Dödsstraff? För eller emot?

azid Det som inte dödar gör ont
20 januari 2008 · 2 668 Inlägg

richardoo290 skrev:

azid skrev:

richardoo290 skrev:

dom ska flås levande och när dem slutligen dör kan man mata lejon me dem cool
klev vi tillbaka 400 år?  oj.. då måste vi ligga 400 år framför USA/kina osv..

men usa har ju för fan fortfarande kvar gammla lagar från då alla skulle gå runt med vapen så dom snabbt kunde mobbelisera ifall england anföll det lever dom fortfarande med
the right two beararms

våld föder våld så är det bara

ok, ifall jag mördar din familj en dag då, så kan ju du bjuda över mig på en kopp kaffe o bulle eller nått så vi glömmer hela historien.. för det är ju helt fel att jag blir straffad!

roll

argumentera imot istället för att slänga ur dig omogna komentarer

som sagt det är mitt ansvar vad jag kommer göra med dig så jag skulle inte rekomendera att du gör min familj nått

2slow
MRapollo
20 januari 2008 · 400 Inlägg

azid skrev:

richardoo290 skrev:

azid skrev:

men usa har ju för fan fortfarande kvar gammla lagar från då alla skulle gå runt med vapen så dom snabbt kunde mobbelisera ifall england anföll det lever dom fortfarande med
the right two beararms

våld föder våld så är det bara

ok, ifall jag mördar din familj en dag då, så kan ju du bjuda över mig på en kopp kaffe o bulle eller nått så vi glömmer hela historien.. för det är ju helt fel att jag blir straffad!

roll

argumentera imot istället för att slänga ur dig omogna komentarer

som sagt det är mitt ansvar vad jag kommer göra med dig så jag skulle inte rekomendera att du gör min familj nått

håller med dig där..

azid Det som inte dödar gör ont
20 januari 2008 · 2 668 Inlägg

MRapollo skrev:

azid skrev:

MRapollo skrev:

min mening får du ju reda på om dom är skylldiga eller inte men kan ju säga som så har dom inte STARKA bevis på det så kan man ju inte göra det men nu är det ju så om jag hade dödat dig hur tror du din famlij hade kännt? jag kan inte säga mer änså dödar du en och få fängelse så ska du oxå dö så är det så är det

men bevis och bevis det går att fiffla med bevis har du en bra advokat kan han prata bort bevisen eller gör så dom aldrig kommer fram... starka bevis är en begrepp som inte finns

håller med dig där men ändå om du vet att en presson är skyldig och han hade dödat någo du känner/familj och han erkänner förkännar han 20 år eller? nej tycker inte jag dödar man någon så ska man fan inte leva är min mening...det är bara va jag tycker

du ska inte kunna bli dömd bara på ett erkännande. då kommer bevisen in och dom måste vara bra men som sagt fiffel och avdovkater som vet vad dom håller på med och vips sitter nån stackare med en sopa till advokat och några skit bevis och väntar på döden fast han inte har gjort nått

2slow
MRapollo
20 januari 2008 · 400 Inlägg

azid skrev:

MRapollo skrev:

azid skrev:

men bevis och bevis det går att fiffla med bevis har du en bra advokat kan han prata bort bevisen eller gör så dom aldrig kommer fram... starka bevis är en begrepp som inte finns

håller med dig där men ändå om du vet att en presson är skyldig och han hade dödat någo du känner/familj och han erkänner förkännar han 20 år eller? nej tycker inte jag dödar man någon så ska man fan inte leva är min mening...det är bara va jag tycker

du ska inte kunna bli dömd bara på ett erkännande. då kommer bevisen in och dom måste vara bra men som sagt fiffel och avdovkater som vet vad dom håller på med och vips sitter nån stackare med en sopa till advokat och några skit bevis och väntar på döden fast han inte har gjort nått

jo visst fifflar advokaterna men ändå det är sant en oskyllidg ska inte få sitta för död straff men min meding är vet du om vem det är och du har bevis så sätt ditt han/ hon utan tveka eller? har jag fel? dödar jag någon så ska ja inte sj leva min medninga va jag tycker

richardoo290 VOLVO for life..
20 januari 2008 · 2 113 Inlägg

azid skrev:

MRapollo skrev:

azid skrev:

men bevis och bevis det går att fiffla med bevis har du en bra advokat kan han prata bort bevisen eller gör så dom aldrig kommer fram... starka bevis är en begrepp som inte finns

håller med dig där men ändå om du vet att en presson är skyldig och han hade dödat någo du känner/familj och han erkänner förkännar han 20 år eller? nej tycker inte jag dödar man någon så ska man fan inte leva är min mening...det är bara va jag tycker

du ska inte kunna bli dömd bara på ett erkännande. då kommer bevisen in och dom måste vara bra men som sagt fiffel och avdovkater som vet vad dom håller på med och vips sitter nån stackare med en sopa till advokat och några skit bevis och väntar på döden fast han inte har gjort nått

lika bra vi lägger ner fängelsestraff me då, tänk om nån oskyldig skulle råka få sitta 10 år..

_Sofie_
20 januari 2008 · 93 Inlägg

Eftersom det idag är lyx att sitta i fängelse så vore nog dödsstraff ett bättre alternativ om bevisen är bekräftade. Jag kanske tänker helt fel...men rent spontant är det så jag tycker...

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!
Nissan Micra 1,3 GX "Micke" (1998)
azid Det som inte dödar gör ont
20 januari 2008 · 2 668 Inlägg

MRapollo skrev:

azid skrev:

MRapollo skrev:

håller med dig där men ändå om du vet att en presson är skyldig och han hade dödat någo du känner/familj och han erkänner förkännar han 20 år eller? nej tycker inte jag dödar man någon så ska man fan inte leva är min mening...det är bara va jag tycker

du ska inte kunna bli dömd bara på ett erkännande. då kommer bevisen in och dom måste vara bra men som sagt fiffel och avdovkater som vet vad dom håller på med och vips sitter nån stackare med en sopa till advokat och några skit bevis och väntar på döden fast han inte har gjort nått

jo visst fifflar advokaterna men ändå det är sant en oskyllidg ska inte få sitta för död straff men min meding är vet du om vem det är och du har bevis så sätt ditt han/ hon utan tveka eller? har jag fel? dödar jag någon så ska ja inte sj leva min medninga va jag tycker

man får tycka vad man vill säger jag inget om så länge man inte slänger ur sig ren idioti

men det senario du pratar om tror jag inte finns det är aldrig så lätt samt att det inte är rätt att döda/avrätta folk

2slow
Racso Dr Snuggles
20 januari 2008 · 956 Inlägg

Om nån gör en sån grej som att kallblodigt döda en hel familj, så är nog konstant misshandel i 20 år ett mer passande straff än dödsstraff. Iallafall i mina ögon ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
engolf
20 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Ofta är personer som begår massmord, eller andra helt sjuka brott är inte helt friska mentalt.
Och då kommer upp en fråga: kan man med rent samvete avrätta en person som kanske inte kan skilja mellan vad som är rätt eller fel?

Det finns ju hårtbelastade kriminella som dödar, och de är ju välmedvetna om vad de gör...

Det finns många punkter man måste tänka på innan man svara ja/nej.

Personligen tycker jag att det är fel att ta ett liv, oavsett om den personen har tagit liv själv.
Dessutom är livsfängelse är enligt min mening betydligt hårdare straff än döden.

I Sverige är fängelse allt för lyxiga, det håller jag med om.
Jag tycker att de dömda måste klara sig utan alla prylar och helgpermissioner, utan tvingas göra nytta i samhället: jobba.

Mitt svar är: nej

azid Det som inte dödar gör ont
20 januari 2008 · 2 668 Inlägg

richardoo290 skrev:

azid skrev:

MRapollo skrev:

håller med dig där men ändå om du vet att en presson är skyldig och han hade dödat någo du känner/familj och han erkänner förkännar han 20 år eller? nej tycker inte jag dödar man någon så ska man fan inte leva är min mening...det är bara va jag tycker

du ska inte kunna bli dömd bara på ett erkännande. då kommer bevisen in och dom måste vara bra men som sagt fiffel och avdovkater som vet vad dom håller på med och vips sitter nån stackare med en sopa till advokat och några skit bevis och väntar på döden fast han inte har gjort nått

lika bra vi lägger ner fängelsestraff me då, tänk om nån oskyldig skulle råka få sitta 10 år..

men tänk lite innan du svarar... du får svara på det du sa själv och kan du inte så säg till

2slow
MRapollo
20 januari 2008 · 400 Inlägg

azid skrev:

richardoo290 skrev:

azid skrev:

du ska inte kunna bli dömd bara på ett erkännande. då kommer bevisen in och dom måste vara bra men som sagt fiffel och avdovkater som vet vad dom håller på med och vips sitter nån stackare med en sopa till advokat och några skit bevis och väntar på döden fast han inte har gjort nått

lika bra vi lägger ner fängelsestraff me då, tänk om nån oskyldig skulle råka få sitta 10 år..

men tänk lite innan du svarar... du får svara på det du sa själv och kan du inte så säg till

aja vi tycker olika eller hur ? vi kan sitta här tills imorron och snacka om detta smile

leo_m83
20 januari 2008 ·

Om du anser att det är rätt att ta någon annans liv , så kan du lika gärna ge ditt eget.

azid Det som inte dödar gör ont
20 januari 2008 · 2 668 Inlägg

MRapollo skrev:

azid skrev:

richardoo290 skrev:

lika bra vi lägger ner fängelsestraff me då, tänk om nån oskyldig skulle råka få sitta 10 år..

men tänk lite innan du svarar... du får svara på det du sa själv och kan du inte så säg till

aja vi tycker olika eller hur ? vi kan sitta här tills imorron och snacka om detta smile

så kan det vara men man behöver inte som andra här bete sig illa  man kan ta det lungt som du och jag

2slow
MRapollo
20 januari 2008 · 400 Inlägg

azid skrev:

MRapollo skrev:

azid skrev:

men tänk lite innan du svarar... du får svara på det du sa själv och kan du inte så säg till

aja vi tycker olika eller hur ? vi kan sitta här tills imorron och snacka om detta smile

så kan det vara men man behöver inte som andra här bete sig illa  man kan ta det lungt som du och jag

japp smile

richardoo290 VOLVO for life..
20 januari 2008 · 2 113 Inlägg

azid skrev:

richardoo290 skrev:

azid skrev:

du ska inte kunna bli dömd bara på ett erkännande. då kommer bevisen in och dom måste vara bra men som sagt fiffel och avdovkater som vet vad dom håller på med och vips sitter nån stackare med en sopa till advokat och några skit bevis och väntar på döden fast han inte har gjort nått

lika bra vi lägger ner fängelsestraff me då, tänk om nån oskyldig skulle råka få sitta 10 år..

men tänk lite innan du svarar... du får svara på det du sa själv och kan du inte så säg till

haha, o där tog argumenten slut lol
du vill inte ha dödstraff för en oskyldig kanske straffas..
vad är skillnaden med fängelsen?
tänk om nån oskyldig straffas..?  vill du inte ha fängelser i samhället?
tycker du folk borde göra upp saker o ting på egen hand istället då?
för tydligen tycker du samtidigt att mördare skall mördas.. fast inte genom staten.. utan du sj ska ta hand om det?..
lite svårt o se hur du tänker o funkar.. men men,

bara undrar, så du inte är helt .. 
låt oss säga att din dotter blir våldtagen flera gånger/torterad i veckor/o sen dödas..
du kan inte göra nått för du är handikappad. vill du då inte att staten skall ta livet av personen som utförde brotten? eller vill du att han ska ha 3år på psyket

svara mig nu: psyket eller döden?????????????????

PorscheJezzica
20 januari 2008 · 415 Inlägg

För dödsstraff! Självklart efter stark bevisning! Dödsstraff är inte för att skrämmas enbart...det är för att slöddren ska bort från denna jord! Punkt slut!
I dagens läge...om man mejar ner en hel familj med lastbil, givetvis onykter kan man få 6 mån-1 år i svenskt "fängelse"! Vart fan är rättvisan!?

Om någon gjorde min familj något allvarligt ont(mord el dylikt)  skulle jag i dagens Sverige enkelt skaffa mig pistol, leta upp den jäveln, låta han lida först, nåt knä sönderskjutet mm och sen pang! Sen bli tagen och hamna på ett svenskt fängelse för mord max några år! Man blir juh behandlad som kung idag!

Många säger att dödsstraffen inte sänker brottsligheten, men det gör den väl? Inga återfall av mördarna samt att slöddren försvinner!

Usch, positiva jag!big_smile

Som sagt måste juh bevisningen vara stark!

Dagens rättssystem i sverige har gått galet nånstans! Skattesmitare får värre straff än mördare och våldtäktsmän!???mad

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
azid Det som inte dödar gör ont
20 januari 2008 · 2 668 Inlägg

richardoo290 skrev:

azid skrev:

richardoo290 skrev:

lika bra vi lägger ner fängelsestraff me då, tänk om nån oskyldig skulle råka få sitta 10 år..

men tänk lite innan du svarar... du får svara på det du sa själv och kan du inte så säg till

haha, o där tog argumenten slut lol
du vill inte ha dödstraff för en oskyldig kanske straffas..
vad är skillnaden med fängelsen?
tänk om nån oskyldig straffas..?  vill du inte ha fängelser i samhället?
tycker du folk borde göra upp saker o ting på egen hand istället då?
för tydligen tycker du samtidigt att mördare skall mördas.. fast inte genom staten.. utan du sj ska ta hand om det?..
lite svårt o se hur du tänker o funkar.. men men,

bara undrar, så du inte är helt .. 
låt oss säga att din dotter blir våldtagen flera gånger/torterad i veckor/o sen dödas..
du kan inte göra nått för du är handikappad. vill du då inte att staten skall ta livet av personen som utförde brotten? eller vill du att han ska ha 3år på psyket

svara mig nu: psyket eller döden?????????????????

men lyssna på mig vad jag gör rör inte staten. staten  tar  hand om mig när jag gjort nått imot den som skadad dom jag älskar

skulle du vilja sitta anklagad för mord och en jävlligt bra åklagaren yrkar på dödsstraff på några skit bevis fast du inte gjort nått samt att din billiga advokat står och svetas och har ingen anning om vad han ska göra

sen måste du fatta att det är inte rätt attt döda människor vem som än gör det...


sen så finns det inte nån domstol i världen som skulle välja mellan psyket eller avrättning om det står klar att han  är sinnesjuk

2slow
Albin_V8
20 januari 2008 · 155 Inlägg

Har dom dödat nån, samma straff tillbaka!

Snyggast Behöver inte Vara Bäst!
Syns du inte, finns du inte!
richardoo290 VOLVO for life..
20 januari 2008 · 2 113 Inlägg

jessica1 skrev:
För dödsstraff! Självklart efter stark bevisning! Dödsstraff är inte för att skrämmas enbart...det är för att slöddren ska bort från denna jord! Punkt slut!
I dagens läge...om man mejar ner en hel familj med lastbil, givetvis onykter kan man få 6 mån-1 år i svenskt "fängelse"! Vart fan är rättvisan!?

Om någon gjorde min familj något allvarligt ont(mord el dylikt)  skulle jag i dagens Sverige enkelt skaffa mig pistol, leta upp den jäveln, låta han lida först, nåt knä sönderskjutet mm och sen pang! Sen bli tagen och hamna på ett svenskt fängelse för mord max några år! Man blir juh behandlad som kung idag!

Många säger att dödsstraffen inte sänker brottsligheten, men det gör den väl? Inga återfall av mördarna samt att slöddren försvinner!

Usch, positiva jag!big_smile

Som sagt måste juh bevisningen vara stark!

Dagens rättssystem i sverige har gått galet nånstans! Skattesmitare får värre straff än mördare och våldtäktsmän!???mad

ÄNTLIGEN! en smart person som tänker som jaag!
fan va skönt o höra att inte alla gått o blivigt galna big_smile

azid Det som inte dödar gör ont
20 januari 2008 · 2 668 Inlägg

jessica1 skrev:
För dödsstraff! Självklart efter stark bevisning! Dödsstraff är inte för att skrämmas enbart...det är för att slöddren ska bort från denna jord! Punkt slut!
I dagens läge...om man mejar ner en hel familj med lastbil, givetvis onykter kan man få 6 mån-1 år i svenskt "fängelse"! Vart fan är rättvisan!?

Om någon gjorde min familj något allvarligt ont(mord el dylikt)  skulle jag i dagens Sverige enkelt skaffa mig pistol, leta upp den jäveln, låta han lida först, nåt knä sönderskjutet mm och sen pang! Sen bli tagen och hamna på ett svenskt fängelse för mord max några år! Man blir juh behandlad som kung idag!

Många säger att dödsstraffen inte sänker brottsligheten, men det gör den väl? Inga återfall av mördarna samt att slöddren försvinner!

Usch, positiva jag!big_smile

Som sagt måste juh bevisningen vara stark!

Dagens rättssystem i sverige har gått galet nånstans! Skattesmitare får värre straff än mördare och våldtäktsmän!???mad

är det mini usa vi vill ha? om vi ska ta bort slöddret kan det ju börjas redan vid dagis för redan där kann man se vilka som har det svårt vilka som inte passar in vilka som kommer få problem  är det så det ska vara`? nej dom ska få hjälp redan som små så blir det inte som det blir

men den bevisningen finns ju inte sen försvarar jag inte det rättsystem som finns idag för ekonomisk brottslighet är värre än våldsbrott

men tror inte dödstraff är lösningen

Senast redigerat av azid (20 januari 2008)

2slow
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang