Volvo 854 bagagelucka med vinge, Lackas och rostskyddas. Tips tack

SouthWillRiseAgain
14 september 2010 · 45 Inlägg

Hejsan, jag har en Röd volvo 854 -93 alså en sedan med riktigt röten bagagelucka..
Så jag har införskaffat en bättre begangnad från skroten.
Efftersom alla röda(och icke metallic) volvo 850 på skroten är helrötna så fick det bli en blå metallic lucka istället 99% rostfri.. detta att jämföra med den nuvarande som jag skulle säga är 60-80 % rsotfri och inte värd att laga..
BTV den nya är med vinge med bromsljus.

så nu till det jag skulle vilja ha tips och råd om:
Vilken färg skall jag lacka luckan i?
vilken metod? spruta, roller eller pensel? lacka på firma är uteslutet..
Tips på hur jag skall behandla insidan för att inte rosten skall komma krypande innifrån..

(bilder skall ordnas)

Tack på förhand// Tony

volvo_lover_for_eve
15 september 2010 · 1 Inlägg

slippa ner den och köp färg oss colorama eller något med rätt färg kod så kan nog min bror lacka den han har riktigt lackspruta och är riktig duktig på det han lackade min framskärm på mazdan och det blev riktigt bra

Katamso Superstar
16 september 2010 · 511 Inlägg

Varför är firma uteslutet? Kan inte bli så farligt dyrt om det är det du är orolig för. Dock får du ju ett bra resultat. Men är det inte intressant hur resultatet blir kan du ju måla med pensel isåf... wink



//K

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
SouthWillRiseAgain
16 september 2010 · 45 Inlägg

jag har tillgång till spruta och kompressor och ganska knaper budget till denna bilen, så därför vill jag göra det så billigt som möjligt, och pensel var igentligen inget alternativ..
men ruller hade jag tänkt att testa:P en släkting e hajj på att lacka grejjer och han har rollat först och sen duchat men lacknafta.. men jag får nog träna lite på de först..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang