Eftersnack: Cruising i Malmö 4 april

Memme I'am AWESOME..
5 april 2009 · 2 783 Inlägg

Tack alla för en trevligkväll.. Faast blev lite rörigt inne på stortorget! Och tkr synd om dom som inte hade läst kartan tillräcklig bra ( Jag själv då ) haha..

Bra jobbat Haagi m.m!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
atrsa_gsi_ante
5 april 2009 · 36 Inlägg

hade skit kul! tills de blev förviringar på motorvägen å jag missa avfarten ni svängde av på!! hitta inte er igen!!

Saab 9-5 Aero "Aero" (2000)
DeFlo
5 april 2009 · 514 Inlägg

Nice Cruising men tyckte det gick lite för fort genom stan så det blev inte riktigt en cruising utan komma ifatt alla andra "Cruising" btw nice efterkörning och bra ställe

BMW = Bil Med Wasakredit
beathacker Amatör
5 april 2009 · 444 Inlägg

tyckte mest det var en jävla röra =0/
stället för efterkörning var ett bra ställe tyckte jag med får bli lite varmare bara

BMW 320d (2006)
Memme I'am AWESOME..
5 april 2009 · 2 783 Inlägg

http://sydsvenskan.se/malmo/article4243 … ag-11.html


Kul att Polisen menar att det är vårt fel det som hände påfarten? ingen körde lixom nästa det hållet, förutom dom som körde fel!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
WeaH
5 april 2009 · 15 Inlägg

Låt dem skylla på vad de vill! Det kan ju inte hända en olyka utan att det är "busar" som är inblandade eller? yikes
Det var riktigt kul, men runt gustav så va det mer eller mindre katastrof.
Men sen kände jag att det stannade upp länge där ett tag, och det första gänget va långt före "resterande"

BMW E30 325 "Twinturbo-torrsump" (1986)
Nissan Silvia PS13 "Drift" (1992)
P-H-G Utbildad proffsamatör
5 april 2009 · 782 Inlägg

emijl skrev:
http://sydsvenskan.se/malmo/article424334/Tva-bilar-i-krock-pa-vag-11.html

Kul att Polisen menar att det är vårt fel det som hände påfarten? ingen körde lixom nästa det hållet, förutom dom som körde fel!

Precis, det var inte streetracers, det hade inget med oss att göra. Jag och Pinax blev stoppade av snuten sen när vi stack hemåt, de höll på att sopa glas osv, snuten stod där och gjorde nykterhetskontroll samtidigt.

Rätt roligt, polisen bara "Eftersom vi ändå är här så kan vi lika bra göra en kontroll"... det där är polistänk om nått big_smile

Iaf, crusingen kom av sig efter rundan runt Gustav Adolfs torg för många känns det som, folket bara fortsätte köra runt där. Så det blev att sticka vidare till Svågertorp direkt...

Nästa gång tycker jag att vi ska ha några uppsamlingsplatser, d.v.s. stopp under crusingen, så folk vet var de ska ta vägen om de kommer bort. smile

Samt så kan de som håller i det ha en megafon så folket vet när det är dags att sticka vidare och så.

Riktigt fin plats att köra på förresten, riktigt roligt att köra där.

P-H-G Utbildad proffsamatör
5 april 2009 · 782 Inlägg

Video på burnouten på Svågertorp: http://www.garaget.org/video/d53g6l32656w

Synd att mobilen jävlades så jag inte fick med början. Men iaf, bättre än inget wink

Niick Avstängd
5 april 2009 · 233 Inlägg

Tycker att cruisingen var jätterolig och bra, tackar för den. Men efter cruisingen så hade det varit mycket bättre att dra till HBG istället för att dra till den löjligt dåliga sträckan där det var löjligt dåligt och parkera.. och om ni stod nära folkmassan så vet ni att jag inte var den enda som tyckte så, bara en sak att komma ihåg tills nästa gång som jag hoppas att det blir cool. Lördagar är HBG, inget annat för det kommer bara sluta med att alla blir förvirrade och det blir mycket mindre folk på varje ställe.

Senast redigerat av Niick (5 april 2009)

Blå saab 9-3 turba
Biggi
5 april 2009 · 352 Inlägg

PointMan skrev:

emijl skrev:
http://sydsvenskan.se/malmo/article424334/Tva-bilar-i-krock-pa-vag-11.html

Kul att Polisen menar att det är vårt fel det som hände påfarten? ingen körde lixom nästa det hållet, förutom dom som körde fel!

Precis, det var inte streetracers, det hade inget med oss att göra. Jag och Pinax blev stoppade av snuten sen när vi stack hemåt, de höll på att sopa glas osv, snuten stod där och gjorde nykterhetskontroll samtidigt.

Rätt roligt, polisen bara "Eftersom vi ändå är här så kan vi lika bra göra en kontroll"... det där är polistänk om nått big_smile

Iaf, crusingen kom av sig efter rundan runt Gustav Adolfs torg för många känns det som, folket bara fortsätte köra runt där. Så det blev att sticka vidare till Svågertorp direkt...

Nästa gång tycker jag att vi ska ha några uppsamlingsplatser, d.v.s. stopp under crusingen, så folk vet var de ska ta vägen om de kommer bort. smile

Samt så kan de som håller i det ha en megafon så folket vet när det är dags att sticka vidare och så.

Riktigt fin plats att köra på förresten, riktigt roligt att köra där.

Haha jag blev också stoppad av dom. Polisen undrade om mina LED-slingor var standard på bilen. ´´Öhh, Nej, men dom lyser vitt iaf´´ såg att han va sugen på att ge mig böter så han kan få lite beröm från chefen, men det gick inte! big_smile

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
X-RAY
5 april 2009 · 45 Inlägg

crusingen var helt okej men den raken gillar jag inte alls . som någon nämde så hade det varit bättre att dra upp till hbg istället.(men det är min högst personliga åsikt )..

Senast redigerat av X-RAY (5 april 2009)

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
5 april 2009 · 581 Inlägg

X-RAY skrev:
crusingen var helt okej men den raken gillar jag inte alls . som någon nämde så hade det varit bättre att dra upp till hbg istället.(men det är min högst personliga åsikt )..

Tror inte vi hade fått plats någon annan stans med alla bilarna, jag tyckte rakan var helt ok annars, förutom ståplatserna i jorden/gruset.

Att fortsätta cruisingen till HGB hade varit roligt, kanske blir av nästa gång tongue

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
ma_TIAS
5 april 2009 · 4 Inlägg

Jag tycker det var kanon igårwink men med några uppsamlingsplatser hade det varit bättre. Synd det blev lite förvirring längs vägen med tyckte det ordnade ut sig bra ändå..

BlackEagle
5 april 2009 · 155 Inlägg

Det blev ju vansinnigt många bilar inne i stan ... men det var en skön stämning tycker jag. Jag såg ingen som var irriterad eller dyl utan snarare tvärtom, många som stog vid sidan om vägen o nickade med huvudet o log smile
Synd på efternatten att det blåste o var lite kyligt.
Men allt som allt en lyckad träff med mycket folk o bilar, ser fram emot nästa gång !!! smile
(bra jobbat Haagi & ni som var inblandade)

Senast redigerat av BlackEagle (5 april 2009)

Smaka fäste !!!
BamZe84
5 april 2009 ·

Låter som en flopp... Lördagar är Helsingborgsträffarna!

Memme I'am AWESOME..
5 april 2009 · 2 783 Inlägg

Bamze, långt ifrån en flopp!


BRA JOBBAT annars Haagi! Som folk säger , lite stopp å vänta in folk sp blir det KANON!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
assad
5 april 2009 · 17 Inlägg

Niick skrev:
Tycker att cruisingen var jätterolig och bra, tackar för den. Men efter cruisingen så hade det varit mycket bättre att dra till HBG istället för att dra till den löjligt dåliga sträckan där det var löjligt dåligt och parkera.. och om ni stod nära folkmassan så vet ni att jag inte var den enda som tyckte så, bara en sak att komma ihåg tills nästa gång som jag hoppas att det blir cool. Lördagar är HBG, inget annat för det kommer bara sluta med att alla blir förvirrade och det blir mycket mindre folk på varje ställe.

supersupra87 skrev:

X-RAY skrev:
crusingen var helt okej men den raken gillar jag inte alls . som någon nämde så hade det varit bättre att dra upp till hbg istället.(men det är min högst personliga åsikt )..

Tror inte vi hade fått plats någon annan stans med alla bilarna, jag tyckte rakan var helt ok annars, förutom ståplatserna i jorden/gruset.

Att fortsätta cruisingen till HGB hade varit roligt, kanske blir av nästa gång tongue

Håller med er...
Vilken röra det blev..
Det var lyckat med bilar osv, men crusingen var ingen vidare
Redan vid första rödljuset blev vi av med alla? jag körde bakom 5bilar, ända tills jag kom fram till gustav, där alla körde runt och tuta precis som om det var ett arabiskt-bröllop!
Så är det juh alltid i malmö? köra 5bilar, sen komma till gustav kör alla runt där som knastar !

Lyckad träff, förutom då rundorna i stan och raksträkan.

Tills nästa gång hade det varit bättre:

OM man hade börjat med träffen kl 18.00 (då solen är uppe, man kan titta på varandras bilar, för det är en träff juh)
och typ kört runt lite, sen vidare mot helsingborg vid 20.00 !!!
och där skulle man kört.

janni_ruda BMR
5 april 2009 · 102 Inlägg

BamZe84 skrev:
Låter som en flopp... Lördagar är Helsingborgsträffarna!

för att du inte va där?

Volvo 745 "BMR Tuning" (1988)
haagi
5 april 2009 · 905 Inlägg

när jag var i nobeltorget så hade den sista bilen kört ut från ikea!! det blev väldigt över dimensionerat. . . jag höl en max hastighet på 25km/h hela vägen. . . men det blev grymt kul!!! bilder och foto kommer under kvällen i den andra tråden. . . tusen tack för igår!!!

haagi
5 april 2009 · 905 Inlägg

Två bilar i närheten av Mediamarkt på väg 11 krockade strax efter klockan 23 på lördagskvällen.

Enligt polisen ska flera bilar ha kört som vildar på vägen.



Ingen person verkade ha skadats allvarligt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang