Bild: Mitsubishi Lancer Evo VIII

coffe.dk Zzzz
22 juli 2010 · 937 Inlägg

http://dl.dropbox.com/u/3870776/IMG_9498-3.jpg

Första gången jag provar att fota bil med flera blixtar, och det var ju inte riktigt så lätt som vissa får det att se ut big_smile
Så ge kritik om vad man kan göra bättre osv.

Senast redigerat av coffe.dk (26 juli 2010)

Tias88 OEM Rox
22 juli 2010 · 245 Inlägg

coffe.dk skrev:
Så ge kritik om vad man kan göra bättre osv.

Kan inte.. Den är helt underbart bra!

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
Zleem Fitted North
22 juli 2010 · 468 Inlägg

ser sjukt bra ut! proffsigt;)

Lexus IS300 Projekttråd ---> Lexus IS300 Projekttråd
volvo-racer
22 juli 2010 · 724 Inlägg

tänk om man hade en sådan kamera smile snygg bild ju!

MrJAM
22 juli 2010 · 1 464 Inlägg

coffe.dk skrev:
Så ge kritik om vad man kan göra bättre osv.

Ugh, det är ju svårt att ge kritik när jag (och majoriteten på detta forumet) på sin höjd har en väldigt låga fotograferingskunskaper. I jämförelse. Ruggigt bra bild. lol

Kanske för mycket blänk i främre delen av bilen (kofångaren) om man måste kritisera? Använder du softboxar eller rena ljuskällor? Alltid intresserad av att veta mer om utrustningen. Givetvis tagen med din Iphone också antar jag? wink

Senast redigerat av MrJAM (22 juli 2010)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
VLN denkz
22 juli 2010 · 323 Inlägg

volvo-racer skrev:
tänk om man hade en sådan kamera smile snygg bild ju!

Tänk om man iaf hade sådanna bilder på sin bil ! wink

Har alltid velat ha en riktigt bra kamera , men är för snål för att lägga flera tusen på en kamera.

Bilden är riktigt bra!

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
opela VD Hammar
22 juli 2010 · 613 Inlägg

coffe.dk skrev:
Kanske för mycket blänk i främre delen av bilen (kofångaren) om man måste kritisera? Använder du softboxar eller rena ljuskällor? Alltid intresserad av att veta mer om utrustningen. Givetvis tagen med din Iphone också antar jag? wink

Jag säger tvärtom, för lite ljus i fronten, Ser lite ut som att bilen backar från bilden ( dålig formulering roll )
( inget proffs har bara en far som är fotograf smile  )

MVH Johan
Opel Omega B "What Productions" (1997)
opela VD Hammar
22 juli 2010 · 613 Inlägg

Annars är bilden skit snygg smile

MVH Johan
Opel Omega B "What Productions" (1997)
MrJAM
22 juli 2010 · 1 464 Inlägg

opela skrev:

coffe.dk skrev:
Kanske för mycket blänk i främre delen av bilen (kofångaren) om man måste kritisera? Använder du softboxar eller rena ljuskällor? Alltid intresserad av att veta mer om utrustningen. Givetvis tagen med din Iphone också antar jag? wink

Jag säger tvärtom, för lite ljus i fronten, Ser lite ut som att bilen backar från bilden ( dålig formulering roll )
( inget proffs har bara en far som är fotograf smile  )

Håller lite med, mer ljus i fronten. Det jag anmärker på är det nästintill vita (exponeringen) på just kofångaren. Men det är en bagatell i samanhanget och jag hade inte gjort det bättre själv. lol

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
HenrikssonMedia
22 juli 2010 · 236 Inlägg

Tycker det blev kanon jag! Kan som några andra säger lite mer ljus i fram, dock inte på just fronten utan mer ovanifrån mot framrutan / takpartiet. Annars kanon!

BMW E46 M3 "SMG2" (2003)
JaZoR Team RmR
22 juli 2010 · 393 Inlägg

Sjukt fin bild coffeman big_smile

martenheller Porsche
23 juli 2010 · 122 Inlägg

volvo-racer skrev:
tänk om man hade en sådan kamera smile snygg bild ju!

Fan vad jag irriterar mig på den typen av kommentarer. Prova hans kamera och utrustning och bilden blir inte 1/100 så snygg.

Tummarna upp för Coffe som är en jävligt bra fotograf.

Toyota Mr2 Gt-S Timeattack.
Porsche 944 Turbo "Clubsport" (1986)
Larschon Beslutsångest.
24 juli 2010 · 322 Inlägg

martenheller skrev:

volvo-racer skrev:
tänk om man hade en sådan kamera smile snygg bild ju!

Fan vad jag irriterar mig på den typen av kommentarer. Prova hans kamera och utrustning och bilden blir inte 1/100 så snygg.

Tummarna upp för Coffe som är en jävligt bra fotograf.

Tänkte precis också på det. Det är F*N inte kameran som gör allt jobb. De är personen som glor in i sökarn bakom kameran som gör allt.

Riktigt bra bild! Önskar jag hade såpass stort fotointresse att jag började satsa på lite vettigare prylar. Min EOS 350D får hålla ett tag till...

Vitamin
24 juli 2010 · 719 Inlägg

Snyggt!
Men det där är väll en Evo VIII och ingen VII? smile

CrilleD
24 juli 2010 · 831 Inlägg

Riktigt läcker bild!

martenheller Porsche
24 juli 2010 · 122 Inlägg

Larschon skrev:

martenheller skrev:

volvo-racer skrev:
tänk om man hade en sådan kamera smile snygg bild ju!

Fan vad jag irriterar mig på den typen av kommentarer. Prova hans kamera och utrustning och bilden blir inte 1/100 så snygg.

Tummarna upp för Coffe som är en jävligt bra fotograf.

Tänkte precis också på det. Det är F*N inte kameran som gör allt jobb. De är personen som glor in i sökarn bakom kameran som gör allt.

Riktigt bra bild! Önskar jag hade såpass stort fotointresse att jag började satsa på lite vettigare prylar. Min EOS 350D får hålla ett tag till...

Nej precis, sätt en semiproffs/proffs kamera i händerna på en total nybörjare och han får rätt stora bekymmer smile

Toyota Mr2 Gt-S Timeattack.
Porsche 944 Turbo "Clubsport" (1986)
2002tii KOMETFOTO
24 juli 2010 · 2 247 Inlägg

martenheller skrev:

Larschon skrev:

martenheller skrev:

Fan vad jag irriterar mig på den typen av kommentarer. Prova hans kamera och utrustning och bilden blir inte 1/100 så snygg.

Tummarna upp för Coffe som är en jävligt bra fotograf.

Tänkte precis också på det. Det är F*N inte kameran som gör allt jobb. De är personen som glor in i sökarn bakom kameran som gör allt.

Riktigt bra bild! Önskar jag hade såpass stort fotointresse att jag började satsa på lite vettigare prylar. Min EOS 350D får hålla ett tag till...

Nej precis, sätt en semiproffs/proffs kamera i händerna på en total nybörjare och han får rätt stora bekymmer smile

Reagerade själv på det där inlägget men det är ju en smajli efter så då är det kanske ironi?
Sjyst bild vilket fall.

Sen är det ju alltid att man får höra vilken bra kamera jag måste ha för bilderna blir så fina.
Aldrig någon som säger vilken bra skrivmaskin du måste ha för dina böcker är så bra?Eller vilka bra fotbollsskor  Slatan måste ha.

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
coffe.dk Zzzz
20 augusti 2010 · 937 Inlägg

MrJAM skrev:
Ugh, det är ju svårt att ge kritik när jag (och majoriteten på detta forumet) på sin höjd har en väldigt låga fotograferingskunskaper. I jämförelse. Ruggigt bra bild. lol

Kanske för mycket blänk i främre delen av bilen (kofångaren) om man måste kritisera? Använder du softboxar eller rena ljuskällor? Alltid intresserad av att veta mer om utrustningen. Givetvis tagen med din Iphone också antar jag? wink

Nej inga softboxar eller så utan körde med bara med tre hot shoeblixtar.
Klart den är tagen med iPhonen wink

opela skrev:
Jag säger tvärtom, för lite ljus i fronten, Ser lite ut som att bilen backar från bilden ( dålig formulering roll )
( inget proffs har bara en far som är fotograf smile  )

Japp jag håller med att det kunde varit lite mer ljus på övre delen av huven. Tyvärr la man ju märke till det först när jag var hemma sad

martenheller skrev:

volvo-racer skrev:
tänk om man hade en sådan kamera smile snygg bild ju!

Fan vad jag irriterar mig på den typen av kommentarer. Prova hans kamera och utrustning och bilden blir inte 1/100 så snygg.

Tummarna upp för Coffe som är en jävligt bra fotograf.

Tack tack wink

Vitamin skrev:
Snyggt!
Men det där är väll en Evo VIII och ingen VII? smile

Jo, helt rätt.
Lite felstavning där bara.

2002tii skrev:
Reagerade själv på det där inlägget men det är ju en smajli efter så då är det kanske ironi?
Sjyst bild vilket fall.

Sen är det ju alltid att man får höra vilken bra kamera jag måste ha för bilderna blir så fina.
Aldrig någon som säger vilken bra skrivmaskin du måste ha för dina böcker är så bra?Eller vilka bra fotbollsskor  Slatan måste ha.

Zlatan har grymt bra skor! ;D

nygren_iv paparazzi
20 augusti 2010 · 349 Inlägg

Blev snyggt tycker jag..
det här vet du säkert men testa höj upp blixten som står framför bilen nästa gång så lite ljus faller över huven också.. och om du råkar ha en extra blixt liggande så släng in den i bilen smile

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.
Toofast Fotograf / Bilbyggare / Trafik Pilot
20 augusti 2010 · 167 Inlägg

ser bra ut !!

dock skulle ja vilja att du hade "ljusat" upp taket med + toppen av motorhuven, sen 1 eller 2 blixtar inne i bilen skulle ha gjort under för att inredningen skulle synnas bättre, ving bladet skulle behöva lite ljus, och sen om man ska vara petig så skulle du kunna "klona" bort blixten i höger frontskärm.

mvh

/// P

hehe läst nyss att nygren tyckte nästan lika wink

Senast redigerat av Toofast (20 augusti 2010)

Dodge Ram 1500 Laramie "Rolling Big Power" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang