Hjälp med Plastnings teknik

Kenny-83 Företagare & YouTuber
15 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Hejsan!
I mitt bagage utrymme så planerar jag på att plasta och instalera ett högtalar sytem som ska bli väldigt snyggt hade jag tänkt men har funderat på HUR jag ska göra, jag vet vad som behövs för att plasta men jag vet inte hur jag ska göra, jag funderar på att göra själva grunden i hönsnät men sen vet jag inte hur jag ska göra och det är de jag behöver hjälp med! Om ni kollar i min sign finns det en  länk till mitt bygge hur det ska bli, eller nånting sånt i alla fall. Eftersom kurvan blir negativ så kan man som inte spänna tyg över nätet för då blir det bara en rak vägg hmm Så hur går jag till väga för att plasta det första lagret så det blir bra och som jag tänkt det?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
baca Os Difuntos
15 juli 2006 · 1 822 Inlägg

Finns redan trådar om detta testa å sök så kommer du hitta all hjälp du kan tänkas behöva.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Kenny-83 Företagare & YouTuber
15 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Jag har sökt en massa fast inte hitta nå vettigt, så var bara snäll och posta nånting om ni har nå informativt att hjälpa till med.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
PeppeVectra Peppe Vectra
16 juli 2006 · 1 076 Inlägg

forma frigolit som du vill ha konstruktionen å lägg ett lager aluminium folié över å plasta på de.
går ju å lägga tyg typ handduk direkt på ditt hönsnät och plasta på de så blir de hårt, behöver ju inte spänna de över.

tror dock att de blir enklare att forma frigolit om du har massa skumma böjar mm, så gör jar ivarjefall.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Daniel
16 juli 2006 · 671 Inlägg

Snyggast blir det om man gör ramar som du spänner tyg över, sen plastar du direkt på tyget.

http://web.njit.edu/~cas1383/proj/main/

Senast redigerat av Daniel (16 juli 2006)

Zerpa
16 juli 2006 · 79 Inlägg

Shit bra sida där du!!

Audi A4 avant 1,8ts "Zerpa" (2004)
precision
16 juli 2006 · 2 652 Inlägg

hör med lukas som har nissan 350z han vet säkert hur man gör . han bör finnas här på garaget

Kenny-83 Företagare & YouTuber
16 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Daniel skrev:
Snyggast blir det om man gör ramar som du spänner tyg över, sen plastar du direkt på tyget.

http://web.njit.edu/~cas1383/proj/main/

altså, läs vad jag skrev, det är just de jag INTE ska göra, jag ska göra den exakta motsatsen vilket den dära guiden inte tar up. Jag ska göra nånting som är ännu snyggare.

forma frigolit som du vill ha konstruktionen å lägg ett lager aluminium folié över å plasta på de.
går ju å lägga tyg typ handduk direkt på ditt hönsnät och plasta på de så blir de hårt, behöver ju inte spänna de över.

tror dock att de blir enklare att forma frigolit om du har massa skumma böjar mm, så gör jar ivarjefall.

Hrm, visst kunde man andvända typ byggskum eller nånting sånt i stället för frigolit? En handduk skulle jag inte ens rekomendera min värsta fiende, man behöver ju jätte mycket plast till handuken, skulle kosta en massa extra cash som man inte behöver lägga ut, man ska helst ta ett tunt tyg men i mitt fall behöver man nog inte andvända tyg i fall jag ska göra "gropar", då tor jag det går bra att plansta första lagret direct på foliet som i sin tur är på frigoliten/skummet. Kan man kobinera byggskummet med frigolit, typ att man bygger grunden på frigolit och sen finliret på byggskum?

Nu börja vi komma nån vart ^^ tack för hjälpen hitils, sköna tips

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Holme
16 juli 2006 · 1 417 Inlägg

Ja, du kan bygga stomme med frigolit, och finliret med byggskum.

Kenny-83 Företagare & YouTuber
16 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Ja man då är det inte allt så svårt, enda tjorvet blir nog att då det jämt och fint på båda sidor.

Skyst hjälp av alla smile nu återstår det bara att inhandla allt!

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Real_Performance "Living My Life Sideways"
16 juli 2006 · 208 Inlägg

bmw_z skrev:
hör med lukas som har nissan 350z han vet säkert hur man gör . han bör finnas här på garaget

Lukas Koos (Kooz) är inte med på garaget. Kan hända att han varit med hans Zelini men inte längre. 


Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang