Låt tips!

erko4
5 juli 2011 · 142 Inlägg

tja! skulle vilja ha tips på låtar som har "långa" hz och helst lite högre slags hz. visst visst det är skönt me tryck men har börjat ledsna på det bara smile ett exempel på ett ungefär är http://www.youtube.com/watch?v=_mwL6R-Z1e4

tacksam för förslag smile

Mvh Erik

ChriZtoffer GAS democar 2018!
5 juli 2011 · 8 744 Inlägg

"Flux Pavilion - Hold Me Close" peakar kring 38Hz, får väl anses vara rätt lågt. smile "Ludacris - How Low" annars ska vist peaka kring 35Hz.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jarlenas
5 juli 2011 · 26 Inlägg

Finns oändligt mycket dubstep idag, mycket skitkasst, mycket skitbra. Kika runt lite på sidor som http://soundcloud.com/, youtube m.fl. och börja sålla.

Några jag uppskattar (inte nödvändigtvis dubstep) deadmau5, datsik, chase & status, skrillex, bassnectar, glitchmob m.fl

Här är en låt av bassnectar (lugn sådan) som är riktigt bra imho, lättlystnad också, så medpassagerare slipper bli ledsna



Kan man embedda här på gorg?

edit: det gick

Senast redigerat av Jarlenas (5 juli 2011)

erko4
6 juli 2011 · 142 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
"Flux Pavilion - Hold Me Close" peakar kring 38Hz, får väl anses vara rätt lågt. smile "Ludacris - How Low" annars ska vist peaka kring 35Hz.

långa* inte låga smile alla kan läsa fel smile men tack endå smile

erko4
6 juli 2011 · 142 Inlägg

Jarlenas skrev:
Finns oändligt mycket dubstep idag, mycket skitkasst, mycket skitbra. Kika runt lite på sidor som http://soundcloud.com/, youtube m.fl. och börja sålla.

Några jag uppskattar (inte nödvändigtvis dubstep) deadmau5, datsik, chase & status, skrillex, bassnectar, glitchmob m.fl

Här är en låt av bassnectar (lugn sådan) som är riktigt bra imho, lättlystnad också, så medpassagerare slipper bli ledsna



Kan man embedda här på gorg?

edit: det gick

tack så mkt för tipsen! smile jo skrillex gör sköna låtar ^^

christofer_k Vorsprung durch Technik
10 juli 2011 · 2 432 Inlägg

Dr. Dre - The Next Episode ft. Snoop Dogg, Kurupt, Nate Dogg (Hedegaard Remix)

Bassnectar - Bass Head (Original Mix) [Acro Erfomance Top 10 Dub Step (24.06.2010)]

DJ Fresh - Louder (Feat. Sian Evans) (Flux Pavillion And Doctor P Remix)

Senast redigerat av christofer_k (10 juli 2011)

erko4
10 juli 2011 · 142 Inlägg

tackar ^^

fcm
11 juli 2011 · 147 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
"Flux Pavilion - Hold Me Close" peakar kring 38Hz, får väl anses vara rätt lågt. smile "Ludacris - How Low" annars ska vist peaka kring 35Hz.

det lät ok hur får man tag på cdn det finns ingen skivaffär i borås

ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 juli 2011 · 8 744 Inlägg

erko4 skrev:

ChriZtoffer skrev:
"Flux Pavilion - Hold Me Close" peakar kring 38Hz, får väl anses vara rätt lågt. smile "Ludacris - How Low" annars ska vist peaka kring 35Hz.

långa* inte låga smile alla kan läsa fel smile men tack endå smile

Sorry, fel av mig, brukar vara låga som efterfrågas. tongue Men ett tips då är Groove Coverage - Moonlight Shadow eller vad den nu heter, sök på youtube så hittar du!

fcm skrev:

ChriZtoffer skrev:
"Flux Pavilion - Hold Me Close" peakar kring 38Hz, får väl anses vara rätt lågt. smile "Ludacris - How Low" annars ska vist peaka kring 35Hz.

det lät ok hur får man tag på cdn det finns ingen skivaffär i borås

Osäker på om Flux Pvilion har nån riktig skiva, men om dom har det så finns den nog på CDON.se eller Amazon.com.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
erko4
11 juli 2011 · 142 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

erko4 skrev:

ChriZtoffer skrev:
"Flux Pavilion - Hold Me Close" peakar kring 38Hz, får väl anses vara rätt lågt. smile "Ludacris - How Low" annars ska vist peaka kring 35Hz.

långa* inte låga smile alla kan läsa fel smile men tack endå smile

Sorry, fel av mig, brukar vara låga som efterfrågas. tongue Men ett tips då är Groove Coverage - Moonlight Shadow eller vad den nu heter, sök på youtube så hittar du!.

lyssnade på låten med det är fortfarande bara dunk dunk i den tongue isf föredrar jag Italobrothers version av den^^

Senast redigerat av erko4 (11 juli 2011)

TouchOfRed Meldem
11 juli 2011 · 4 137 Inlägg

Säger bara, SKRILLEX !

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
erko4
11 juli 2011 · 142 Inlägg

TouchOfRed skrev:
Säger bara, SKRILLEX !

du får gärna säga vilka låtar du tycker passa in smile då skrillex ha gj lite fler än 5 låtar och vissa är bara dunk i^^

fcm
11 juli 2011 · 147 Inlägg

lyssnade lite på italobrothers det var taskig covers mitt tycke ex turn the tide då ar sylvi vassare

fcm
11 juli 2011 · 147 Inlägg

kom lite på ot här

erko4
11 juli 2011 · 142 Inlägg

fcm skrev:
lyssnade lite på italobrothers det var taskig covers mitt tycke ex turn the tide då ar sylvi vassare

jo men det är fortfarande bara DUNK DUNK DUNK.. som jag har sakt förr och säger det igen.. jag frågade efter låtar med långa frekvenser i basen och det få gärna vara högre frekvenser.

fcm
11 juli 2011 · 147 Inlägg

ja jag skrev ot off topic

TouchOfRed Meldem
11 juli 2011 · 4 137 Inlägg

erko4 skrev:

ChriZtoffer skrev:

erko4 skrev:

långa* inte låga smile alla kan läsa fel smile men tack endå smile

Sorry, fel av mig, brukar vara låga som efterfrågas. :p Men ett tips då är Groove Coverage - Moonlight Shadow eller vad den nu heter, sök på youtube så hittar du!.

lyssnade på låten med det är fortfarande bara dunk dunk i den tongue isf föredrar jag Italobrothers version av den^^

Hey sexy lade - skrillex (iSquare)
Skrillex - First of the year
Freestylers  - cracks (flux pavilion)
flux pavilion - haunt you

osv.. orkar inte leta genom hela datorn ^^  Vet inte riktigt om det är det du söker men.. tongue

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 juli 2011 · 8 744 Inlägg

erko4 skrev:

ChriZtoffer skrev:

erko4 skrev:

långa* inte låga smile alla kan läsa fel smile men tack endå smile

Sorry, fel av mig, brukar vara låga som efterfrågas. tongue Men ett tips då är Groove Coverage - Moonlight Shadow eller vad den nu heter, sök på youtube så hittar du!.

lyssnade på låten med det är fortfarande bara dunk dunk i den tongue isf föredrar jag Italobrothers version av den^^

Det är alltså mer typ Hardstyle du är ute efter?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
erko4
11 juli 2011 · 142 Inlägg

fcm skrev:
ja jag skrev ot off topic

okej sry ^^ är inte bäst på förkortningar wink

erko4
11 juli 2011 · 142 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

erko4 skrev:

ChriZtoffer skrev:

Sorry, fel av mig, brukar vara låga som efterfrågas. tongue Men ett tips då är Groove Coverage - Moonlight Shadow eller vad den nu heter, sök på youtube så hittar du!.

lyssnade på låten med det är fortfarande bara dunk dunk i den tongue isf föredrar jag Italobrothers version av den^^

Det är alltså mer typ Hardstyle du är ute efter?

nä den kommentaren var mer att om jag fick välja mellan dom 2 så tar jag italobrothers. d va lite offtopic eller va ni nu kallar det^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang