Vart sitter temgivaren i Volvo 760 B280F?

Jonathan_A Volvo PV
9 september 2009 · 222 Inlägg

Tjena, efter att jag bytt topplockspackningar i min 760 GLE (B280F) så har min motortemperatur mätare slutat fungera. Den är i botten hela tiden.
Det sitter en kontakt på kylet (två sladdar) men jag har vickat på dom och bytt plats på sladdana men det händer ingenting. Det sitter även en kontakt på vattenpumpen men det händer ingenting om jag vickar på den häller.
Det måste vara någon kontakt på en av topparna som jag glömt, men jag hittar ingen och jag minns inte att jag tagit av någon kontakt där.
Någon som vet vart givaren sitter? smile

Tack på förhand tongue

Xoff Volvo tönt... =)
9 september 2009 · 2 344 Inlägg

hmm, vill jag minnas rätt skll det trots allt vara den du hittade i vattenpumpen... men jag hade för mig jag hade 2st kontakter i vattenpumpen (eller termostathuset ifall man skall vara nogran) eller det kanske va på min B28E jag hade 2?

låter nog mer som att du har råkat slita av en kabel någonstans... eller har brott i en kontakt...

edit: (den kontakt du hittade i kylaren styr kylfläktsrelät)

Senast redigerat av Xoff (9 september 2009)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Jonathan_A Volvo PV
9 september 2009 · 222 Inlägg

Okey, jag får kolla efter en yterliggare kontakt på vattempumpen imorgon. Annars får jag väl kolla efter kabelbrott smile

Jonathan_A Volvo PV
10 september 2009 · 222 Inlägg

Jag hade bara en kontakt på min vattenpump. Och jag hittar ingen kabel som är av till den kontakten som finns hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang