V50 catback, vad ska man välja?

Euroman
27 juni 2013 · 493 Inlägg

Hej

Sitter och funderar på ett catback system till min v50 t5 främst för lite roligare ljud och lite snyggare utblås.

Det jag funderar över är främst ska man satsa på 2,5 eller 3" catback? Jag kommer köra med 2 dämpare inget annat alternativ står på listan då jag har den som vardagsbil och vill inte dö i bilen smile

Dock är frågan hur har era bilar vart med 3" catback? Hur har ni upplevt bara catback system på volvo eller andra bilar också?

Jag har kört 3" full system från turbo och bak lät ganska mycket, Har haft 2,5" catback bara och det lät bara fint när man hade rutan nervevad (dock inte på t5/volvo utan på 9-5 och 9-3 innan).

Tack på förhand

Mvh
Martin

nyller BMW 335D E91
27 juni 2013 · 1 399 Inlägg

Ska du inte köra på Steg 2 på en gång då wink Jag kan bara utgå ifrån 2.5". Är gött vid gaspådrag, hörs dock inte nå i kupen. Man får som sagt köra ner rutorna då! 3" kanske blir för mkt, vad vet jag? tongue

Euroman
28 juni 2013 · 493 Inlägg

nyller skrev:
Ska du inte köra på Steg 2 på en gång då wink Jag kan bara utgå ifrån 2.5". Är gött vid gaspådrag, hörs dock inte nå i kupen. Man får som sagt köra ner rutorna då! 3" kanske blir för mkt, vad vet jag? tongue

Jo funderar på det men det är några laxar till wink Då var det precis som på min 9-5 då fick ta ner rutorna när man skulle höra då lät det gött Men innuti bilen hör man typ ingen skillnad ganska skönt är väll det, Men lite mer ljud vill man ju ha men som du säger kanske 3" blir för mycket aja svårt val big_smile

nyller BMW 335D E91
28 juni 2013 · 1 399 Inlägg

Euroman skrev:

nyller skrev:
Ska du inte köra på Steg 2 på en gång då wink Jag kan bara utgå ifrån 2.5". Är gött vid gaspådrag, hörs dock inte nå i kupen. Man får som sagt köra ner rutorna då! 3" kanske blir för mkt, vad vet jag? tongue

Jo funderar på det men det är några laxar till wink Då var det precis som på min 9-5 då fick ta ner rutorna när man skulle höra då lät det gött Men innuti bilen hör man typ ingen skillnad ganska skönt är väll det, Men lite mer ljud vill man ju ha men som du säger kanske 3" blir för mycket aja svårt val big_smile

Som sagt, lagom är bäst wink I längden skulle man nog tröttna med för mycket ljud! Du får fråga Opa eller någon annan med 3".

Mer krut åt folket smile

Euroman
28 juni 2013 · 493 Inlägg

nyller skrev:

Euroman skrev:

nyller skrev:
Ska du inte köra på Steg 2 på en gång då wink Jag kan bara utgå ifrån 2.5". Är gött vid gaspådrag, hörs dock inte nå i kupen. Man får som sagt köra ner rutorna då! 3" kanske blir för mkt, vad vet jag? tongue

Jo funderar på det men det är några laxar till wink Då var det precis som på min 9-5 då fick ta ner rutorna när man skulle höra då lät det gött Men innuti bilen hör man typ ingen skillnad ganska skönt är väll det, Men lite mer ljud vill man ju ha men som du säger kanske 3" blir för mycket aja svårt val big_smile

Som sagt, lagom är bäst wink I längden skulle man nog tröttna med för mycket ljud! Du får fråga Opa eller någon annan med 3".

Mer krut åt folket smile

Jo men tror dom kör autotechs jag funderar på jt med 2 dämpare isåfall wink Och jag tror han kör 1 dämpare tongue

Jo körde 3" hela vägen på en steg3 9-3a jag hade och inte kul i längden som vardags bil tongue

Jo får se om jag gör något med motorn är så sällan jag använder det jag har ens tongue

nyller BMW 335D E91
28 juni 2013 · 1 399 Inlägg

Euroman skrev:

nyller skrev:

Euroman skrev:
Jo funderar på det men det är några laxar till wink Då var det precis som på min 9-5 då fick ta ner rutorna när man skulle höra då lät det gött Men innuti bilen hör man typ ingen skillnad ganska skönt är väll det, Men lite mer ljud vill man ju ha men som du säger kanske 3" blir för mycket aja svårt val big_smile

Som sagt, lagom är bäst wink I längden skulle man nog tröttna med för mycket ljud! Du får fråga Opa eller någon annan med 3".

Mer krut åt folket smile

Jo men tror dom kör autotechs jag funderar på jt med 2 dämpare isåfall wink Och jag tror han kör 1 dämpare tongue

Jo körde 3" hela vägen på en steg3 9-3a jag hade och inte kul i längden som vardags bil tongue

Jo får se om jag gör något med motorn är så sällan jag använder det jag har ens tongue

Man får väl köra med fönstret nere året om då wink Det är sällan jag gör det också! Men då får du en anledning att använda krutet mera big_smile

Senast redigerat av nyller (28 juni 2013)

Mack855
28 juni 2013 · 1 354 Inlägg

Jag fick höra att en viss verkstad var grymt duktiga på just audi, ringde dit. Rådfrågade honom, bollade fram och tillbaka med honom. Han hade svar på alla frågor om ljud och liknande. Sa "jag vill icke att det ska bröla så man får kronisk huvudvärk av att ligga i 110-120 om man åker långt" nej okej då gör vi si och så sa han. Bra gör så sa jag. Det blev bra.

Med andra ord, bolla med killen som ska göra jobbet vad han tycker angående ljud, om det ger någon markant effektökning och allt sånt. Då får du bäst svar. Får du kassa svar, byt verkstad..

Mitt tips :-)

nyller BMW 335D E91
28 juni 2013 · 1 399 Inlägg

Mack855 skrev:
Jag fick höra att en viss verkstad var grymt duktiga på just audi, ringde dit. Rådfrågade honom, bollade fram och tillbaka med honom. Han hade svar på alla frågor om ljud och liknande. Sa "jag vill icke att det ska bröla så man får kronisk huvudvärk av att ligga i 110-120 om man åker långt" nej okej då gör vi si och så sa han. Bra gör så sa jag. Det blev bra.

Med andra ord, bolla med killen som ska göra jobbet vad han tycker angående ljud, om det ger någon markant effektökning och allt sånt. Då får du bäst svar. Får du kassa svar, byt verkstad..

Mitt tips :-)

Instämmer med föregående talare wink

Euroman
28 juni 2013 · 493 Inlägg

nyller skrev:

Mack855 skrev:
Jag fick höra att en viss verkstad var grymt duktiga på just audi, ringde dit. Rådfrågade honom, bollade fram och tillbaka med honom. Han hade svar på alla frågor om ljud och liknande. Sa "jag vill icke att det ska bröla så man får kronisk huvudvärk av att ligga i 110-120 om man åker långt" nej okej då gör vi si och så sa han. Bra gör så sa jag. Det blev bra.

Med andra ord, bolla med killen som ska göra jobbet vad han tycker angående ljud, om det ger någon markant effektökning och allt sånt. Då får du bäst svar. Får du kassa svar, byt verkstad..

Mitt tips :-)

Instämmer med föregående talare wink

Fast avgasröret har jag tänkt byta själv för att spara pengar wink Har kolla runt lite på filmer men blir inte något klockare för det man måste nästan höra det irl tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang