Varningslampor, mätare och varningstexter tänds och försvinner, blinkar och hoppar.

Pernil
1 maj · 21 Inlägg

Hyundai Tucson 2016
Alla varningslampor tändes helt plötsligt, och blinkar och slocknar när man kör. hastighetsmätare, varvräknare, tempmätare hoppar fram och tillbaka?
Lysen och blinkers lika så.
Stänger jag bilen, och startar igen så är det borta ett tag, kommer igen under körning!
Påpeka att backkameran är trasig, fuktskadad så det är bara en suddig bild. Kan den orsaka massa konstiga fel om det är kortslutning?
Någon som varit med om detta, hör av er, och vad ni gjort. Tänkte prova koppla bort batteriet ett tag, för att se om kanske datorn återställer sig?

Tacksam om någon varit med om sådana problem och kanske har några förslag på åtgärder.
//PeÅ.

Vector_2003
1 maj · 24 Inlägg

Hmm har du läst ut felkoder?

Audi A4 "B5" (1997)
trubbelturbo
1 maj · 1 464 Inlägg

Jag skulle börja med att kolla så batteriet är ok, samt att generatorn laddar.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
doktorduett
1 maj · 365 Inlägg

batteriet  / laddningen var min första tanka oxå

Senast redigerat av doktorduett (1 maj )

Pernil
1 maj · 21 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Jag skulle börja med att kolla så batteriet är ok, samt att generatorn laddar.

Fick samma förslag av granne att kolla batteriet, har inte bytt det -snart (8år). Är nog dags för nytt!

doktorduett
1 maj · 365 Inlägg

Pernil skrev:

trubbelturbo skrev:
Jag skulle börja med att kolla så batteriet är ok, samt att generatorn laddar.

Fick samma förslag av granne att kolla batteriet, har inte bytt det -snart (8år). Är nog dags för nytt!

men du litade inte på grannen lol

Pernil
1 maj · 21 Inlägg

doktorduett skrev:

Pernil skrev:

trubbelturbo skrev:
Jag skulle börja med att kolla så batteriet är ok, samt att generatorn laddar.

Fick samma förslag av granne att kolla batteriet, har inte bytt det -snart (8år). Är nog dags för nytt!

men du litade inte på grannen lol

Grannens tips fick jag efter jag skrev och fråga här.
Men det är såklart man söker fler tips och förslag, men åldern på batteriet kan nog vara orsak, köper nytt imorgon!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang