det "roligaste" ni gjort i trafiken

Melker_elk Blyfot och motor dödare
22 november 2006 · 388 Inlägg

det pinigaste ja varit med om var när farsan o jag o många fler åkte till power meet i västerås för 3-4 årsen, de flesta som är intreserade av jänkare vet nog vilken bil det handlar om var med i weels sen, skit samm, vi drog dit i våran fine bil Cryhsler 300 C med 20" amerikan racing fälgar dyra som as, när vi var framma i västerås så hojtar massor åt os att bränna lite men farsan ville inte med tanke på dyra däken men effter ett tag så spann det ganska bra i bak å sekunder senare blev det bara pulver kvar av bakaxeln blev bogserade hem den kvällen, var jävligt pinit.

Sen det roligaste jag varit med om var när ja jobba på mitt förra jobb, satt i lasmaskin å plasta ensilage balar långt åt hällvet i obebygelsen gick en lite grusväg för bi där ja höll te ä sent på kvällen kom det en a-traktor å blåste om varla typ 5 st i, å dom levde jävel förbi peka finger å skrek, men tänkte ja man har la sjäv varit i den ålder 15 minuter senare kommer dom å ber om hjälp då dom kört i diket å krockat med ett täd typ 100meter längre bort så det var roligt, funderade länge på om jag skulle hjälpa dom men till slut så gjorde jag det så dom var lite "röda i fejset" kan man ju säga. kan ju till lägga att det var halv 3 på natten big_smile

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
nicke_b2
22 november 2006 · 266 Inlägg

Vet inte om det är roligt el. dumt men men här kommer de:
1: detta hände förra sommaren, såg att snute var i rondellen så jag fick hjärnsläpp och gasade på! körde 100 meter till svängde in på en mack och stannade! efter en halv minut kom det två snutar och tycket det gick lite fort! fick en varning! TUR!!!
2: Nästa vecka stog jag i en rödljuskorsning, såg snuten dra förbi i typ 70 75 (ingen utryckning) på en 50 väg så när jag fick grönt gasade jag efter och låg kvar till de svängde av på samma mack och vevade ner rutan och frågade om det inte var 50 i stan! fick till svar att de hade rätt att köra lite fortare oavsett! okej sa jag och gasade därifrån!!
mvh niclas

Mattel
22 november 2006 ·

Jag och brorsan med kusin stack upp till Stockholm för att haka på Silja FEST!!

Blev lagom försenade och tog därför en rondell åt fel håll för att slippa farmor i bilen framför
Kärringen blev skiträdd när vi kom från andra hållet in i rondellen he he

FolsomPrison
22 november 2006 · 1 Inlägg

Detta har inte hänt mig men när jag gick på högstadiet var det väldig populärt med att ta den såkallade "***raggen" särskilt för dom med Epa traktorer å A traktorer, tänka sig typ 300 pers i åldern 13-16 som alla står på ett å samma ställe å väntar på bussen, finns det nåt bättre tillfälle att visa upp sig när man är 16 å traktorkort? Nej! Men för en kille gick det inte så bra en gång, för då stod det en bil på den parkeringen och en gubbe som skulle kliva ur gubben fick nog en chock när han öppna dörren å en traktor brassa rakt in i dörren. Pinsamt värre för denne stackars pöjken som skulle styla sig!


Sen hände det mig en sak en gång, när vi precis hade skaffat fyrhjuling å jag skulle köra första gången, jag tog ett varv runt huset å när jag kom ut på vägen så rullade den bara, de va tumgas så jag kom åt den å rakt i grannens pojkväns bil och när jag stog där fick jag ju stopp såklart å naturligtvis kom det en bil. Å han öppna dörren å fråga hur det gick å jag sa bra, då fråga han hur det gick med bilen då svara jag oxå bra, de va mörkt så han såg inte att det egentligen var världens buckla!

Sandman
22 november 2006 · 873 Inlägg

Tja... "Roligt" vet jag inte.
Men kommer inte på något annat att bjuda på.


Jag skulle köra och tanka en Volvo 740 för första gången och tänkte. "Tanklocket sitter ju alltid på höger sida på en Volvo." sagt och gjort ställde jag mig i kö till pumpen för höger tanklock. Kom fram och stängde av motorn.
Gick ut ur bilen och stirrade.... Nähä... där fanns inget tanklock.
Gjorde sedan ett riktigt tankefel och körde enligt pilarna till nästa pump och ställde mig då baklänges jämfört med hur jag stod innan, fast på andra sidan av samma pump.
Åter igen tanklocket på fel sida alltså.

Det måste ha sätt jävligt roligt ut ifrån kassan inne på macken när jag snurrade rundor.
Till slut gav jag upp och backade hela vägen genom karusellen och ställde mig vid fel pump fast i baklänges köriktning. För de andra pumparna hade papplappar ditklistrade som jag antog att det stod "trasig" på.
Men det blev då alltså äntligen "rätt".

Sedan stod jag där och tankade 50 liter... tog låång tid. Hejade på killen som kom bakom mig i kö... som alltså då stod med sin bil med fronten mot min. Han stirrade mest pafft på mig.

Sedan backade jag hela vägen ut ur macken och gjorde 180 vid utfarten och körde ut :p
Kändes som värsta konståkningen.


Om inte roligt var det i alla fall smått pinsamt.
Men nu vet jag att 740 har tanklocket på "fel" sida i alla fall wink

Don't get mad, get even.
Spelis
28 januari 2007 · 1 926 Inlägg

Ingen som gjort något mer "roligt" ute i snön ? smile

GranatMagnuS Scania, javisst.
28 januari 2007 · 237 Inlägg

skulle stila med 240in senast idag men när jag kom tillbaka hem så låg bakre kofångaren mitt på vägen, då hade jag tydligen tappat den när jag skulle sladda sad

SooLo
28 januari 2007 · 110 Inlägg

Roligt o roligt.. Men körde på en refug så jag fick punktering när jag såg en fräsch brud som gick på andra sidan gatan... sad

Have a good time, all the time!
Spelis
28 januari 2007 · 1 926 Inlägg

haha osis wink

saabmosare
28 januari 2007 · 60 Inlägg

Måste ha varit när jag hade min nya epatraktor. Hade ingen handbroms så jag la alltid i växel när jag stannade i början. Parkerade hos en polare och gick in, stund senare kommer några andra kompisar och skriver och frågar vad jag gjort med bil, inget svarar jag och dom frågar igen och igen. Tillslut drar han med mej upp till bilen, men där stog inte bilen kvar. För den hade rullat ner längs trottoarkanten en 100m där den senare hade kört på en soptunna (stora som villor har) som sedan fatt fast i hjulhhuset mellan skärmen och hjulet. Växeln hade alltså hoppat ut till min stora glädje. Vi slet ut tunnan och ställde tillbaka den. Vågade inte säga något. Den såg ut som de gjorde. Hade inte soptunnan stått där så hade bilen korsat en annan väg och slutligen hamnat rakt ner i en bäck 4 m under vägen.

Jag lagade handbromsen samma vecka och lägger numera alltid i växel och handbroms när jag parkerar. smile

Senast redigerat av saabmosare (28 januari 2007)

twofårti
28 januari 2007 · 69 Inlägg

SooLo skrev:
Roligt o roligt.. Men körde på en refug så jag fick punktering när jag såg en fräsch brud som gick på andra sidan gatan... sad

haha

gjorde precis likadant me min gamla 240i, kollade på 2st brudar som gick på gatan, samtidigt så skulle jag svänga vänter å körde över refugen big_smile

En bil som man kan tala om att det finns lite pulver i..-Rättare sagt V O L V O
Kristian_L
28 januari 2007 · 1 893 Inlägg

Det hände 1999 eller 2000.
Jag körde lastbil i stan, fick en kille med en Alfa TGV6 efter mig, (Ni som vet hur den ser ut, vet att den är låååg! wink ) han låg riktigt nära, detta var förort 70kmh och inte en möjlighet till omkörning. Jag försökte så gott jag kunde med 25 ton lastbil, höll kanske 80.
Spelade ingen roll, killen låg 2m från min akter i alla fall.
Lite längre fram på gatan hade de veckan innan sänkt hastigheten till 50 och satt dit en sån där fyrkantig fasad betong klump, som farthinder.

Jag tyckte det var lite onödigt att ligga riktigt så nära och stressa, så jag tänkte att om jag lägger ut lite där 50 skylten är, så kommer han inte se den, lastbilens luftfjädring kommer tugga farthindret så jag behöver inte bromsa in. Han ligger så nära att han aldrig kommer hinna se farthindret innan han är "airborn". wink

Mycket riktigt, jag tar ut lite så han inte hinner se 50 skylten.
(Hur skall han kunna se nått annat än mitt skåp, när han ligger så nära?)
Jag håller mina 80 över hindret, precis när jag är förbi, tittar jag i spegeln. wink
Man ser plastbitar i både höger och vänster spegel, de flyger åt alla håll.

Jag skarattade så jag knapt kunde manöverera, hela vägen till nästa kund.
Killen kör efter, ända in till lastbryggan, han hoppar ur sin bil, kommer fram högröd i ansiktet, han kan knapt se mig för jag ligger dubbelvikt över ratten.
Jag vet inte vad han hade tänkt säga, för när han ser mig skratta så jag får kramp, så vänder han på klacken och åker därifrån. Med en bil som inte ser ut som en bil längre.
Jag har inte sätt människan sedan dess, men jag vågar påstå att den killen håller längre avstånd till framförvarande. big_smile big_smile big_smile

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
PG81
28 januari 2007 · 131 Inlägg

Merclone skrev:
Börjar med en Epa/snygga brudar historia, de verkar vara ganska vanliga. Kanske man slipper skämmas tongue Skulle (i min gröna ungdom) ta min kräkgröna Volvo 142 a-traktor och hämta flickvännen. Vinter ute, orkar inte värma motorn ordentligt, dels för att det tog 745 år, och dels för att det precis gick två acceptabla damer förbi. Så jag sticker ut, bilen hostar, tjuvstannar och tänder lite som den själv vill. Men efter brudarna, upp för en liten skitnödig backe och bilfan dör. Stinker bensin och den vägrar starta (visade sig att jag flödat) precis sidanom tjejerna, halvvägs upp för backen. Jag hade försökt hålla igång den genom att rusa motorn, och är fullt upptagen med att försöka få igång maskineriet, så jag glömmer att jag har foten på kopplingen. Rullar så fint ner för backen in i en ännu finare mur. Inte nog med det, lämnar högen där, får traska hem till kvigan och hämta henne. Sen blev det att knuffa fanskapet (bilen då, inte tjejen) hem. Tröttnade i första bästa uppförsbacke, hamnar mitt i en trevägskorsning. Då kommer polisen rullandes längre bort på gatan... Ung och dum som jag var så hoppar jag in i bilen och drar rätt alla spärrar och springer in i första bästa buske och gömmer mig. Tjejen fick snacka sig ur situationen, de hjälper tillochmed henne med att knuffa hem kärran till min uppfart. Kanske inte just det ljusaste ögonblicket i mitt liv.

Andra historian är inte fullt så hemsk. Tog ut GTO:n och skulle till cruisingen i Ystad, i april/maj tror jag det var. Hade inte varit ute på några cruisingar eller långturer. Första jag får göra är att korta ner bränsleslangen som gick sönder vid slangfästet. Drar ner till Ystad, parkerar på strandpromenaden eller vad den heter (kan beskrivas som en jävligt lång återvändsgata), Springer runt och snackar lite med folk, spanar in andras bilar och så. Sen blir det dags att köra ut till cruisingstarten. Bilarna startas upp, man hör ett härligt muller överallt, och jag kommer ut bland de första. På väg upp för vägen ser jag ett gäng snubbar som filmar, så jag lägger av en liten burnis. Resultat: Pontiacen blir så uppskrämd att den tvärstannar, hade problem med startmotorn då, så det enda som händer när jag försöker starta är att det klickar lite i solenoiden. Där stod jag och täckte upp vägen för alla bakom. Lätt pinsamt. Det värsta var ändå när cruisingen kom igång, så öppnades portarna längst ner på samma gata, så man kunde köra på en cykelväg längs havet. Kör ner på strandsvägen igen, då står killarna med kameran där igen och jag hör hur en säger: "Stannar den där ute så är det kört" och pekar på mig sad Fast det var inte en helt misslyckad kväll, plockade upp fyra virila damer och körde vilse i Tomelilla big_smile

Bara att konstatera att cruisingen i Ystad e kult, sen att kärrorna stannar de hör till..

Spelis
28 januari 2007 · 1 926 Inlägg

Kristian_V skrev:
Det hände 1999 eller 2000.
Jag körde lastbil i stan, fick en kille med en Alfa TGV6 efter mig, (Ni som vet hur den ser ut, vet att den är låååg! wink ) han låg riktigt nära, detta var förort 70kmh och inte en möjlighet till omkörning. Jag försökte så gott jag kunde med 25 ton lastbil, höll kanske 80.
Spelade ingen roll, killen låg 2m från min akter i alla fall.
Lite längre fram på gatan hade de veckan innan sänkt hastigheten till 50 och satt dit en sån där fyrkantig fasad betong klump, som farthinder.

Jag tyckte det var lite onödigt att ligga riktigt så nära och stressa, så jag tänkte att om jag lägger ut lite där 50 skylten är, så kommer han inte se den, lastbilens luftfjädring kommer tugga farthindret så jag behöver inte bromsa in. Han ligger så nära att han aldrig kommer hinna se farthindret innan han är "airborn". wink

Mycket riktigt, jag tar ut lite så han inte hinner se 50 skylten.
(Hur skall han kunna se nått annat än mitt skåp, när han ligger så nära?)
Jag håller mina 80 över hindret, precis när jag är förbi, tittar jag i spegeln. wink
Man ser plastbitar i både höger och vänster spegel, de flyger åt alla håll.

Jag skarattade så jag knapt kunde manöverera, hela vägen till nästa kund.
Killen kör efter, ända in till lastbryggan, han hoppar ur sin bil, kommer fram högröd i ansiktet, han kan knapt se mig för jag ligger dubbelvikt över ratten.
Jag vet inte vad han hade tänkt säga, för när han ser mig skratta så jag får kramp, så vänder han på klacken och åker därifrån. Med en bil som inte ser ut som en bil längre.
Jag har inte sätt människan sedan dess, men jag vågar påstå att den killen håller längre avstånd till framförvarande. big_smile big_smile big_smile

HAHAHA fy fan va bra ! smile

YeahLow OutRage DriftTeam
28 januari 2007 · 181 Inlägg

låg och sladdade inne i stan med min gamla epa förr förra sommaren och låg i 2 rondeller på häng med polisen efter mej som jag självklart inte såg när det inte fanns backspeglar, körde sen i 80 km/h inne i stan på en 50 väg men klarade mej ifrån vårdslöshet, fortkörning och olvolvigkörning i rätten sen hehe...
Förra vintern låg jag å sladdade inne i stan igen och lärt bilen gå brett över båda körfälten och möter snuten.(gick inte sakta heller) men denna gången rätade jag bara upp bilen och körde vidare utan att polisen körde efter:P

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
Henka_ Slav
28 januari 2007 · 1 454 Inlägg

har en som inte handlar om mej, men den e rätt skön.

Min morsas morbror var påväg till min mormor och morfar för en massa år sedan och låg på vääldigt hård med den rally bestyckade v4 turbon efter vägen mot Hybo utanför ljusdal varpå han blir invinkad av polisen, polisen kommer fram till honom och skriker och gormar om att han måste ha flyglicens för att få köra sådär j'vla fort. Till saken hör att han har de och fick sedan köra därifrån med en högröd polisman i backspegeln big_smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Danijel
28 januari 2007 · 237 Inlägg

nicke_b2 skrev:
Vet inte om det är roligt el. dumt men men här kommer de:
1: detta hände förra sommaren, såg att snute var i rondellen så jag fick hjärnsläpp och gasade på! körde 100 meter till svängde in på en mack och stannade! efter en halv minut kom det två snutar och tycket det gick lite fort! fick en varning! TUR!!!
2: Nästa vecka stog jag i en rödljuskorsning, såg snuten dra förbi i typ 70 75 (ingen utryckning) på en 50 väg så när jag fick grönt gasade jag efter och låg kvar till de svängde av på samma mack och vevade ner rutan och frågade om det inte var 50 i stan! fick till svar att de hade rätt att köra lite fortare oavsett! okej sa jag och gasade därifrån!!
mvh niclas

Angående 2an där, har en polare varit med om nästan samma. Han är jävligt snackig av sig och har snackat till sig en kriminalares nummer från malmö eller något. Så när han väl var ute och körde så blev han omkörd av en polis och säkert 100 på en 50 väg och börja gasa efter, samtidigt ringer han kriminalaren och börjar snacka med honom om poliser verkligen får köra så fort. Han svarade att de får köra så fort för de kan vara på spaning eller tyst utryckning eller vad det heter och de kan mäta hans hastighet bakifrån, då ställer han sig på bromsen och    och polisbilen fortsätter köra. Inget roligt med historian men då vet man att man inte ska köra efter poliser hur fort de än kör iaf

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]
Kaliber_ LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
29 januari 2007 · 153 Inlägg

Inte jag men en polare till mig.. Jag är inte helt säker på hur allt gick till men ja ska försöka dra det lite kort hehe..

Polaren och två till var ute och hade lämnat en bil på skroten med sin 940 Tdi.. Till faktarutan hör då att laddet låg på 2.2 bar och pumpen va uppställd på max=)
Iaf så hade dom lämnat bilen på skroten och var påväg hem med biltransport på kroken..
Då smyger det upp en gammal skrevraket 1 meter från släpet och kan inte komma förbi p.g.a mötande trafik.. Så där ligger denna motorcyklist och nöter medan kompisens tålamod börjar tryta.. Han bromsar lite lätt och motorcykeln hamnar lite längre bakom ett tag.. Sen e han tillbaka och då ligger dom i uppförsbacke.. Kompisen ligger på fyran me 940:in och gnager upp för backen.. Tillslut blir han så förbannad på denna motorcyklist så han skickar i femman och trycker fullt!! Den som vet hur en diesel köölar när man ställt på pumpen fullt, kan ju tänka sig hur svart det blev bakom!!! smilesmilesmile När röken lagt sig lite ser man en motorcyklist lite längre bak som flaxar som en dåre med armarna.. Det tog inte lång tid innan han kom i en jävla fart förbi hehe=)smile

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...
Murvald Knegare
29 januari 2007 · 718 Inlägg

Måste varit i helgen!

Jag och två andra åkte till skellefteå (15mil härifrån) och frågade om vägen till Timrå.. Snubben visste inte så vi frågade om vi inte var i Sundsvall.. Skitkul att se folks reaktioner när  man blir "galen" på chafören som kört åt helvete fel!big_smile

Körde en "Hej, vi är lite vilse nu.. Visst har vi hamnat rätt? I Borås".. Killens ansikte när vi sa Borås var verkligen inte att leka med.. ;b
Skulle väl bara varit 150mil fel!big_smile

William 2009-02-20
Braather (none)
29 januari 2007 · 1 725 Inlägg

Kan lägga upp min lilla incident då smile

Man kan inte tro att det är sant, men vad fan, vad är kompisar till för ...

var en sommar dag i utanför Borås. Fick syn på en polisbil som stod på en bensinstation som jag skulle in på för att tanka. Jag tanka med kort så att jag inte behövde gå in i själva butiken. Jag kollade lite närmare på polisbilen och fick syn på att en kompis satt i den. Han hade precis blivit polis. Hans kollega var inne för att betala.
Så jag tänke: Nu jävlar ska jag se vad han går för.
Så jag drog förbi honom precis då hans kollega hoppat in bilen. Han åkte efter, planen var som inom räckhåll.
Jag började gasa lite till och han hängde på..sen var jag uppe i 150 på motorvägen.---han hängde efter och körde om. Men för att jag inte ville att han skulle se mig så bromsa jag in väldigt kraftigt så att han var framför mig helt plötsligt.. Jag tror jag rulla i ca 80 då.
Han satte på blåljusen och vinka in mig.. När vi båda hade stannat så hoppade kompisens kollega ur bilen och var på väg mot mitt fordon...Nej tänkte jag. Hur ska jag förklara detta nu.. Men någon sekund senare så kom även kompisen ut.. När han närmade sig min bil så började han skratta. När de kom till min bil så sa kompisen: Fan vad ordnödigt gjort..Detta kunde blivit dyrt...hehe..
Så jag lekte väll kanske lite väl för mycket där, men jag visste allt var jag har min vän.. Men jag lär inte göra om det igen..hehe..

--Lev i går som det vore i morgon--
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang