Godkänns lambodörrar på besiktningen?

Losgard
7 januari 2008 · 1 688 Inlägg

Rille2005 skrev:
Ang när bilen hamnar på taket! De flesta lambodörrar fungerar väl så att man först öppnar dörren en bit utåt och sedan uppåt!? Dvs när man öppnat dörren utåt så kan man ju klämma sig igenom... plus att man kan alltid krossa rutan eller skära upp taket....

Skära upp taket när bilen ligger på taket? big_smile
Att öppna dörren en bit uppåt, och sedan uppåt, handlar om dryga decimeterna, så heter man inte Viktoria Beckham så kan man nog glömma att ta sig ur där roll

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
toro
19 januari 2008 · 9 Inlägg

RichiB skrev:
Ang när bilen hamnar på taket! De flesta lambodörrar fungerar väl så att man först öppnar dörren en bit utåt och sedan uppåt!? Dvs när man öppnat dörren utåt så kan man ju klämma sig igenom... plus att man kan alltid krossa rutan eller skära upp taket....

jag hade kopior av lsd som gick rakt upp man öppnade dörren bara 5 cm sedan rakt upp .soå det kan vara svårt att komma ut genom kanske.....

Audi a4 1,8 (1996)
YeahLow OutRage DriftTeam
27 januari 2008 · 181 Inlägg

har gångjärn på min BMW som öppnas så man lätt kan gå in o ur utan att dra upp dörren..

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
Green_devil
27 januari 2008 · 594 Inlägg

besiktningen bryr sig inte om hur dörrarna öppnas när man göra en besiktning.
Det dom kollar på e att låset fungera som det ska dvs att båda lägena fungerar.
Jag snacka med en besiktnings man i somras o fråga och han kolla även i deras bok som står vad dom ska kolla på.
Så det går att ha lambodörrar på en bil

Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER
Muttley
27 januari 2008 ·

en kompis fick ta av sina gångjärn, de var ej godkänt fastän de var lsd.

MilleN
27 januari 2008 · 9 108 Inlägg

tkd_rille skrev:
en kompis fick ta av sina gångjärn, de var ej godkänt fastän de var lsd.

Samma sak med Skylinepeters Skyline.

NoXXaN El/automations- ingenjör
28 januari 2008 · 112 Inlägg

Det här med att man inte kan öppna dörrarna om man ligger på taket borde väl inte vara något problem. Kör man och lägger på taket kan man ju vanligtvis inte öppna dörrarna iaf. Taket kilar ju fast dörrarna.

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
Katamso Superstar
28 januari 2008 · 511 Inlägg

Spelar inge roll för räddningstjänsten om man har lambo därrar eller inte. Det e inte alltid man kan öppna vanliga dörrar heller efter krock eller liknande. Man kapar upp bilen då.

Vad jag vet av egen erfarenhet så grå LSD igenom då dom har en extra bult som håller in dörren i nerderkant vid en ev. krock. Andra gångjärn kan få dörren att vika sen utåt.

Alla jag vet om som besiktat med LSD har har gått igenom utan problem. Dom flesta som har andra gångjärn oxå. Min Prelude besiktades med lambogånjärn som INTE va LSD o det nämndes inte ens något om det.

Det går även att komma igenom änven om har en heltypad bil. Det beror ju helt på vem som besiktar o vilket humör dom e på. Enligt heltypandet så får man inte ens byta växelspaks knopp. Så det beror på hur petiga dom e.


//K

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
kohler
28 januari 2008 · 671 Inlägg

Green_devil skrev:
besiktningen bryr sig inte om hur dörrarna öppnas när man göra en besiktning.
Det dom kollar på e att låset fungera som det ska dvs att båda lägena fungerar.

Off topic: måste låset fungera på besiktningen?

Second is the first loser
Perss0n
28 januari 2008 · 435 Inlägg

kohler skrev:

Green_devil skrev:
besiktningen bryr sig inte om hur dörrarna öppnas när man göra en besiktning.
Det dom kollar på e att låset fungera som det ska dvs att båda lägena fungerar.

Off topic: måste låset fungera på besiktningen?

inte att låset på bilen ska funka, men dörrlåset som gör att det går att ha en glipa i dörren.. är kass på att förklara. och att dörren går att stänga helt.

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
Mortalis VW-nörd?
28 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Förstår inte, vad är det för fel på en telefon? När jag undrat något över bilar så har jag ringt vägverkets kundtjänst och frågat där. Slipper du hålla på och vänta på svar här.

-Akerfeldt-
28 januari 2008 · 2 638 Inlägg

Mortalis skrev:
Förstår inte, vad är det för fel på en telefon? När jag undrat något över bilar så har jag ringt vägverkets kundtjänst och frågat där. Slipper du hålla på och vänta på svar här.

Varför hålla på och ringa/strula till vägverket när man kan få information från kunniga medlemmar här hmm

940R
28 januari 2008 · 1 567 Inlägg

Aker_s40 skrev:

Mortalis skrev:
Förstår inte, vad är det för fel på en telefon? När jag undrat något över bilar så har jag ringt vägverkets kundtjänst och frågat där. Slipper du hålla på och vänta på svar här.

Varför hålla på och ringa/strula till vägverket när man kan få information från kunniga medlemmar här hmm

För här får du 100 olika svar... på vv får du "oftast" rätt på en gång..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
KHRacing
28 januari 2008 ·

940R skrev:
För här får du 100 olika svar... på vv får du "oftast" rätt på en gång..

Samma sak på VV - ring 3 ggr så får du tala med 3 olika personer som ger dig tre olika svar på samma fråga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang