Lacka om min 850, tips!

Widing_ Ödesutmanare
15 september 2010 · 389 Inlägg

Tja!

Jag jobbar på en lastbilsverkstad där vi lackar och meckar lastbilar, så tänkte att ja, jag köper färg och lackar min bil, samma färg får de bli, orkar inte riva inredning och allt de där tongue

Men nu till frågan, alla kompisar säger att jag ska lacka listerna på dörrar och på frontspoilern samt bak, kan det verkligen bli snyggt? Att listerna blir samma färg som bilen, ser de inte skumt ut? De gör det i mitt huvud iaf, men andra säger att de är skit snyggt.

Visst är de snyggt som tusan att ta bort listerna o svetsa/spackla igen, men då finns de inge skydd om någon slänger upp en  dörr på bilen.


Min 850 är mörkgrön(ser svart ut på bilderna, jag vet) men har en blanksvart vinge på(ej med på bild), tänkte, tror ni de blir snyggt o lacka huven svart o ha vingen svart? Så inte allt är exakt samma? Eller blir de snyggare o lacka vingen till samma grön?

Ska köpa färgen den 24e denna månad, så måste välja nu tongue haha

MVH
Andreas

smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Katamso Superstar
16 september 2010 · 511 Inlägg

Ta listerna i bilens färg röstar jag för... Men vill du inslag av svart... varför inte huven, taket, baklucka + vinge? Bara en tanke smile Eller gå på svart på lister och vinge?



//K

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
pejoni_85
16 september 2010 · 1 Inlägg

Ja jag håller med lacka allt samma färg sen kan du ta och ha en annan färg på huvun+tak+bagaget och sen vingen om man har hade blivit fettare:)

Audi A6 kombi "Blackie" (2007)
Marlboroman
16 september 2010 · 8 234 Inlägg

Hela bilen i samma färg, möjligen svarta lister.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
High-Octane "Bilskadetekniker"
16 september 2010 · 276 Inlägg

Hela bilen i samma färg, det lägger jag min röst påsmile

MVH/ Jerker

Widing_ Ödesutmanare
16 september 2010 · 389 Inlägg

olika tankar här alltså smile tackar för svaren, fortfarande svårt tongue

men blir de verkligen snyggt o lacka listerna i samma färg som bilen? yikes

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Jerk-R
16 september 2010 · 593 Inlägg

Lacka bilen i samma färg som innan.
Jag tycker precis som du var inne på, att det ser riktigt mupp ut med lackade lister på 850.
Däremot kan du leta reda på "strukturfärg" att lacka listerna med så slipper du gnida upp plasten hela tiden..

//Jerker

Widing_ Ödesutmanare
16 september 2010 · 389 Inlägg

Ni Jerkrar har bra smak wink haha big_smile  Nej men de blir nog så, de ser nog bäst ut.
Tror ni de är sjyst blanksvarta lister, eller ska de va LITE matt som de är?

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Jerk-R
16 september 2010 · 593 Inlägg

Jag personligen kommer köra med gråa(original, plast, alltså inte lackade) på min svarta 850 iaf..
Snyggt med något som bryter av, speciellt på 850 som blir så kal om man lackar allt... :S

//Jerker

Widing_ Ödesutmanare
16 september 2010 · 389 Inlägg

Jerk-R skrev:
Jag personligen kommer köra med gråa(original, plast, alltså inte lackade) på min svarta 850 iaf..
Snyggt med något som bryter av, speciellt på 850 som blir så kal om man lackar allt... :S

//Jerker

Ja jo det är sant, men min är ju mörkgrön, så svart bryter ju av smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Zanderr
16 september 2010 · 213 Inlägg

Jag tycker då inte du ska lacka midjelister runt om.
De skall vara grå! :p

Volvo v70 (2001)
Jonnsard
16 september 2010 · 458 Inlägg

En 850 med lackade lister ser ut som en avling av 740 och s70 förjävligt alltså. Inte tänkt på att kolfiberdrapera listerna då? dom är ju så smala så det är inte särskilt dyrt mer meter.
Mvh John

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
Jonnsard
16 september 2010 · 458 Inlägg

Ta en titt på High-Octane som skrivit här uppe i tråden, hans 850 har en jävla massa kolfiber som bryter av klockrent med den olivgröna volvo färgen.
Mvh John

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
Thullen
16 september 2010 · 1 653 Inlägg

kolla runt här på garaget, fins mängder med 850 med ackade lister.
Ta en titt på min här bredvid tex, min bruksbil så ingen jättefinnish på bilen som sådan, men du får en hint iaf.

Sen ska du skaffa V70-handtag med för att komplettera utseendet.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Madhouse
16 september 2010 · 1 079 Inlägg

Jag hade iaf lackat i mattsvart färg på listerna då de gärna blir gråa och tråkiga. Sen gör X70 handtag mkt med utseendet.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Widing_ Ödesutmanare
16 september 2010 · 389 Inlägg

tack som tusan för era tips, börjar få en aning nu, blir lite photoshop o se smile
De där med kolfiber lät ju inte helt fel!

handtagen ska jag införskaffa innan lackering smile
Tycker ni vingen ska bli samma färg också? De är ingen R-vinge, vettitusan va de är för vinge, fick den av fadern min. Får lägga upp bild någon gång, men nu är den blanksvart, ska den va i samma färg så allt ser lite mer "originalt" ut? smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Thullen
16 september 2010 · 1 653 Inlägg

vingen i bilens färg självklart.

är det en turbovinge du fått? (R-vinge fast utan läppen i bakkant så att säga, vanligaste vingen)

Om det är den gamla vingen med smalt fyrkantigt bromsljus så tycker jag inte du ska montera den, gör att bilen ser gammal ut.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Widing_ Ödesutmanare
16 september 2010 · 389 Inlägg

Thullen skrev:
vingen i bilens färg självklart.

är det en turbovinge du fått? (R-vinge fast utan läppen i bakkant så att säga, vanligaste vingen)

Om det är den gamla vingen med smalt fyrkantigt bromsljus så tycker jag inte du ska montera den, gör att bilen ser gammal ut.

Slänger upp bild så fort jag tagit bild, inge bromslyse alls på. Om jag förstår rätt hur du förklarat turbovingen så är de inte en sån smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Thullen
16 september 2010 · 1 653 Inlägg

Widing_ skrev:

Thullen skrev:
vingen i bilens färg självklart.

är det en turbovinge du fått? (R-vinge fast utan läppen i bakkant så att säga, vanligaste vingen)

Om det är den gamla vingen med smalt fyrkantigt bromsljus så tycker jag inte du ska montera den, gör att bilen ser gammal ut.

Slänger upp bild så fort jag tagit bild, inge bromslyse alls på. Om jag förstår rätt hur du förklarat turbovingen så är de inte en sån smile

turbovingen e en sån som sitter på min bil tongue

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Widing_ Ödesutmanare
18 september 2010 · 389 Inlägg

Thullen skrev:
turbovingen e en sån som sitter på min bil tongue

nej, en sådan är det inte smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang