Riktiga bilar är bakhjulsdrivna?

Opelmadness German cars, quality and beyond
17 december 2009 · 8 197 Inlägg

-stoffe- skrev:
måste bara göra en omoget inlägg

det ska vara 4wd så man tar sig fram när det är halt sen å kan man åka så mkt bredare med de en med bakhjulsdrift.

http://www.youtube.com/watch?v=WXUchURH … re=related
Det går ganska så mycket bredare med 4WD än RWD. Men det är snyggare med RWD.
(Beklagar tyskpratet i klippet)

Senast redigerat av Opelmadness (17 december 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
TurbOla Reservdansk
17 december 2009 · 6 271 Inlägg

Jag provade lite halk-situationer idag med 850n, på de skånska vägarna med drygt 3dm snö (både på plogad och oplogad väg).

Körde på en rak väg, med lutning åt höger. Spann loss på trean, styrde rakt fram, och framvagnen gled genast ner åt höger. Tryckte ner kopplingen och bilen rätade genast upp sig, och återgick till sitt gamla spår.
Likadant när jag tog en kurva lite våldsamt, först ville bilen gå rakt fram, men så fort jag släppte gasen så svängde jag snyggt och prydligt. smile

Oplogade och plogade backar - med jämn gas så kommer jag upp utan tendens till hjulspinn.
Känns bra med fwd. smile

Min gamla 245a hade jag fått stoppa en 4-5 säckar cement i bagaget för att överhuvudtaget få fäste, och de våldsamma 116hästarna kunde ge upphov till en del sladdar, vare sig man ville det eller ej... tongue

Senast redigerat av TurbOla (17 december 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Sluskk
17 december 2009 · 778 Inlägg

roligast är bakhjulsdrivna går inte gemföra med andra kanske awd

-stoffe-
17 december 2009 · 1 271 Inlägg

Opelmadness skrev:

-stoffe- skrev:
måste bara göra en omoget inlägg

det ska vara 4wd så man tar sig fram när det är halt sen å kan man åka så mkt bredare med de en med bakhjulsdrift.

http://www.youtube.com/watch?v=WXUchURH … re=related
Det går ganska så mycket bredare med 4WD än RWD. Men det är snyggare med RWD.
(Beklagar tyskpratet i klippet)

har åkte med en rs4 av likadan modell mkt längre på ställ på torrt dessutom

LIVINL0UD
18 december 2009 · 1 582 Inlägg

Har haft bilar med fwd, samt kört en del olika rwd och nu har jag 4wd. Måste säga att 4wd är absolut det roligaste av dom tre, speciellt vintertid, men även sommartid då bilen känns stabil på vägen och i kurvor. Så min röst faller på 4wd pga känns bäst att köra oavsett väglag, men det är bara min åsikt cool

pnorberg
18 december 2009 ·

Javisst går det och "drifta" med fwd. smile

JDMy00 ClubJDM.se
18 december 2009 · 1 608 Inlägg

Suck..

Mazda Mx-5 (1999)
ralle_xtreme
3 januari 2010 · 283 Inlägg

hade varit kul att höra era åsikter om drifting och sladda.
själv tycker jag sladda är inte samma sak som drifting utan drifting är något mer seriöst i med att det är en sport. vem har inte sett en volvo sladda runt i en blöt liten rondell eller på en grus plan och kallat det drifting? jag tycker det är sladda tongue drifting är rätt så mkt högra klass på för det är ju en sport. eller är det så att vi har bytat ut det svenska ordet mot det engelska? smile

jag säger inte att det ska va som jag säger utan vill höra vad ni tycker!

Senast redigerat av ralle_xtreme (3 januari 2010)

BMW E30 (1989)
-stoffe-
3 januari 2010 · 1 271 Inlägg

ralle_xtreme skrev:
hade varit kul att höra era åsikter om drifting och sladda.
själv tycker jag sladda är inte samma sak som drifting utan drifting är något mer seriöst i med att det är en sport. vem har inte sett en volvo sladda runt i en blöt liten rondell eller på en grus plan och kallat det drifting? jag tycker det är sladda tongue drifting är rätt så mkt högra klass på för det är ju en sport. eller är det så att vi har bytat ut det svenska ordet mot det engelska? smile

jag säger inte att det ska va som jag säger utan vill höra vad ni tycker!

håller helt med ordet drifting ska inte smutskastas.
samma som att säga att man är med i en pajätartävling så fort man äter paj liksom

Rquired Allmänt envis
3 januari 2010 · 12 512 Inlägg

Håller med om att ordet drifting används helt fel, en Volvo 740 som kastar genom en rondell är verkligen inte drifting. Utan rätt och slätt "att sladda", jävligt kul det med men detta skall inte förväxlas med "köras på sladd" som jag tolkar drifting som...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ralle_xtreme
3 januari 2010 · 283 Inlägg

-stoffe- skrev:

ralle_xtreme skrev:
hade varit kul att höra era åsikter om drifting och sladda.
själv tycker jag sladda är inte samma sak som drifting utan drifting är något mer seriöst i med att det är en sport. vem har inte sett en volvo sladda runt i en blöt liten rondell eller på en grus plan och kallat det drifting? jag tycker det är sladda tongue drifting är rätt så mkt högra klass på för det är ju en sport. eller är det så att vi har bytat ut det svenska ordet mot det engelska? smile

jag säger inte att det ska va som jag säger utan vill höra vad ni tycker!

håller helt med ordet drifting ska inte smutskastas.
samma som att säga att man är med i en pajätartävling så fort man äter paj liksom

hade jag tävlat i drifting hade inte jag tyckt det var så kul när många går runt och säger att dom driftar osv. tycker man ska ta det lite försiktigt med det ordet så det inte förlorar sin betydelsa. samma sak som vissa säger att dom älskar någon bara så. ordet används fel! tongue

BMW E30 (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang