Hjälp mig reda ut det här med rally!!

Hoffmeister2
12 november 2010 · 467 Inlägg

Hej.

Tycker rally överhuvudtaget är superhäftigt. Tycker dom som kör rally på hög nivå är helt sjukt duktiga.

Men eftersom jag inte har kanaler för att följa alla deltävlingar osv så är jag dåligt insatt i hur det fungerar.
Vet ungefär hur WRC funkar.

Men Hur är det med rallycross? Såg nyss på youtube hur Marcus Gronholm körde rallycross.. Men han körde väl i WRC? Kör han båda eller är rallycross en del av WRC eller hur funkar det..?
Kanske dumma frågor, men frågar man inte lär man sig aldrig=)

Mvh Johan

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
camaro67 Meister
12 november 2010 · 6 763 Inlägg

Han hoppade av wrc och körde rallycross ett tag. Men nu är han tillbaks i wrc men jag vet inte om han kör rallycross åxo. De har mer effekt i rallycross än i WRC big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
rallykleen Rally Mupp
12 november 2010 · 300 Inlägg

Vad vill du veta mer?

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1
Hoffmeister2
12 november 2010 · 467 Inlägg

nä d va egentligen bara skillnaden mellan rallycross och wrc. Blev liksom tveksam när jag såg att grönholm kört rallycross. Tänkte om det var nå slags samarbete mellan dom på nåt vis. Men camaro ovan gav väl det svaret jag var ute efter=)

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang