inlägg

ännu en gång ser det grymt ut, ska bli kul att se när du fått klart kolfiber delen och den sitter på plats smile stolarna ser riktigt najs ut också! smile keep up the good work! big_smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Rovers
24 mars 2014 · 754 Inlägg

Provmontera stolarna om du har möjlighet.   7:orna ska visst vara ovanligt trånga, så finns risk att dom e för breda.

BMW 735d "Dieseln" (1978)
Mazda RX-7 "20B" (1995)
Dunlap Speedhunter
24 mars 2014 · 133 Inlägg

MrJansson92 skrev:
ännu en gång ser det grymt ut, ska bli kul att se när du fått klart kolfiber delen och den sitter på plats smile stolarna ser riktigt najs ut också! smile keep up the good work! big_smile

Tack som fan hehe!  Jaa, jag är själv väldigt sugen på att se resultatet hehe wink Men  jag har kommit fram till att det blir ingen mer skriftlig uppdatering nu innan sommaren wink Jag ska istället endast bjuda på två uppdateringar till, båda blir via video! Den här veckan ska jag filma och sammanfatta vad som är gjort på bilen och även vad som skall göras wink sen för att göra det intressantare så ska jag ge er ett datum och en länk till en countdown sida som visar hur mycket återstående tid det är innan nästa video släpps! Då är det förmodligen en video på hur jag har gjort de svartstående grejerna samt bilder och video på slutresultatet smile

Men som de flesta här förstår så blir ett sånt här projekt aldrig riktigt färdigt, nu pratar jag bara om färdig med det jag har lovat att färdigställa smile Tycker att det känns roligare att "avsluta" det på det viset wink

Rovers skrev:
Provmontera stolarna om du har möjlighet.   7:orna ska visst vara ovanligt trånga, så finns risk att dom e för breda.

Ah, hade inte tänkt på det! Tack för tipset, pratade med min vän och kom fram till att vi sliter bara ut lin stol och ser så klart hur honoms passar smile  Utan nå fästen alltså, fästen köper jag isf senare smile

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
MrJansson92
24 mars 2014 · 536 Inlägg

det tycker jag låter toppen bra smile nej färdig kan man nog aldrig riktigt bli tror jag tongue

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Dunlap Speedhunter
5 april 2014 · 133 Inlägg

Okej, fast än jag sa att de kommande inläggen skulle bli två videoklipp så blir det en uppdatering på gammalt hederligt vis! Detta beror helt enkelt på att jag inte hinner filma när jag jobbar hmm

Hur som helst så är jag mitt uppe i turbobygget, att singelkonvertera en 13B har än så länge varit mycket jobb. Men så är det väl med de flesta konverteringarna (?!). Jag tänkte inte gå in på alla detaljer, jag tar bara upp de saker som jag har fått fråga mig själv innan jag hittat svar. Men jag är som sagt inte klar ännu, i dagens läge så har jag kvar att göra innan jag är klar med motorn för i år:

- Bygga färdigt tryckröret (har beställt en 137º silikonböj med konvertering från 2,5" till 3") detta beställde jag från do88.se.
- Svetsa ihop en fläns med nippel till oljereturen (det är en kvadratisk öppning så jag kan inte gänga på en nippel med slang tyvärr)
- Köpa typ 1,5m stålomspunnen slang för att byta ut de uttorkade slangarna som smulades ihop när vi slet ut gamla turbosystemet.
- Köpa en gängad stålomspunnen slang till oljetillförseln
- Täppa igen de slangar jag har lämnat öppna nu då jag tagit bort t.ex luftpumpen och vattenkylningen till dubbelturbosystemet.
- Kapa flänsen från gamla DPn och svetsa på nya DPn

Detta kanske låter som mycket jobb, men bara jag får tag på delarna jag behöver (allt som måste beställas verkar vara beställt) så kan jag nog sätta ihop resten på en, kanske två kvällar smile
Imorgon ska jag spendera dagen till att få färdigt fronten, iallafall så långt jag hinner (den kräver sjukt mycket tid för att få som jag vill ha den). Sen får vi se om jag hinner få alla grejer till motorn på måndag eller tisdag smile

Men för att berätta vad som har hänt än så länge så bjuder jag på lite bilder!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-66b7d5ef4833c13ab3b1f948ab74bd52.jpg
Så här såg motorn ut när jag började

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-27edf36e99b393b720a6ff624a82dd85.jpg
Efter att ha slitit bort ca 2ton värmeplåtar, luftpump och lite diverse småprylar, så såg man två små turbiner kika fram (man ser bara ena på bilden)

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-0e0875199451cf0382a137e990b7c89e.jpg
Efter lite bängel så fick man lös båda turbinerna och hela "anslutningen" m. ännu en värmeplåt

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-1f6cf8c6f3afa9d8f2193e8da5ade9cb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-217b9e4866672332e3c823facc78b9e0.jpg
För er som är ute efter original turbosystemet till en 13B så är detta inget annat än skrot, jävlart slut på alla sätt och vis.

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-3eafe8e3d575d06763f9d0e143d480f1.jpg
Avgashuset har nog gått lite varmt, eller vad tror ni? lol

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-18fef75ebafff901034ebc33c9b82c93.jpg
Nu har jag tyvärr ingen bild på det största problemet jag råkade på när vi rev allting. Så klart var ju en av de fyra grenrörsbultarna helt gängpaj, så vi svetsade på en mutter och försökte få bulten. Så klart gick bulten av i blocket utan att lämna minsta lilla stump stickandes ut. Nu vet ju säkert de flesta av er hur tråkigt det är att ha en avbruten bult i blocket, som tur är har jag en far som har varit mekaniker sen innan jag började vandra på denna jord. Så medans jag var och jobbade var han snäll och lyckades få ut den.

För er som vill föreslå en grispit så säger jag bara att det hade varit värdelöst i detta läget.

Hur som helst så borrade han ut bulten och gängade nytt, detta med bra resultat big_smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-f5e9dc00a6c7f5a68590241915a20d5c.jpg
När bultarna var på plats och allt var frid och fröjd igen så passade jag på att klä grenröret med avgasbandage, detta är enligt mig ett hett tips för alla som kör wankel utan alla värmeplåtar. Då en wankel blir så otroligt varm så tycker jag att det viktigare än någonsin att ha bandage smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-f23ced753604b3b315fa31aa8c29f64f.jpg
Det finns många typer av olika grenrör till 13B motorn, ett grenrör som verkar vara vanligt är det jag har. Alltså nu syftar jag på placeringen av turbon. Den hamnar PRECIS var luftpumpen var tidigare, att ta bort luftpumpen är inget problem, man får några grejer att täppa igen samt att man måste byta rem till en kortare. Detta var någonting jag var oroad över till en början, men för alla amatörer (som mig) så är det bara att mäta upp med ett snöre hur lång den nya remmen måste vara och sen köpa en rem i rätt längd. Detta tipset fick jag när jag i förtvivlan frågade Rovers om hjälp, han berättade även att ACV:n måste täppas igen. ACV står för Air Control Valve och är en liten kontakt med lite kontakter och vakumslang på nedre insuget. Detta är ingenting jag hunnit med ännu, men den verkar se ut något i stil med denna:
http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/mbQQOOd67MyLHYrfndS7_kA.jpg
Om det stämmer kan jag inte bekräfta ännu. Eftersom jag helt enkelt inte har hittat den ännu.

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-017d2277aa53a7eab664a42f538318e0.jpg
Så där såg det nu ut med grenröret och turbon på plats, och nä kattstryparen är bara provisorisk, den skall bytas ut mot något som klarar värmen liiiite bättre smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-874e5f5e3a5b99fc4ab72d16183498c1.jpg
Lyckades luska fram var min oanvända T70 turbo var ifrån, den verkar vara en Garret replika från KLracing.se. Nu när detta var funnet så kunde jag lätt beställa en fläns till DPn samt alla packningar jag behöver smile Hur som helst så svetsade polaren fast flänsen på DPn.

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-5fa9eac766c768a2f6c6ceefd5bb8393.jpg
När downpipen var färdigsvetsad så bestämde jag mig för att klä den i avgasbandage den med. Det kommer att sitta en 90º böj längst ner som ni ser på nästa bild. Men den väljer jag att inte svetsa fast på downpipen, detta för att enkelt kunna ta lös downpipen uppåt om man någon gång måste smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-c99975fa75799ab517714d29b9acfb9a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-19596af01ec51104c0762ec989dd4b4e.jpg
Så här såg det ut innan avgasbandaget var på plats smile Måste fixa en liten böj till screampipen då den just nu ligger precis ovanför balken.

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-0ac5cfd835c07f95c46afdf066e0fc40.jpg
Nu i dagens läge ser det ut så här big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-a59c360cec21cdf9963e72f7e5edad96.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-de007dc73a6b14a5b20d361c526a1f5e.jpg
Blev lite fascinerad av ormboet jag hittade under insuget, blir tråkigt när man måste ta tag i det!

Hur som helst så är det här jag står just nu, känner mig ganska optimistisk för tillfället, vi får ju se hur länge det håller i.

By the way så har jag ett mål till då bilen ska vara körklar och på vägen!
3/5-14 är målet!

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
MrJansson92
5 april 2014 · 536 Inlägg

ser som alltid toppen ut, blev en jävla skillnad med singelturbon! mycket mycket snyggare! smile lär låta rätt gött sen också kan jag tänka mig wink ska bli kul att se vad du hittar på härnäst smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Dunlap Speedhunter
11 april 2014 · 133 Inlägg

MrJansson92 skrev:
ser som alltid toppen ut, blev en jävla skillnad med singelturbon! mycket mycket snyggare! smile lär låta rätt gött sen också kan jag tänka mig wink ska bli kul att se vad du hittar på härnäst smile

Som alltid är det kul att höra hehe big_smile

Jo, det ser mycket mycket bättre ut med singelsnurran. Det är nästan stört hur mycket man lär sig om motorn av att singelkonvertera den. Jag spenderar varje kväll till att surfa omkring på internet och försöka lära mig mer om hur motorn fungerar, det är så mycket mer än bara principen som är annorlunda.

Jag kan gott säga att allt till turbon är färdigt, allt är på plats och alla ledningar är dragna. Polaren svetsade ihop en oljeretur (som blev riktigt bra), jag har på något mirakulöst sätt spenderat över 700kr på oljetillförseln och jag har köpt en riktigt bastant och bra oljeretur. Oljereturen blev en tjock oljeslang i gummi och oljetillförseln blev som ni ser på bilden stålomspunnen slang med gängad nippel direkt ner i turbon. Tryckröret är på plats, fick kapa om lite, köpa silikonslang samt skrapa ihop lite alu-rör för böjen.

Vad jag har glömt göra på downpipen är att svetsa en gäng för lambdan, men detta är pish posh.
Jag har dock kört fast på något annat, jag har börjat tveka på vilka slangar och "ingångar" i insuget som skall täppas för. Samt vad som skall göras med kontakterna som numera inte går någonstans. Som jag sa tidigare så spenderar jag kvällarna framför datorn eller mobilen för att försöka hitta svar på alla frågor, och jag hittar guider som beskriver väldigt bra vad man ska göra. DOCK så vet jag inte hur alla komponenter ser ut, så jag vet inte vad det är jag ska göra mad Hur som helst så hade jag tänkt spendera morgondagen till att mäta ut och köpa in  en ny rem till vattenpumpen, generatorn osv.

Vad som är kvar nu att göra innan jag kan starta motorn är:
- sätta "nippelhattar" på alla nipplar som skall förseglas
- täta öppningarna i insuget som skall tätas
- byta rem

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-c89dd6dd280cd3fe93bc2b40e5397ac7.jpg
tryckröret från do88.se

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-4d075fb82eb9b3b69794406d0c2ee17a.jpg
Bort med insuget

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-b68ee5e18dbd2f575be2f754bcd587dd.jpg
En lite bättre bild

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-657878e727177313138b1198135879c4.jpg
Det är vad jag har förstått är ACVn, den skall bort och hålet skall täppas igen, om detta är rätt vet jag ännu inte

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-01078ff876063432fc06c2a699231c3a.jpg
Nya oljereturen

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-88ecbefb62b10eba6b29835b550dc547.jpg
Den här tog jag bort, det är någon solenoid som jag förstått

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-5b522b1f544a97f23d0e29aa2a91d6e6.jpg
Efter att jag har tagit bort luftrören som jag tror leder till ACVn, de två ingångarna man ser är de jag tror att man ska täppa igen. Men som sagt har jag inte fått det bekräftat. Det här är längst in i motorutrymmet, bakom övre insuget.

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-56f1420546eae5c11be5b5e661b38f11.jpg
Slutligen en bild på hur tryckröret kommer att gå, det är efter många om och men den bästa lösningen. Har nu satt klammrar och tagit bort luftrören som man ser i bakgrunden smile

Så det är inte så mycket kvar smile Sen är det bara lite finlir på fronten innan bilen skall lackas. Får se om man hinner till 3e maj smile

Senast redigerat av Dunlap (11 april 2014)

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
MrJansson92
11 april 2014 · 536 Inlägg

kan förstå att det blir en del sittandes framför datorn och försöka hitta svar på alla frågor man har, ser inte ut att vara lätt det du gör, men du får nog till det tror jag och det lär bli ett bra resultat till slut smile keep up the good work! smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Rovers
12 april 2014 · 754 Inlägg

Kul att få göra ett garagebesök big_smile
Här är bilderna som jag hade i datorn..

https://www1.garaget.org/gallery/images/108/107107/107107-b6ceb99e25647cfff6fc30d414fa8611_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/108/107107/107107-fc8530a3ef3e5807879d13cbe380cdc4_tn.jpg

BMW 735d "Dieseln" (1978)
Mazda RX-7 "20B" (1995)
Dunlap Speedhunter
13 april 2014 · 133 Inlägg

MrJansson92 skrev:
kan förstå att det blir en del sittandes framför datorn och försöka hitta svar på alla frågor man har, ser inte ut att vara lätt det du gör, men du får nog till det tror jag och det lär bli ett bra resultat till slut smile keep up the good work! smile

Jo, men nu fick jag besök och enorm hjälp av Rovers igår. Han hade svar på alla frågor jag hade och lite till, så nu känner jag att jag är tillbaka på rätt spår igen smile Om två veckor så är det dags för lackering, så det börjar bli nära deadline smile

Rovers skrev:
Kul att få göra ett garagebesök big_smile
Här är bilderna som jag hade i datorn..

http://www1.garaget.org/gallery/images/108/107107/107107-b6ceb99e25647cfff6fc30d414fa8611_tn.jpg http://www1.garaget.org/gallery/images/108/107107/107107-fc8530a3ef3e5807879d13cbe380cdc4_tn.jpg

Ditt garagebesök var guld! Känner att nu är jag på rätt spår igen, som sagt så uppskattar jag det verkligen big_smile Allt känns bra mycket klarare nu, dessutom så tror jag att med hjälp av bilderna du skickade så kanske jag kan klura ut hur resten skall kopplas om big_smile

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
Dunlap Speedhunter
15 april 2014 · 133 Inlägg

Då var det dags för en liten update igen! big_smile

Som sagt så körde jag fast förra veckan, så jag hörde med Rovers ifall han kunde komma förbi och hjälpa mig. Som tur var så fick jag hjälpen jag behövde! smile Fick sjukt många frågor besvarade, wankel är så sjukt komplicerat när man aldrig har hållit på med det tidigare. Men som sagt så blir allt lättare ju mer man håller på (så klart).

Jag har knappt hunnit vara i verkstan de senaste dagarna tyvärr, jag har dock hunnit rensa upp nästan allt från ormgropen under insuget. Dessutom har jag monterat lös hela insuget nu, skall ta bort det andra gasspjället (det finns ett extra gasspjäll för kallstarten), det brukar tydligen lägga sig i när man kör singel. Men imorgon har jag reserverat en hel dag (efter jobbet) till att förhoppningsvis få bort det som är kvar, då återstår endast några slangar som skall kopplas om samt brickor som skall täta öppningarna som har blivit efter att ha tagit bort flera komponenter smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-6c1c858f46d0343adcfe37f6917ecc34.jpg
Ormboet, alla slangar och kopplarledningar är till dubbelturbo-systemet..

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-e03bb7500a9a79b2bee9bd85b2364693.jpg
Efter att endast ha tagit bort gummislangarna

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-d1a90456abf03c6e5a41636eb67441da.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-4a4e7ecd44ee3764db0451116b8a9895.jpg
Så där såg det ut utan gummislangarna, men med rören kvar

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-778f93038eaef4f4bdd21ab2657742a9.jpg
Hittade äntligen ACVn (air control valve) och bort åkte den! Där skall en bricka fixas, hålet skall så klart täppas igen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-5d27c46921cf5032596cd54a9e6c0db6.jpg
Den omtalade ACVn

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-b487217a55862ec6712a1d9afc063528.jpg
För att kunna lossa kopparledningarna + fästena för solenoidkontakterna så var jag tvungen att ta lös generatorn och skruva lös två skruvar

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-e8f5e7ae32574104b9ee51de2b93dd61.jpg
Jag började montera lös fel gasspjäll förresten.. Det är det övre med den lilla plastbiten som skall bort!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-8dfab6f28b3715967d829ef6e0d19858.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-c80b80479a3be23cf501c28c8b615c7a.jpg
Och så där ser ormboet ut för stunden, som jag har förstått det så ska alla förutom en solenoid bort, dock måste jag dubbelkolla detta.

Så som jag sa är det bara lite på insuget som skall bort samt täppas igen, solenoidkontakterna skall klippas och tas bort och någon kylslang + vakumslang skall väl dras om lite smile Börjar bli lite stressad då motorn måste vara färdig senast nästa helg (27/4) för att jag ska hinna till träffen i Piteå hmm

PEACE OUT! big_smile

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
MrJansson92
15 april 2014 · 536 Inlägg

satan va mycket slangar och skit lol måste kännas gött att få bort allt det där wink lycka till med allt som du har kvar och hoppas du hinner klart till träffen smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Dunlap Speedhunter
17 april 2014 · 133 Inlägg

MrJansson92 skrev:
satan va mycket slangar och skit lol måste kännas gött att få bort allt det där wink lycka till med allt som du har kvar och hoppas du hinner klart till träffen smile

Haha, kul att du önskade mig lycka till. Tack för det först och främst hehe. Meeeen jag kan ha råkat borra lös FEL gasspjäll i spjällhuset haha.. Så det blir ingen träff för mig, måste köpa nytt spjällhus. Lyckligtvis hittade jag ett från en -99a som tydligen är i fint skick, men jag kommer nog inte hinna bli färdig i tid tyvärr hmm

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
MrJansson92
17 april 2014 · 536 Inlägg

ojdå =/ fan va drygt =/

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Dunlap Speedhunter
22 april 2014 · 133 Inlägg

Provade filma lite igår då jag var utomhus och skruvade lite, kvallan, ljuset och ljudet från kompressorn går väl att diskutera. Sen hur förberedd jag var behöver vi inte gå in på smile Hur som helst så ville jag göra någonting annat än vanliga skriftliga uppdateringar smile

http://www.garaget.org/video/144097

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
Dunlap Speedhunter
28 april 2014 · 133 Inlägg

Då var det dags för en liten update igen, de blir allt mer och mer sällan tyvärr. Men jag väntar på delar och håller mig från verkstan mer än tidigare (fråga mig inte hur hehe). Men jag tänkte att jag skulle ta och slipa upp insuget lite bara för att få lite mer glans. Detta är ju inte tänkt att vara en utställningsbil och motorrummet är inget jag har tänkt satsa på förrän eventuellt nästa vinter smile

Men efter ca 5 timmar av gnuggande med olika sandpapper så blev det blankt smile Använde ganska grova papper så det finns små repor så klart. Har monterat täckbrickorna, tagit bort de sista railsen och den sista kopparledningen, köpte idag en svetsmutter för att kunna montera fast lambdan på DPn (detta är tänkt att fixas imorn). Har beställt ett spjällhus från en firma i England och ett par facelift blinkers (de jag fick med bilen passar inte ens på fronten och var istället monterade med kattstrypare i öppningarna för oljekylarna i fronten). Så nu är det i princip bara lambdan som skall på plats och sedan invänta spjällhuset. Efter det är det provstart som gäller! Har börjat kolla lite mer på hur jag ska montera min nya förarstol jag köpte. Givetvis passar den inte på original-rälsen, så jag funderar på att bara svetsa ihop en adapterplatta smile Nu när stolen sitter i bilen utan nå räls så är den givetvis jävligt låg, men jag måste säga att jag föredrar att sitta kloss mot golvet, det är helt perfekt vy så att säga big_smile

http://i.ebayimg.com/t/1999-2001-99-01-99-00-01-Mazda-RX-7-RX7-Crystal-Clear-Front-Indicators-Lights-/00/$(KGrHqUOKjcE353SrP(6BOKk9)GcC!~~_12.JPG
Där har vi de nya blinkersen jag har beställt smile

http://i.ebayimg.com/t/MAZDA-RX7-FD-THROTTLE-BODY-JIMMYS-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/XscAAOxyaRZR4Jkp/$(KGrHqV,!pEFG-t2E0f+BR4Jko26Ug~~60_12.JPG
Och där har vi spjällhuset smile

De båda väntas anlända i början på nästa vecka smile

Lite bilder på vad jag har gjort nu då:

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-f7a0cb40df90c89d3844e87cded02a76.jpg
Sammanlagt 15st sandpapper, en rulle polerduk samt en tub autosol smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-7f89e8bc13c32f3a7fbb31c78d1873b7.jpg
Började lite smått

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-0f4aa20ddf8066d9b85a869048a5719a.jpg
Inte nice!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-5d135233e0bde9c75c9946551817667e.jpg
Ett bra sätt att spendera dagen på hehe roll

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-519f0bf375a9885cf53cbe424fc13efd.jpg
Där ser man lite repor

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-931fd77374ac68a91df00f18564fd98f.jpg
Under insuget bestämde jag mig för att behålla kontakterna som har gått till dubbelturbosystemet, en måste man till exempel ha kvar ifall man ska elektronisk laddtrycksstyrning osv. Så jag såg till att täta dem och gömma de under insuget

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-1cbeb81cfd90541e9329dfd1fca62c4c.jpg
Då var insuget på plats (känner på mig att bilen kommer att gå som en kratta under första upstarten, så det blir nog att riva bort det ganska snabbt hehe roll

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-0b5efb509367f78a3417193a49fd40f1.jpg
Glans!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-a87e4da8f396ecb5f048c46960ae7301.jpg
Turbinen på plats (igen)

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-1f97f8c2bcd4ad93710a505d2049ee97.jpg
Så där ser det ut för stunden smile

PEACE! big_smile

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
MrJansson92
28 april 2014 · 536 Inlägg

det där med polera insug har jag också funderat på i typ alla bilar jag haft, men aldrig haft orken att ens börja då jag bara kunnat tänka mig vilket jobb det skulle bli för att få en riktigt bra yta (typ krom liknande) tongue först när jag såg bilden på blinkersena tänkte jag typ "nej ska han bygga in sånna lyktor fram nu" men kunde snabbt andas ut när jag läst texten wink kommer bli grymt detta! smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Dunlap Speedhunter
29 april 2014 · 133 Inlägg

MrJansson92 skrev:
det där med polera insug har jag också funderat på i typ alla bilar jag haft, men aldrig haft orken att ens börja då jag bara kunnat tänka mig vilket jobb det skulle bli för att få en riktigt bra yta (typ krom liknande) tongue först när jag såg bilden på blinkersena tänkte jag typ "nej ska han bygga in sånna lyktor fram nu" men kunde snabbt andas ut när jag läst texten wink kommer bli grymt detta! smile

Hehe, joo det blir jävla massa gnuggande ifall man vill ha det riktigt fint big_smile Haha joo, jag är inte så taggad på kromade blinkers.. Men jag hittade inga svarta tyvärr.

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-da3b94b6a5f200cede17ab78602c1e63.jpg
Här ser man hur mina nuvarande blinkers satt, de hängde med kattstrypare.. Och där de egentligen skulle sitta har man satt metallplattor med kolfibervinyl på hmm Man får hoppas att det blir bra nu, det känns som att det börjar bli en jävla massa saker man har fått göra om på bilen.. Men kul att höra att du iallafall tror på det här haha

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
BraBanan
29 april 2014 · 142 Inlägg

Inte dåligt breda fälgar! ;D

Projekt mazda rx7 "Azureus-7" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264308
www.an88.seAN-kopplingar och slang.
www.dsgbutiken.se Sjukt bra service och hjälp.
www.vegoria.se Jobbet, allt möjligt bra!
Nissan Gt-r (2011)
Mazda rx-7 "Azureus" (1993)
Dunlap Speedhunter
29 april 2014 · 133 Inlägg

BraBanan skrev:
Inte dåligt breda fälgar! ;D

Hehe, nää de är gode breda big_smile 10" fram och 14" bak, dyrt med däck tyvärr

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang