Rockford vs MDS

skylineIII
13 oktober 2008 · 16 Inlägg

mYGeL skrev:

skylineIII skrev:

Xorcess skrev:
för samma pengar än dyr MDS bas kostar så skulle jag nog hellre lägga dom pengarna på Kicker

Då vet jag tack

Bästa är att du lyssnar och skaffar dig en egen uppfattning!
Alla tycker olika om vad som låter bra, och tyvärr så är det många på forum som Kan allt om allt tongue

Men lycka till oavsett märke!

Mvh// M

har lite svårt att kolla bor i en liten skithåla ;P

vw_performance Greve
13 oktober 2008 · 1 058 Inlägg

säger då rf.. inget jag hört från mds har imponerat på mig.. dom är dyra i förhållande till prestanda..

har dock inte hört så jättemkt RF, men det jag hört är helt klart bättre än mds.. tex ägde jag en p2 10 en gång i tiden, som jag drev med ett Boss steg.. trots att steget inte lämnade några enorma mängder med effekt spelade rf10an bättre än min polares 2x12" fanatic... och HÖGRE!

PoLoud =D
skylineIII
13 oktober 2008 · 16 Inlägg

vw_performance skrev:
säger då rf.. inget jag hört från mds har imponerat på mig.. dom är dyra i förhållande till prestanda..

har dock inte hört så jättemkt RF, men det jag hört är helt klart bättre än mds.. tex ägde jag en p2 10 en gång i tiden, som jag drev med ett Boss steg.. trots att steget inte lämnade några enorma mängder med effekt spelade rf10an bättre än min polares 2x12" fanatic... och HÖGRE!

danke  smile

crxjohan Avstängd
13 oktober 2008 · 18 Inlägg

jag har en mds 12. dunkmar bra

Subw000fer--92: "Gråt da b*tch :P"
mYGeL
13 oktober 2008 · 1 338 Inlägg

vw_performance skrev:
säger då rf.. inget jag hört från mds har imponerat på mig.. dom är dyra i förhållande till prestanda..

har dock inte hört så jättemkt RF, men det jag hört är helt klart bättre än mds.. tex ägde jag en p2 10 en gång i tiden, som jag drev med ett Boss steg.. trots att steget inte lämnade några enorma mängder med effekt spelade rf10an bättre än min polares 2x12" fanatic... och HÖGRE!

ok du har mät upp det eller?
sen säkerligen har han en av dom baslådorna som kostade ca 700.- ink låda så klart du inte kan jämföra dom då ...


tongue

Mvh

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
13 oktober 2008 · 2 853 Inlägg

lika o jämför en 740 me en supra me..

_DamnIt R1 driver!
14 oktober 2008 · 5 128 Inlägg

Enchzzz skrev:

_DamnIt skrev:

n_andersson skrev:
Rockford. med motiveringen att allt MDS jag har haft har gått sönder

Jag kör rent MDS system i min bil, både 2 vägs system fram och bak, 2x10" och ett 2 kanals steg, och har inte haft minsta lilla bekymmer med det, och då spelar jag ändå rätt hårt med det!

Antar att du har lite dyrare MDS saker då? För dom billigare sakerna har jag inte blivit imponerad av om man jämför med andra märken i samma prisklass.

Faktiskt inte, mina framsystem heter MDS Dynamic DC525RS 5,25" och kostar 1600kr/st, basarna kostade 1000kr st, och mitt steg kostade nog i och för sig närmare 4000kr, men som du ser. Enbart billiga saker, och jag har tuktat dom riktigt hårt och dom har inte suckat en gång! Så, även billigt skit kan låta bra, mycket och länge wink

NxV ElectroRaggare
14 oktober 2008 · 883 Inlägg

Jag tror många som inte vet klankar på MDS just bara för att det är MDS. Jag har kört MDS produkter i olika bilar i 6 år och ännu har inte en pryl gått sönder trots många gånger brutal användning och dålig skötsel.
Men som sagt, den som köper en färdig baslåda med 2 12" basar för under 1000lappen och förväntar sig att den ska spela livet ur allt och alla får nog tagga ner lite..

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
skylineIII
14 oktober 2008 · 16 Inlägg

pattilatti2 skrev:
lika o jämför en 740 me en supra me..

skriv gärna vilken som är bäst då ;P

skylineIII
14 oktober 2008 · 16 Inlägg

_DamnIt skrev:

Enchzzz skrev:

_DamnIt skrev:

Jag kör rent MDS system i min bil, både 2 vägs system fram och bak, 2x10" och ett 2 kanals steg, och har inte haft minsta lilla bekymmer med det, och då spelar jag ändå rätt hårt med det!

Antar att du har lite dyrare MDS saker då? För dom billigare sakerna har jag inte blivit imponerad av om man jämför med andra märken i samma prisklass.

Faktiskt inte, mina framsystem heter MDS Dynamic DC525RS 5,25" och kostar 1600kr/st, basarna kostade 1000kr st, och mitt steg kostade nog i och för sig närmare 4000kr, men som du ser. Enbart billiga saker, och jag har tuktat dom riktigt hårt och dom har inte suckat en gång! Så, även billigt skit kan låta bra, mycket och länge wink

precis man kan inte köra på de dyraste smile tips på huvudenhet?

Frosted
14 oktober 2008 · 1 878 Inlägg

n_andersson skrev:
Rockford. med motiveringen att allt MDS jag har haft har gått sönder

precis samma sak här. Rockford kör jag rakt igenom nu. inte ett problem. men till trådskaparen det är bara du som kan bestämma vad du ska köra i bilen.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
tsdi Egenföretagare
14 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

har säkert suttit runt 6 framsystem i audin med inte fan har jag behållit något av dom förutom det rockford jag haft över 1år nu. FAN vilket ös det är ! går även att spela "finare musik" och få det att låta riktigt bra ! nejdu inget mds mera i min bil det säger jag bara.. inte i någon i framtiden heller

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
skylineIII
14 oktober 2008 · 16 Inlägg

evilaudio skrev:

bassjunkie skrev:
go ROCKFORD utan tvekan

med motivering???

inte för att verka dum men motivering?

ogge89
14 oktober 2008 · 644 Inlägg

De är ju en smaksak de här ju! det beror ju helt på va du ska ha det till! Visst mds har säkert gjort många bra basar  men de har ju även rf gjort också ! Jag har inte provat så mkt mds faktist, den första baslådan jag hade var ifrån mds å visst den spelade å då tyckte man de spelade bra! sen har jag även haft en rf power 12" å den spelade på bra den också ! så de är ju som sakt en smaksak!

expect1991
14 oktober 2008 · 1 814 Inlägg

Rockford hade ajg skaffat, verkar vara bättre kvalité.

_DamnIt R1 driver!
15 oktober 2008 · 5 128 Inlägg

skylineIII skrev:

_DamnIt skrev:

Enchzzz skrev:

Antar att du har lite dyrare MDS saker då? För dom billigare sakerna har jag inte blivit imponerad av om man jämför med andra märken i samma prisklass.

Faktiskt inte, mina framsystem heter MDS Dynamic DC525RS 5,25" och kostar 1600kr/st, basarna kostade 1000kr st, och mitt steg kostade nog i och för sig närmare 4000kr, men som du ser. Enbart billiga saker, och jag har tuktat dom riktigt hårt och dom har inte suckat en gång! Så, även billigt skit kan låta bra, mycket och länge wink

precis man kan inte köra på de dyraste smile tips på huvudenhet?

Som Huvudenhet kör jag dock en lite dyrare, en Sony Xplöd CDX-M9900 (nypris 8800kr), och den har 3x4v lågnivå, bild och ljudingång och typ tusen inställningar och skit, förstår mig inte på hälften, men den är rett fet och ger ett bra ljud! Dock så går inte den att få tag på länge ny, precis som mina bassar och mitt steg!

skylineIII
15 oktober 2008 · 16 Inlägg

_DamnIt skrev:

skylineIII skrev:

_DamnIt skrev:

Faktiskt inte, mina framsystem heter MDS Dynamic DC525RS 5,25" och kostar 1600kr/st, basarna kostade 1000kr st, och mitt steg kostade nog i och för sig närmare 4000kr, men som du ser. Enbart billiga saker, och jag har tuktat dom riktigt hårt och dom har inte suckat en gång! Så, även billigt skit kan låta bra, mycket och länge wink

precis man kan inte köra på de dyraste smile tips på huvudenhet?

Som Huvudenhet kör jag dock en lite dyrare, en Sony Xplöd CDX-M9900 (nypris 8800kr), och den har 3x4v lågnivå, bild och ljudingång och typ tusen inställningar och skit, förstår mig inte på hälften, men den är rett fet och ger ett bra ljud! Dock så går inte den att få tag på länge ny, precis som mina bassar och mitt steg!

vrf har du inte sttsat på nakamichi om du är petig med ljud?

skylineIII
15 oktober 2008 · 16 Inlägg

asså nakamichi är ju fint men är det ngn här som sattsat på det för det är det jag har lärt mig är det bästa..

Senast redigerat av skylineIII (15 oktober 2008)

evilaudio
15 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

skylineIII skrev:
asså nakamichi är ju fint men är det ngn här som sattsat på det för det är det jag har lärt mig är det bästa..

naka e DYRT!! men de låter jääävligt bra smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
_DamnIt R1 driver!
15 oktober 2008 · 5 128 Inlägg

skylineIII skrev:

_DamnIt skrev:

skylineIII skrev:

precis man kan inte köra på de dyraste smile tips på huvudenhet?

Som Huvudenhet kör jag dock en lite dyrare, en Sony Xplöd CDX-M9900 (nypris 8800kr), och den har 3x4v lågnivå, bild och ljudingång och typ tusen inställningar och skit, förstår mig inte på hälften, men den är rett fet och ger ett bra ljud! Dock så går inte den att få tag på länge ny, precis som mina bassar och mitt steg!

vrf har du inte sttsat på nakamichi om du är petig med ljud?

Jag skaffade den mest av anledningen att jag fick den för 1800kr av en kompis. Plus att jag va tvungen att skaffa en ny för den jag hade i förra bilen dödade jag och där körde jag inte direkt något finljud, och nu rustar jag bara upp med tiden. Tar vad man har råd till, och lär mig att bygga först. Bättre att råka hugga sönder en billig högtalare när man lär sig att bygga, än en dyr ju?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang