JBL Power P1222

Frissan
20 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Aningens bättre smile Otroligt stor skillnad, är såå lycklig nu. Bara kablarna kvar att byta i morgon, sen är det klart att testspelas den 6 juni. smile

Booyakasha!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 maj 2009 · 8 744 Inlägg

Låter bra det. smile Förhoppningsvis så blir det då lite ännu bättre med nya kablar, då kanske du även kan testa igen att lasta ner steget till 1Ohm och se vad det tycker om det. Visserligen så tappar du en del kontroll på det men du bör ju få ut lite mer effekt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Frissan
20 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Lite mer? Får ju ut dubbel så mycket. Och det är ju klart att jag ska testa att koppla i 1 ohm nu när jag kan göra det på utsidan av lådan.

Dock så tyckte inte killen på MDS att jag skulle köra i 1 ohm och det är inte stabilt i 1 ohm. Men det funkade ju jäkligt bra när jag gjorde det, bara det att bilen inte ville hänga med riktigt. Blev ju disco.

Booyakasha!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 maj 2009 · 8 744 Inlägg

På pappret får du ut dubbla effekten i 2Ohm mot i 4Ohm ja, sen vad du får ut i verkligheten är något helt annat... Speciellt nu när du inte lastar i 2Ohm utan i 1Ohm, då kan det bli helt annorlunda. Men ja mer effekt får du iaf, bara å hoppas att du inte bränner nån transistor i steget. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Frissan
20 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Jo, risken finns väl. Men tror jag kommer köra i 4 ohm, är inte så kul när bilen juckar i takt till basen hela tiden.

Booyakasha!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 maj 2009 · 8 744 Inlägg

Om du har såna problem så behöver du nog fler eller ett bättre batteri. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Frissan
20 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Måste få plats med barnvagnen också. 4 ohm it is then wink

Booyakasha!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 maj 2009 · 8 744 Inlägg

Aha hehe, ja då kan det bli lite trångt. Annars så får du offra reservhjulet. wink Eller så byter du ut det befintliga som sitter fram. Men ja 4Ohm funkar ju också. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Frissan
21 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Idag bytte jag kablar. Fick tyvärr inte tag på 16mm2 så det blev 3 st 8mm2 istället smile Och själv klart samma till jorden.

Drönirettab, är 3x8mm2 = 24mm2?

Tänkte om man inte kan räkna så.

Booyakasha!
Drönirettab
21 maj 2009 · 21 761 Inlägg

Ja, 3 st 8 mm2 kablar motsvarar 24 mm2. Fast då ska ju egentligen varje 8 mm2 kabel vara avsäkrad för sig. smile

Frissan
21 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Jo, ja vet. Men jag har inte säkring på någon av dom. Men fasen va skönt att äntligen ha 24mm2 till ström och jord.

Finns väl knappast några steg som kräver grövre än det va?

Booyakasha!
Frissan
21 maj 2009 · 4 693 Inlägg

PROBLEM!!! Efter att jag kopplade in som nya kablarna förut så funkar inte halvljuset och ABSen sad

Har tagit bort strömbabeln från batteriet, tänkte sätta dit det i morgon eller senare idag. Hoppas på att nollställningen fixar det.

Någon som har något annat förslag?

Booyakasha!
Frissan
21 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Hjälp hjälp hjälp!!!!!! Måste fixa bilen tills på lördag, ska ju kolla på EMMA tävlingen då sad

Booyakasha!
Drönirettab
21 maj 2009 · 21 761 Inlägg

Det borde ju vara någon kabel som har råkat lossna när du har hållit på med inkopplingen av de nya kablarna. Jag kan dock inget om hur elsystemet är uppbyggt på 9000.

crossboy
21 maj 2009 · 134 Inlägg

Softis skrev:
Jo, ja vet. Men jag har inte säkring på någon av dom. Men fasen va skönt att äntligen ha 24mm2 till ström och jord.

Finns väl knappast några steg som kräver grövre än det va?

jo 24mm2 är inte specielt mycket:P  2*50mm2 (alltsåtvå 50mm2 till plus o två till jord) är väll max jag har sett men kanske finns ännu grövre:D

ChriZtoffer GAS democar 2018!
21 maj 2009 · 8 744 Inlägg

Kicker Warhorse, 3x70mm2 på plus, och lika många till på jord. wink Fast ett normalt monoblock på 1500Wrms i 1Ohm vill gärna ha 50mm2, så 24mm2 är inte så mycket.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Frissan
21 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Drönirettab skrev:
Det borde ju vara någon kabel som har råkat lossna när du har hållit på med inkopplingen av de nya kablarna. Jag kan dock inget om hur elsystemet är uppbyggt på 9000.

Men det måste vara något annat. Tror inte jag råkade pilla bort kabeln till både ABSen OCH halvljuset.
Har inte ens vart bakom stereon, bara bytt kablarna. sad *ledsen*

Booyakasha!
Drönirettab
21 maj 2009 · 21 761 Inlägg

Har du kollat omkring batteriet ifall det sitter några andra pluskablar där, tex vid någon sorts plusskena eller så. Där har du ju varit och "pillat" iaf. smile

crossboy
21 maj 2009 · 134 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Kicker Warhorse, 3x70mm2 på plus, och lika många till på jord. wink Fast ett normalt monoblock på 1500Wrms i 1Ohm vill gärna ha 50mm2, så 24mm2 är inte så mycket.

ja självklart tänkte inte på det, men på kickers hemsida står det 1/0 gauge*3  o 1gauge e ju 42mm2 hur stort 0 guage är vet jag inte riktigt, är det 70mm2?

Frissan
21 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Drönirettab skrev:
Har du kollat omkring batteriet ifall det sitter några andra pluskablar där, tex vid någon sorts plusskena eller så. Där har du ju varit och "pillat" iaf. smile

Finns inget annat än en pluskabel och en minus på batteriet. Förutom dom till steget då.
Jag förstår inte vad det är som har hänt. Får hoppas att nollställningen fixade problemet, ska testa så fort jag vaknar i morrn.

Jag la en tråd i motordelen av forumet, men där får man ju inga svar sad

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang