Sexigaste motorn bild här!

DusanMandick Random Hero
20 januari 2010 · 4 047 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/90027/842290_7v1btb.jpg





https://www1.garaget.org/gallery/archive/90027/842291_wl8xhr.jpg
innan coilovers kom i



Motorn som sitter i min subaru smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
båge montör och hobby mekaniker
20 januari 2010 · 2 672 Inlägg

ToXtreme skrev:

_Wallis_ skrev:
http://media.motortopia.com/files/6944/ … 10125b.jpg

Måste vara ett rent helvete att få på huven tongue Inget man kan göra själv precis ^^

kan ju nästan mecka med motorn utan att lyfta huven! wink

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
RonnieH Ford är min grej!
20 januari 2010 · 582 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/26/25258/117524/117524-1110209.jpg

Min gamla älskling big_smile

Senast redigerat av norpan (20 januari 2010)

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
Normark
20 januari 2010 · 558 Inlägg

grymma motorrum:)

_Wallis_
21 januari 2010 · 4 506 Inlägg

båge skrev:

ToXtreme skrev:

_Wallis_ skrev:
http://media.motortopia.com/files/6944/ … 10125b.jpg

Måste vara ett rent helvete att få på huven tongue Inget man kan göra själv precis ^^

kan ju nästan mecka med motorn utan att lyfta huven! wink

Den är öppen baktill så det är bara att lyfta som på en "vanlig lös huv" sedan framåt. smile
Annars hade det vart ett jäkla meck ju haha.

Kan du andas kan du dö.
Emilius Avstängd
21 januari 2010 · 1 714 Inlägg

Nån som direkt ser vad detta är? big_smile

http://img.photobucket.com/albums/v280/bussman/99motor_Zahnriemen.jpg

Denna gillar jag, Toyota 2.6L rak-4 med Eaton m-62 kompressor som får soppa på vägen till toppen med en Weber 55 eller nåt, helskumt, sjukt fränt ljud i denna, låg ett klipp på youtube förr men inte nu.

http://image.minitruckinweb.com/f/9386019/0704mt_17_z+1976_chevy_luv+engine_view.jpg

Resten av bilen:

http://www.minitruckinweb.com/features/ … to_01.html

Inte alla som har en BRM H16 snurra i sin bil, inte V16, H16. 16 cylindrar i H-formation.

http://hooniverse.com/blog/wp-content/uploads/2009/11/BRM-h16.jpg

Och hela bilen, vilket säkerhetstänkande!!

http://gpl.krej.cz/foto/1966%20Belgian%20GP%20practice%20-%20P.Arundell%20(Lotus-BRM%20H16,%20failed%20to%20qualify).jpg

Chrysler 426 DOHC HEMI 32 ventiler

http://www.thehemi.com/images/engines/A925_DOHC_Hemi_1_Lg.jpg

Vajjer b20, tyvärr äckelröd som alla andra, skulle vart najs i limegrön!

http://www.pbase.com/turborg/image/57070682.jpg

Lite längre ifrån original, för en gångs skull en b20 som ser riktigt raceig ut med sheetmetal ventilkåpa!
Även denna äckelröd dock sad

http://i179.photobucket.com/albums/w307/mhr144/ny-b20t.jpg

Senast redigerat av Emilius (21 januari 2010)

OphanWitehall
21 januari 2010 · 1 335 Inlägg

Done skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/72157/841214_2yas2z.jpg

Verkar få för lite soppa, men tvivlar på att bilden är äkta!

j0cke90 fotograf
21 januari 2010 · 119 Inlägg

"ganska" fin big_smile
http://image.turbomagazine.com/f/9067703/0612_turp_02z+2002_dodge_viper_gts+twin_turbo_engine_view.jpg

Senast redigerat av j0cke90 (21 januari 2010)

_Wallis_
21 januari 2010 · 4 506 Inlägg

OphanWitehall skrev:

Done skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/72157/841214_2yas2z.jpg

Verkar få för lite soppa, men tvivlar på att bilden är äkta!

Den är nog äkta, kolla på lite sådana filmer så ser du att det glöder på rätt bra.
Vh Andreas

Kan du andas kan du dö.
m0s mästarenen o_O
21 januari 2010 · 92 Inlägg

Cosworth v8orna är rätt härliga

http://madtv.me.uk/f1insight/images2/Cosworth%20V8.jpg

buvall
21 januari 2010 · 81 Inlägg

OphanWitehall skrev:

Done skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/72157/841214_2yas2z.jpg

Verkar få för lite soppa, men tvivlar på att bilden är äkta!

skulle tro att det är inconel eller vad materialet heter i avgassystemet. samma som i f1 bilar blir genomskinligt när dom kör med dom. ser ut sådär på tomgång wink

Ford mustang mach 1 "smoookey" (1969)
Hegge
18 februari 2010 · 18 Inlägg

Abarth byggde denna triflux-motor som skulle sitta i Lancias Grupp-S bil. När Grupp-B lades ner så gick även planerna på Grupp-S i graven. Lancia hade då redan byggt en bil ECV "Experimental Composite Vehicle" som byggde på Delta S4:an men denna gång helt i kolfiber, även fälgarna var i kolfiber.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/879/862109_9onjfx.jpg
ECV 1

Motorn då, rad-4 på 1759cc 16v, 600hk/8000rpm 550Nm/5000rpm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/879/862107_jto6gt.jpg
Triflux


1988 byggde Lancia en uppdaterad modell av ECV som kom att kallas ECV-2. Med hjälp av uppdateringarna fick dom ner vikten till 910 kg, dom gjorde även några uppdateringar på motorn, ökade på laddtrycket lite, modifierade toppen, detta resulterade i enl. rykten ungefär 800hk. Självklart var bilarna fyrhjulsdrivna.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/879/862115_p123xs.jpg
ECV-2


https://www1.garaget.org/gallery/archive/879/862116_kkalro.jpg
ECV 2

JoeyJ
18 februari 2010 · 502 Inlägg

Hegge skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/879/862107_jto6gt.jpg

cool, du har ingen bild på hur förbränningsrummet ser ut i toppen?

Hegge
18 februari 2010 · 18 Inlägg

bättre än så här är svårt att hitta, tillverkades inte så många av dom.

http://i120.photobucket.com/albums/o181/hector-024s/triflux.jpg

Hybriden
18 februari 2010 · 677 Inlägg

5m
http://i100.photobucket.com/albums/m26/Muchbzy/Toronto%202006/100_0157.jpg

7mgte
http://i17.tinypic.com/4zvcy28.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b49/Supraluva/Current%20April%2008/IMG_0836.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b49/Supraluva/Current%20April%2008/IMG_0844.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b49/Supraluva/Current%20April%2008/IMG_0868.jpg

Senast redigerat av Bergkuist (18 februari 2010)

JoeyJ
19 februari 2010 · 502 Inlägg

Hegge skrev:
bättre än så här är svårt att hitta, tillverkades inte så många av dom.

http://i120.photobucket.com/albums/o181/hector-024s/triflux.jpg

coolt att ha 2 separata avgasportar per cylinder big_smile

C_Nordenstahl -----
19 februari 2010 · 325 Inlägg

932 kubiktums helaluminium GM BB. 2100hp+ med förgasare utan vare sej överladdning eller lustgas....
url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=ambarbofolkis&cat=99270&image=862948]https://www1.garaget.org/gallery/archive/62523/862948_0ae2i3.jpg[/url]

OPEL
TAP
20 februari 2010 · 2 Inlägg

http://www.nelsonracingengines.com/ har några riktigt fina dubbelturbo! En snurra från deras daily drivers serie skulle inte vara helt fel.

PST Mustang HT -68
Ford Mustang HT "Pro Street Touring" (1968)
Rinnegan Malleus Malificarum
21 februari 2010 · 2 401 Inlägg

ambarbofolkis skrev:
932 kubiktums helaluminium GM BB. 2100hp+ med förgasare utan vare sej överladdning eller lustgas....
url=http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=ambarbofolkis&cat=99270&image=862948]http://www1.garaget.org/gallery/archive … 0ae2i3.jpg[/url]

En Cheva Hemi. Trevligt trevligt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang