Köpråd: rolig bil ca 70000

Antonjb
8 december 2013 · 12 Inlägg

Tja,
har idag en citroen c4 med 136 hk som kanske inte är allt för exalterande..! Är ute efter en ny bil som helst ska ha awd, den ska va pigg och rolig att köra samt fungera i vardagen, dock bara till mig så ingen familjebil behövs!

Kom med förslag om vad ni skulle köpt, ska dock tilläggas att jag aldrig direkt meckat dock sitter inte tummen mitt i handen! '

Budget runt 70000kr

Straightaways are for fast cars, Corners are for fast drivers
manetsmet
8 december 2013 · 20 Inlägg

En Subaru Impreza 01-02 , roligare bil för den pengen är svår att hitta. Äger en själv och ångrar inte köpet en sekund. smile

mr_green
8 december 2013 · 847 Inlägg

En Golf4 V6 skulle nog jag satsa på. Tyvärr inte kört nån själv men 204hk o haldex känns som en kul bil. Hade en Octavia med haldex o 160hk (diesel) som va galet kul förra vintern.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Antonjb
8 december 2013 · 12 Inlägg

mr_green skrev:
En Golf4 V6 skulle nog jag satsa på. Tyvärr inte kört nån själv men 204hk o haldex känns som en kul bil. Hade en Octavia med haldex o 160hk (diesel) som va galet kul förra vintern.

manetsmet skrev:
En Subaru Impreza 01-02 , roligare bil för den pengen är svår att hitta. Äger en själv och ångrar inte köpet en sekund. smile

Har kollat på båda bilarna och är ute efter en bil med utstrålning dock kanske en Subaru kan vara ganska slut runt detta pris?  Har kollat lite på mitsubishi evo 4 och undrar hur dessa bilar är, vill inte behöva mecka varje kväll utan vill ha något som håller! smile

Straightaways are for fast cars, Corners are for fast drivers
andreas_1996
8 december 2013 · 951 Inlägg

evo 3. 4 eller 5a roliga bilar som går jävligt bra smile

Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
edvinjoddlar
8 december 2013 · 72 Inlägg

MR2 är ju rätt så prisvärda.. smile

Saab 9-5 "Silverbullet" (2002)
mr_green
8 december 2013 · 847 Inlägg

Här då. http://www.blocket.se/stockholm/SEAT_Le … amp;last=1
Lite mera utstrålning än Golfen. Finns ju även med 1.8 turbo på 180hk. Den med lite programvara i så kan det bli riktigt kul.

Senast redigerat av mr_green (8 december 2013)

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Evildan
8 december 2013 ·

Toyota MR2 är en liten trevlig mittmotorsportbil från Toyota, kamkedja, lättkörd och direkt känsla, med den sedvanliga Toyotakvaliten, den är dessutom byggd som en sportbil från början och inte någon upphottad familjebil.
Inget baksäte dåligt bagageutrymme samt små möjligheter att ha dragkrok.

Det beror ju helt på hur ditt vardagliga liv ser, ska du ha med dig en MTB eller har annan hobby såsom jag släpar runt en 1:5 RC-bil med tillbehör överallt sommartid är den ingen vettig bil för dig.

edvinjoddlar var något snabbare, nåväl smile

Senast redigerat av Evildan (8 december 2013)

Antonjb
8 december 2013 · 12 Inlägg

edvinjoddlar skrev:
MR2 är ju rätt så prisvärda..

Evildan skrev:
Toyota MR2 är en liten trevlig mittmotorsportbil från Toyota, kamkedja, lättkörd och direkt känsla, med den sedvanliga Toyotakvaliten, den är dessutom byggd som en sportbil från början och inte någon upphottad familjebil.
Inget baksäte dåligt bagageutrymme samt små möjligheter att ha dragkrok.

Det beror ju helt på hur ditt vardagliga liv ser, ska du ha med dig en MTB eller har annan hobby såsom jag släpar runt en 1:5 RC-bil med tillbehör överallt sommartid är den ingen vettig bil för dig.

Kul med många svar, ja hur stor den är spelar ingen större roll då jag har en större bil att tillgå! MR2:an såg trevlig ut och verkar ha bra omdömen men hur går en sådan på vintern? såg väldigt somrig ut:P

Straightaways are for fast cars, Corners are for fast drivers
Antonjb
8 december 2013 · 12 Inlägg

mr_green skrev:
Här då. http://www.blocket.se/stockholm/SEAT_Le … amp;last=1
Lite mera utstrålning än Golfen. Finns ju även med 1.8 turbo på 180hk. Den med lite programvara i så kan det bli riktigt kul.

Den såg dock riktigt bra ut samt och inte lika vanlig som en golf, någon som har någon input om denna bil? smile

Straightaways are for fast cars, Corners are for fast drivers
xXSammy
8 december 2013 · 6 588 Inlägg

http://www.blocket.se/eslov/Alfa_Romeo_ … 11&w=3

Dock snordyrt om man inte letar reservdelar själv och utför vissa jobb.. big_smile

De/Dem
Antonjb
8 december 2013 · 12 Inlägg
Straightaways are for fast cars, Corners are for fast drivers
Merzacl500
9 december 2013 · 121 Inlägg

Lidborn skrev:
http://www.blocket.se/klippan/Nissan_Skyline_R33_smidd_maskin_460hk_50056369.htm?sa=1

Den där är ju inte reggad, och något säger mig att den inte är så himla lätt att få igenom.

lurius
10 december 2013 · 28 Inlägg

Civic Type-R 2001-2005!

Renault Megane RS Cup Trophy "Manthey - Racing" (2015)
Evildan
10 december 2013 ·

Corolla T-sport om MR-2 känns för "somrig"

pompe90
10 december 2013 · 408 Inlägg

Antonjb skrev:

edvinjoddlar skrev:
MR2 är ju rätt så prisvärda..

Evildan skrev:
Toyota MR2 är en liten trevlig mittmotorsportbil från Toyota, kamkedja, lättkörd och direkt känsla, med den sedvanliga Toyotakvaliten, den är dessutom byggd som en sportbil från början och inte någon upphottad familjebil.
Inget baksäte dåligt bagageutrymme samt små möjligheter att ha dragkrok.

Det beror ju helt på hur ditt vardagliga liv ser, ska du ha med dig en MTB eller har annan hobby såsom jag släpar runt en 1:5 RC-bil med tillbehör överallt sommartid är den ingen vettig bil för dig.

Kul med många svar, ja hur stor den är spelar ingen större roll då jag har en större bil att tillgå! MR2:an såg trevlig ut och verkar ha bra omdömen men hur går en sådan på vintern? såg väldigt somrig ut:P

Det är inte en vinterbil direkt. Om du skall nu köpa en mr2a och leka på vintern, gör det på issjö.. Den är väldigt svår att hantera om man inte kört en bil med mittmonterad motor.... Rekommenderar EJ att köra på vanliga vägar eller mindre parkeringar. Stor risk att skada dig eller någon annan med denna bil.

På sommaren går det att fixa lakrisar om man har LSD (-93+ har detta)
men drifta.. njea då ska du vara gudsbarn från driftking. Ingen omöjlighet men det är så svårt att det är inte värt det om man inte har råd att chansa.

Förövrigt är bilen ruskigt rolig och en utav dom trevligare sommarbilar man kan ha. 1100kg med över 200hk(mer beroende på årsmodell) är inte illa. Går även på enkelt sätt att fixa 240hk(mer beroende på årsmodell) om man nu så önskar smile

Senast redigerat av pompe90 (10 december 2013)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang