Singelsupror på besiktning!

PeterB
4 februari 2009 · 12 Inlägg

Tjenamoss!undrar vilka här som lyckats få igenom sina singelturbo supror på bilprovning utan problem?nån som kan rekommendera ställen som inte är värst petiga på sånt ?effekten å avgasvärdet går fixa, men just att det är konverterat som jag syftar på!

tack!

Volkswagen golf "iv" (2001)
Toyota Supra MKIV "700 Hk.Tuned By PPF." (1996)
Anubis
4 februari 2009 · 1 255 Inlägg

PeterB skrev:
Tjenamoss!undrar vilka här som lyckats få igenom sina singelturbo supror på bilprovning utan problem?nån som kan rekommendera ställen som inte är värst petiga på sånt ?effekten å avgasvärdet går fixa, men just att det är konverterat som jag syftar på!

tack!

Polarens singel skyline har gått igenom utan problem varje år här i Borås smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
soyd
4 februari 2009 · 1 853 Inlägg

inte för att jag har någon erfarenhet om just detta men varför skulle dom säga nått om du tagit bort en...

det är väll ett värre läge om du hade satt dit en extra...

turbo bil är ju turbo bil sen om du har 1 eller 2 vet jag inte om dom bryr sig om...

det är väll mer det om du har blåa slangar och mycket som man kan se är efter marknads delar dom kan säga att du detta är inte original överhuvudtaget. sen om du har 1 eller flera turbos just då tror jag kvittar...

sir_daniel www.kudoz.se
4 februari 2009 · 3 802 Inlägg

eller bara stoppa tillbaka grejorna inför bes, tar inte så lång tid ändå...

Lindahl-
4 februari 2009 · 151 Inlägg

soyd skrev:
inte för att jag har någon erfarenhet om just detta men varför skulle dom säga nått om du tagit bort en...

det är väll ett värre läge om du hade satt dit en extra...

turbo bil är ju turbo bil sen om du har 1 eller 2 vet jag inte om dom bryr sig om...

det är väll mer det om du har blåa slangar och mycket som man kan se är efter marknads delar dom kan säga att du detta är inte original överhuvudtaget. sen om du har 1 eller flera turbos just då tror jag kvittar...

Du vet att en singelsupra också ha 2 turbos va?

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
4 februari 2009 · 2 252 Inlägg

Lindahl- skrev:

soyd skrev:
inte för att jag har någon erfarenhet om just detta men varför skulle dom säga nått om du tagit bort en...

det är väll ett värre läge om du hade satt dit en extra...

turbo bil är ju turbo bil sen om du har 1 eller 2 vet jag inte om dom bryr sig om...

det är väll mer det om du har blåa slangar och mycket som man kan se är efter marknads delar dom kan säga att du detta är inte original överhuvudtaget. sen om du har 1 eller flera turbos just då tror jag kvittar...

Du vet att en singelsupra också ha 2 turbos va?

Hur kan en SingelTurbo supra ha 2 turbo aggregat? roll

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Torlejf Bilvårdstönt.
4 februari 2009 · 1 109 Inlägg

Lindahl- skrev:

soyd skrev:
inte för att jag har någon erfarenhet om just detta men varför skulle dom säga nått om du tagit bort en...

det är väll ett värre läge om du hade satt dit en extra...

turbo bil är ju turbo bil sen om du har 1 eller 2 vet jag inte om dom bryr sig om...

det är väll mer det om du har blåa slangar och mycket som man kan se är efter marknads delar dom kan säga att du detta är inte original överhuvudtaget. sen om du har 1 eller flera turbos just då tror jag kvittar...

Du vet att en singelsupra också ha 2 turbos va?

Nu har du ätit nån olämplig svamp tror jag.

Bygger rolig bil. :)
YeahBitch
4 februari 2009 · 730 Inlägg

Lindahl- skrev:
Du vet att en singelsupra också ha 2 turbos va?

shit

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Mickius
4 februari 2009 · 4 670 Inlägg

YeahBitch skrev:

Lindahl- skrev:
Du vet att en singelsupra också ha 2 turbos va?

shit

haha har den? varför heter de singel då för?

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
4 februari 2009 · 1 781 Inlägg

Nu har du ätit nån olämplig svamp tror jag.

"Svamparna du fick med dig hem från Amsterdam är inte till för matlagning"

Senast redigerat av Malm3n (9 februari 2009)

Team Insane Racing
Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
4 februari 2009 · 217 Inlägg

Lindahl- skrev:

soyd skrev:
inte för att jag har någon erfarenhet om just detta men varför skulle dom säga nått om du tagit bort en...

det är väll ett värre läge om du hade satt dit en extra...

turbo bil är ju turbo bil sen om du har 1 eller 2 vet jag inte om dom bryr sig om...

det är väll mer det om du har blåa slangar och mycket som man kan se är efter marknads delar dom kan säga att du detta är inte original överhuvudtaget. sen om du har 1 eller flera turbos just då tror jag kvittar...

Du vet att en singelsupra också ha 2 turbos va?

Åh fan det var något nytt haha! Sist jag kollade var twin 2 och Singel 1 st..haha

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
roxe Jesus didn´† Tap
5 februari 2009 · 1 146 Inlägg

Lindahl skrev:
Du vet att en singelsupra också ha 2 turbos va?

Hmm.. Du hör väll hur det låter?

Ska igentligen inte gå igenom besiktigning. Men bra mycket lättare att komma igenom med singelsupra än E30 turbo tex.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Lindahl-
7 februari 2009 · 151 Inlägg

nä nu satt jag och tänkte på en TTC konversation men goddag

J3lv4n
8 februari 2009 · 89 Inlägg

Bocka en "värmesköld" och sätt över turbon. tror knappast att dom plockar bort den och kollar vad som finns, i annat fall har du gått miste om 300:- inte så farligt

Toyota Supra "MKIV" (1994)
Gizmojohan
8 februari 2009 · 3 295 Inlägg

men ni lär väl erkänna att ordet "singelsupra" låter lite konstigt? att det skulle vara EN Supra får jag det till?

Pikey
8 februari 2009 · 2 283 Inlägg

Slave_joe skrev:
men ni lär väl erkänna att ordet "singelsupra" låter lite konstigt? att det skulle vara EN Supra får jag det till?

Nae, i mina öron låter det som en singelmatad supra

R.I.P. Michael Jackson!
Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
9 februari 2009 · 560 Inlägg

Slave_joe skrev:
men ni lär väl erkänna att ordet "singelsupra" låter lite konstigt? att det skulle vara EN Supra får jag det till?

Nej. Supran har ju 2 st turbos från början, så när de byggs om och bara får en kallas det för singel wink

OnT: Det beror ju lite på hur pålästa de är med. Vissa är schyssta och släpper igenom, sen finns det ju en del fula sätt med. Men det kan vi ta på msn Peter tongue

Even fools they say, can find a way out of the dark.
HEATSEEKER
9 februari 2009 · 198 Inlägg

Lindahl- skrev:

soyd skrev:
inte för att jag har någon erfarenhet om just detta men varför skulle dom säga nått om du tagit bort en...

det är väll ett värre läge om du hade satt dit en extra...

turbo bil är ju turbo bil sen om du har 1 eller 2 vet jag inte om dom bryr sig om...

det är väll mer det om du har blåa slangar och mycket som man kan se är efter marknads delar dom kan säga att du detta är inte original överhuvudtaget. sen om du har 1 eller flera turbos just då tror jag kvittar...

Du vet att en singelsupra också ha 2 turbos va?

En singelsupra har EN turbo, inget annat!

Är inga problem med att besiktiga med singel, bara skruva ner laddet å fixa avgasvärdena då du troligtsvis kör med större spridare för singelbygget å då den pumpar in lite mer soppa å då går en aningen fett...

JG
9 februari 2009 · 139 Inlägg

1 agg eller 2 agg kvittar ju...bilen är reggad som överladdad, du får lov att öka effekten 20%
så länge avgasrening och avgasvärden är ok och inte effekten överstiger 336hk på en jap-spec och 396hk på euro/uk-spec så är det skit samma.

på 0.2 bar ladd så ger min egen säkerligen en hel del mindre effekt än original tex. smile

jap spec har 280hk och euro/uk har 330 original

sen ska du veta att bilprovningen brukar referera mycket bling bling till hög effekt...
så blinga ner och sänk ladd så bör det inte vara några bekymmer.

att köra in med 300 graders kammar med 12mm lyft, gt45:a och utan kat. kanske inte är att rekomendera  smile

Senast redigerat av JG (9 februari 2009)

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag
azid Det som inte dödar gör ont
9 februari 2009 · 2 668 Inlägg

bara den inte är helbilsgodkänd så tycker jag inte det ska spela nån roll om man tar bort ett agg.. samma effekt annan kurva...

2slow
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang