akut hjälp, airbag lampan på min volvo s60 2,4T -01 varnar för servise omgående.

volvo60
12 augusti 2010 · 5 Inlägg

har en volvo s60 2,4T som jag skulle koppla in mitt billjud i. efter inkopling av srömkablen till steget i bateriet så visar min färddator srs airbag fel, service omgående. fattar inte vad det kan va för fel. har testat att "nollställa" bilen genom att kopla ut batteriet i 20 min, men ingen förändring.

tacksam för svar /mvh

Senast redigerat av volvo60 (12 augusti 2010)

Cableguy Lindén
12 augusti 2010 · 122 Inlägg

Det systemet är rätt känsligt, lampan kan ha tänds när du bröt strömmen för att koppla in steget. Åk till någon som bara läser ur o ser man vilken felkod som är lagd och har du tur är det bara att radera dessa så funkar det igen annars får man åtgärda problemet

Volvo 965 D5 "250hk 550nm" (1996)
Huth
13 augusti 2010 · 1 Inlägg

airbag lampan börjar lysa efter 10år kolla på b-stolpen på förar sidan när airbagen va monterad, det är bara åka in till någon och släcka den så var det på min v70.

Rock-Star
13 augusti 2010 · 2 982 Inlägg

läs ur felkoder så får du svar.
canbus systemet tänder en lampa men lampan kan innebära en mängd olika grejer.

volvo60
13 augusti 2010 · 5 Inlägg

Cableguy skrev:
Det systemet är rätt känsligt, lampan kan ha tänds när du bröt strömmen för att koppla in steget. Åk till någon som bara läser ur o ser man vilken felkod som är lagd och har du tur är det bara att radera dessa så funkar det igen annars får man åtgärda problemet

ska ta och åka till en verkstad och be dom kolla det.  men finns det en risk att min airbag inte funkar nu då? så jag inte sabbade något när jag koplade in det?

volvo60
13 augusti 2010 · 5 Inlägg

Huth skrev:
airbag lampan börjar lysa efter 10år kolla på b-stolpen på förar sidan när airbagen va monterad, det är bara åka in till någon och släcka den så var det på min v70.

där ska de stå när den är monterad då? får ta bilen till en verkstad bara så får vi se. men det blev aldrig så på min förra bil en v70n -01 när jag koplade in min bas och mitt steg i den.

Brådhis * Voff voff *
13 augusti 2010 · 10 315 Inlägg

Läs ut felkoden! Utan den kan vi inte göra annat än att gissa! Tyvärr!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
volvo60
13 augusti 2010 · 5 Inlägg

Brådhis skrev:
Läs ut felkoden! Utan den kan vi inte göra annat än att gissa! Tyvärr!

//Brådhis

okej, jag tar den till en verkstad så får jag se vad dom säger, tack alla så mycket för hjälpen.

/volvo60

jocke_gronberg
22 december 2010 · 4 586 Inlägg

har samma på min. På min bil är det fel på mätarhuset

Volvo vill tvinga på dig nytt instrumenthus men det är inte värt det eller nödvändigt

Går ej att renovera enligt dom eller stoppa i ett beg mätarhus och få det fungera. Mätarställningen går inte heller att ändra fast den gör det.

Fick detta svar hos annan firma:

> Volvo kan själva koda om ett begagnat instrument så att det fungerar i
> din bil. Av principskäl så väljer de att inte göra det då de tjänar mer
> pengar på att sälja dig ett nytt.

Senast redigerat av jocke_gronberg (22 december 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang