Singelsupror på besiktning!

PeterB
12 februari 2009 · 12 Inlägg

hehe ja, får göra det alexeee:P

Volkswagen golf "iv" (2001)
Toyota Supra MKIV "700 Hk.Tuned By PPF." (1996)
soyd
12 februari 2009 · 1 853 Inlägg

Lindahl- skrev:
Du vet att en singelsupra också ha 2 turbos va?

hehe hum njae! ?


men jag tror har du bara bromsar som får stopp på hela härligheten så är det nog lugnt och besikta... måste man öppna huven på Supran för att se chassinumret ?

för det är ju det om dom öppnar den, det gäller att man fick rätt gubbe smile

men lycka till

/mvh soyd

vettvilling STI TypeR Driver
12 februari 2009 · 191 Inlägg

soyd skrev:

Lindahl- skrev:
Du vet att en singelsupra också ha 2 turbos va?

hehe hum njae! ?


men jag tror har du bara bromsar som får stopp på hela härligheten så är det nog lugnt och besikta... måste man öppna huven på Supran för att se chassinumret ?

för det är ju det om dom öppnar den, det gäller att man fick rätt gubbe smile

men lycka till

/mvh soyd

Öppnar huven gör dom väl alltid vid besiktning, iaf här.
Men som sagt tidigare så borde de inte va nå större problem att få igenom en singelkonvertering sålänge effekten inte är alltför hög och avgasvärdena e OK.

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?
Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
12 februari 2009 · 560 Inlägg

Sen måste man ju få avgasvärdena okej med, det är ju också ett problem smile

Even fools they say, can find a way out of the dark.
torpis Forummoderator
12 februari 2009 · 10 576 Inlägg

Det är lurigt med vad man får och inte får.

Motorn är certifierad vad gäller effekt och avgasvärden så som den kommer från fabrik. Så man får inte ändra någonting. Samtidigt finns lagar om fri konkurens. Man måste alltså får montera turboaggregat, kamrem eller avgassystem från andra tillverkare.

Annars skulle ju exempelvis Volvo kunna ta 1500kr/st för tändstift och man är så illa tvungen att handla.

Förmodligen är problemet inte så stort i verkliga livet, om man rullar in med en bil som har vettig tomgång, alla yttre lampor funkar och man gjort modifieringarna snyggt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Etingelholm
12 februari 2009 · 979 Inlägg

Torlejf skrev:

Lindahl- skrev:

soyd skrev:
inte för att jag har någon erfarenhet om just detta men varför skulle dom säga nått om du tagit bort en...

det är väll ett värre läge om du hade satt dit en extra...

turbo bil är ju turbo bil sen om du har 1 eller 2 vet jag inte om dom bryr sig om...

det är väll mer det om du har blåa slangar och mycket som man kan se är efter marknads delar dom kan säga att du detta är inte original överhuvudtaget. sen om du har 1 eller flera turbos just då tror jag kvittar...

Du vet att en singelsupra också ha 2 turbos va?

Nu har du ätit nån olämplig svamp tror jag.

haha måste vart jäulska svampar=P

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
soyd
12 februari 2009 · 1 853 Inlägg

Här öppna dom inte huvarna så ofta, var med om det nån gång bara gällande chassinummer och en strålkastar inställning...

Men det kanske är så att dom ska öppna huven jämt ingen aning... ?

Dratsab Leg. Fartdåre
12 februari 2009 · 306 Inlägg

Gäller att få rätt gubbe på besiktningen. Bor du i närheten av stockholm så rekommenderar jag rissne. Jävligt trevliga gubbar där och jävligt bilintresserade big_smile min impreza gick igenom med lexus ljusen bak... vilket jag trodde var omöjligt tongue

Tror inte det är några problem att få den genom besiktningen om jag ska vara ärlig smile

En gång Evo alltid Evo...
Kungen-EssE
12 februari 2009 · 993 Inlägg

Min förra passat gick inte igenom pga jag hade front matad ic och dumpen monterad vid insuget(på tryckröret).
Så jag var tvungen och lämnA den till VW för att få den orginal på papper + att jag skulle stå för alla kostnader sen skulle jag tä med intyg från vä att den var återställd. Men jag fixa det på ett annat sätt för 1500:-

Gäller ha kontakter så klarar du det mesta i livet.

Senast redigerat av Kungen-EssE (12 februari 2009)

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Aleks
13 februari 2009 · 89 Inlägg

Reeplayed skrev:
Sen måste man ju få avgasvärdena okej med, det är ju också ett problem smile

Ethanol!!wink

Aleks
13 februari 2009 · 89 Inlägg

PeterB skrev:
Tjenamoss!undrar vilka här som lyckats få igenom sina singelturbo supror på bilprovning utan problem?nån som kan rekommendera ställen som inte är värst petiga på sånt ?effekten å avgasvärdet går fixa, men just att det är konverterat som jag syftar på!

tack!

Folk klarar sig ju igenom med singel turbo, kan dock bjuda på lite problem dom inte godkänner det, har hört att dom kan kräva reg besiktning, altså visa bilen 100% orginal. Känner inte Svenska systemet så bra, men själv lånade jag en orginal motor

n_andersson
13 februari 2009 · 689 Inlägg

soyd skrev:
Här öppna dom inte huvarna så ofta, var med om det nån gång bara gällande chassinummer och en strålkastar inställning...

Men det kanske är så att dom ska öppna huven jämt ingen aning... ?

För mig har dom alltid öppnat huven. dom kollar alltid så att batteriet sitter fast och bromsvätskebehållaren brukar dom rycka i

soyd
13 februari 2009 · 1 853 Inlägg

n_andersson skrev:

soyd skrev:
Här öppna dom inte huvarna så ofta, var med om det nån gång bara gällande chassinummer och en strålkastar inställning...

Men det kanske är så att dom ska öppna huven jämt ingen aning... ?

För mig har dom alltid öppnat huven. dom kollar alltid så att batteriet sitter fast och bromsvätskebehållaren brukar dom rycka i

aha a ifs så är det kanske nått dom borde kolla överalt... smile

ska besikta min egen racer nästa år satt blir spännande... min ser dock helt original ut under huven, på grund av ny bils garantin/försäkring och besiktning satt jag hoppas det är lugnt smile

rickylicious Webbutvecklare
13 februari 2009 · 2 369 Inlägg

soyd skrev:
måste man öppna huven på Supran för att se chassinumret ?

för det är ju det om dom öppnar den, det gäller att man fick rätt gubbe smile

Öppnar dom inte även huven för att bland annat känna så att batteriet sitter fast? Det har dom alltid känt på alla bilar jag har besiktigat i alla fall smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Beeenny
13 februari 2009 · 982 Inlägg

PeterB skrev:
Tjenamoss!undrar vilka här som lyckats få igenom sina singelturbo supror på bilprovning utan problem?nån som kan rekommendera ställen som inte är värst petiga på sånt ?effekten å avgasvärdet går fixa, men just att det är konverterat som jag syftar på!

tack!

ludvika..där skiter dom i allt..bara avgasvärdena är bra

LidSpeed
13 februari 2009 · 10 Inlägg

Har besiktigat flertalet supror med singel inget problem alls. men regga en med singel vid ny import är ju inte så lätt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang