Eftersnack: Friday Night Meet 13/5 Parkeringshuset våning 3/4 Jakobsberg 20.00

thelaughingmadman
15 maj 2011 · 711 Inlägg

På tal om att det "inte gör något" att bränna lite däck bland andra; Såhär såg en vit Supra ut efter första FNM-träffen (Barkarby):
http://i721.photobucket.com/albums/ww21 … C_1409.jpg
http://i721.photobucket.com/albums/ww21 … 1410-1.jpg

Även om det nu skulle vara grusfritt i garaget så släpper ju däcken av sig partiklar också (i annat fall skulle man aldrig behöva byta däck).

Jag kommer dessutom osökt att tänka på att jag har mina gamla däck liggande - frivilliga kan ju få ställa sig bakom mig så kan jag elda upp dem - det gör ju tydligen ingenting, det finns inget grus i garaget smile

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Morrian
15 maj 2011 · 157 Inlägg

Nightmare89 skrev:
Här var det livat!!! Såg allt lite folk med kamera så fram med bilderna nu:]

Jaa jag med börja lägg upp lite bilder lol

Vinga
15 maj 2011 · 167 Inlägg

osman-aglar skrev:
ingen kan ta mig ut från garajet  plus jag får göra vad jag vill men jag gör inget bredvid folk

skriver inga mer komentarer...............................................

Asså grabben vad har du rökt på? :S

osman-aglar
15 maj 2011 · 12 Inlägg

Vinga skrev:

osman-aglar skrev:
ingen kan ta mig ut från garajet  plus jag får göra vad jag vill men jag gör inget bredvid folk

skriver inga mer komentarer...............................................

Asså grabben vad har du rökt på? :S

jag röker inte på som er bara slösa pengar i o nödan

CombatOgre
16 maj 2011 · 9 Inlägg

Om man inte åker på en träff för att snacka skit med folk som delar ens intresse så kan man i mina ögon lika gärna stanna hemma eller åka långt ut i skogen och bränna sina däck/ spela musik tills trumhinnorna blöder. Jag har varje vecka sett barn och hundar på träffarna, deras öron är sjukt mycket känsligare än vad våra är och dom kanske inte tänker på att inte gå ut i gångarna mellan bilarna när det kommer en bil körandes. Vad hände med det sunda förnuftet hos träff besökarna ? Kan vi alla nu visa lite respekt mot varandra och vara lite vuxna i det här.
Vi som arrangörer undanber brännande av däck (vare sig det är vid andra bilar eller om det är på ett tomt våningsplan), vi skulle också gärna se att om man vill dema sin stereo, så kanske man kan göra det så att andras konversationer kan fortsätta utan att man ska behöva börja skrika. Vi är ju som sagt ändå i ett bostadsområde och det är inte långt till närmaste hus. det går fort för dom att ringa polisen och säga att vi stör.

Hoppas på att se alla på fredag igen ! smile

Kram Elin TNM

Live Love Dream Believe
Tokken Team dBakuten
16 maj 2011 · 3 453 Inlägg

Säger som Evilaudio.. Vad har man träffen för?

Praktiskt taget ENDA anledningen är ju så att säga att samla ihop tomtar som ska hänga med på aktiviteterna
efter "träffen".. Är det så konstigt att det oftast bara kommer åka-fort-bilar?

Vill man ha en seriös träff så skaffar man sig tillstånd, och framför allt så behöver man inte oroa sig för polisen stup i kvarten.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Kuffe Audi:ot
16 maj 2011 · 183 Inlägg

Tokken skrev:
Säger som Evilaudio.. Vad har man träffen för?

Praktiskt taget ENDA anledningen är ju så att säga att samla ihop tomtar som ska hänga med på aktiviteterna
efter "träffen".. Är det så konstigt att det oftast bara kommer åka-fort-bilar?

Vill man ha en seriös träff så skaffar man sig tillstånd, och framför allt så behöver man inte oroa sig för polisen stup i kvarten.

Vet inte vad ni två ljudnissar sett för bilar dema sina system. Men jag har knappt sett något annat än 3st bilar som försöker överrösta varandra med dubbla tolvor i trunkarna i ett P-garage.
Åka fort bilar kan man disskutera. Det dyker upp en del på träffarna ja, men i Rosersberg ser du inte en enda så din teori stämmer inte så bra längre.

Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines.
Masterworks
16 maj 2011 ·

Tokken skrev:
Säger som Evilaudio.. Vad har man träffen för?

Praktiskt taget ENDA anledningen är ju så att säga att samla ihop tomtar som ska hänga med på aktiviteterna
efter "träffen".. Är det så konstigt att det oftast bara kommer åka-fort-bilar?

Vill man ha en seriös träff så skaffar man sig tillstånd, och framför allt så behöver man inte oroa sig för polisen stup i kvarten.

Du har nog missförstått dessa träffar Robban!

En seriös träff kan man ha utan tillstånd,
TNM har ju satt upp regler dom tycker är lämpliga
för deras träffar, om folk inte gillar det så varför hålla på o trilskas med att sabba för
dom som är där och följer reglerna?

Att dema en stereo i ett p-hus med omkringliggande bostadshus e väll ingen hit, likväl
som att elda däck så polisen kommer? Vi förstör ju bara för oss själva!

mangeSBR
16 maj 2011 · 162 Inlägg

snälla.. mata inte trollet, han vill ju bara ha uppmärksamhet

MeepMeep Finraggare
16 maj 2011 · 2 381 Inlägg

Jag har så mycket jag tycker om detta så jag håller käften och väljer att inte låta my mouth write a check that my ass can't cash. Vi kan vara hur tuffa som helst bakom tangentborden men när det väl kommer till kritan, strecket är målat och däcken är varma är det inte lika många kvar...

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Pryllan
16 maj 2011 · 82 Inlägg

osman-aglar skrev:
ingen kan ta mig ut från garajet  plus jag får göra vad jag vill men jag gör inget bredvid folk

skriver inga mer komentarer...............................................

Snälla sluta med jag gör vad jag vill hit o jag gör vad jag vill dit. Du gör inte vad du vill. för du bor i ett land med regler och lagar. regler och lagar är alla människor skyldiga att följa annars begår man någonting som kallas en brotslig handling.
Det finns ingen stans i hela sverige där du får ''börna'' sålänge det inte är på din egendom eller ägaren av egendomen du befinner dig på säger annat.
När du befinner dig i jakans phus så befinner du dig på jakobsbergs komuns egendom. och dom tillåter inte dig att göra som du vill hur du vill när du vill i deras Phus.
Så lugna kroppen. lyssna på vad folk runtomkring ber dig om(för dom flesta är rätt kloka) och håll dig i skinnet.

Peace!

BMW 520i "Import I Banankartong" (1993)
thelaughingmadman
16 maj 2011 · 711 Inlägg

Tokken skrev:
Praktiskt taget ENDA anledningen är ju så att säga att samla ihop tomtar som ska hänga med på aktiviteterna
efter "träffen".. Är det så konstigt att det oftast bara kommer åka-fort-bilar?

Säger som killarna i Södertälje, kommer man bara för efteraktiviteterna behöver man inte komma på träffen.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
keggan MDS Montör
16 maj 2011 · 112 Inlägg

nu tycker jag personligen att folk kan kasta upp lite bilder smile

Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
16 maj 2011 · 1 177 Inlägg

keggan skrev:
nu tycker jag personligen att folk kan kasta upp lite bilder smile

Micraracing har lagt upp lite bilder smile

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
micraracing
16 maj 2011 · 51 Inlägg

jag har bilder ifrån: Team Night Meet "streetrace" 14/5, Friday Night Meet 6/5 Jakobsberg, Friday Night Meet 29/4 Jakobsberg, Friday Night Meet 22/4 Jakobsberg

Mazda MX-5 "Miata" (1998)
RoberthR
17 maj 2011 · 345 Inlägg

Varför inte bara släppa allt och sluta klaga på varandra över ett forum? Ta det face to face med personen ifråga om du inte gillar hans "avgasknallar,ljudsystem m m" istället för att vara den där typiska svensken och stoppa händerna i fickan och muttra iväg och sedan klaga hemifrån. Kom igen nu grabbar det finns bättre saker i livet än att klaga på vad andra gör och inte gör. smile

Senast redigerat av RoberthR (17 maj 2011)

Supra Club Sweden
Zlatko-Dz
17 maj 2011 · 20 Inlägg

RoberthR skrev:
Varför inte bara släppa allt och sluta klaga på varandra över ett forum? Ta det face to face med personen ifråga om du inte gillar hans "avgasknallar,ljudsystem m m" istället för att vara den där typiska svensken och stoppa händerna i fickan och muttra iväg och sedan klaga hemifrån. Kom igen nu grabbar det finns bättre saker i livet än att klaga på vad andra gör och inte gör. smile

+1 Bästa!!

Rock-Star
17 maj 2011 · 2 982 Inlägg

Zlatko-Dz skrev:

RoberthR skrev:
Varför inte bara släppa allt och sluta klaga på varandra över ett forum? Ta det face to face med personen ifråga om du inte gillar hans "avgasknallar,ljudsystem m m" istället för att vara den där typiska svensken och stoppa händerna i fickan och muttra iväg och sedan klaga hemifrån. Kom igen nu grabbar det finns bättre saker i livet än att klaga på vad andra gör och inte gör. smile

+1 Bästa!!

+2 BÄSTASTE!

Snitz
17 maj 2011 · 110 Inlägg

+3 Bra sagt!

När ska ni starta den nya :Inför Friday Meet då? Bara undra! smile

Karri-92
17 maj 2011 · 163 Inlägg

helt ok träff:) va första träffen med civicen:D nån som har bilder på den??smile vet att folk fota såwink

BMW 530i touring "K-märkt rishög" (1995)
BMW 525i "553 turbo" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang