Strulande King cab

anntomas
26 augusti 2008 · 26 Inlägg

Jag vet vad ni tror! Vevstakslagren men där har ni fel!! Nä mitt problem är lite klurigare än så. Jag har en -02 k c med ett knackande ljud som uppkom helt plötsligt. Jag har varit hos flera bilverkstäder men utan att dom har lyckats knäcka felet. Det knackar som en ventil men toppen är ok sägs det på flera håll och det finns inget metallspån i filtret, motorn går hur bra som helst men blåryker vid kallstart och inte något när den blir varm. Jag har kört ca 200mil med knacket utan att det har förändrats ett dugg. Vid mitt senaste besök på verkstan sa dom att det var kamkedjan som var slut så dom bytte övre kedjan utan att medela mig först (jävla sätt mad) och ringde och sa att nu blev den nästan tyst så dom skulle vilja byta undre kedjan med men då frågade jag efter pris och det kunde dom inte svara på utan att dom skulle fundera ut något.. Resultatet blev att när jag skulle hämta bilen så lät den värre än förut!! Jag gick in och drog ut dom till bilen och dom erkände att den inte blivit bättre... Jobbet på övre kedjan skulle kosta 6500kr och undre 14500kr.. Och då undrade dom om jag ville prova att byta undre kedjan bara för att vara säker... ELLER HUR!!! typ 20.000kr på att dom ska prova sig fram??? Helt sjukt!! Och dom skulle ha skruvat så mycket med King cabar... Suck.. Så nu är jag på ruta ett igen.. Om jag skulle beskriva ljudet så knackar det rätt långsamt och inte tätt, Det låter som det skulle komma från toppen och det är metalliskt. Det låter lika om motorn är varm eller kall.. Oljetrycket är helt normalt. Det måste finnas fler som har haft detta problem hoppas jag.. HJÄLP mig!!

Mvh Tomas

HakanEskilsson
15 maj · 1 Inlägg

Jag har exakt samma problem. Vad blev lösningen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang