Köpråd: Sportbil, med hög hästar per liter ratio.

tobbe456
31 juli 2011 · 335 Inlägg

Bullet--- skrev:

Wicca skrev:

Bullet--- skrev:
Knepigt sätt att formulera att man vill ha en kraftig motor som dricker lite soppa, rubriken antyder att han vill ha mycket hästar per liter i volym tongue

Rubriken ja, men du läser väl igenom tråden innan du postar? wink

Jepp, men missade något o trodde dem snackade offtopic om vilken bil som drar minst. My misstake sad...............tycker fortfarande rubriken är vilseledande lol

Då gjorde du samma misstag som mig iaf.. wink  Överkurstänkande, ja trodde han menade ett bra hk/förbrukningsratio ist wink

...tycker ändå C30 är en skoj val :p

Senast redigerat av tobbe456 (31 juli 2011)

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
ekelund88
31 juli 2011 · 2 656 Inlägg

Rquired skrev:

ekelund88 skrev:

camaro67 skrev:

Jo men en 535d är ju en sportbil... Jag klassar inte ens m5:an som en sport. 535d lär ju vara lika kul som en v70

väldigt rolig v70 då får hinka upp då smile men förstår din mening de e ingen sport bil 535d n dessutom får man ingen vettig för 150 k

För det första tyder att du jämför en V70 och en 535d på en stor okunskap om dessa, men om du istället läser inlägget så ser du att jag tycker att han inte skall köpa en sportbil utan istället skall köpa en vettig glidare som t.ex en 535d. smile

En 535d är absolut ingen sportbil utan tvärt om, det finns t.ex snudd på ingen fartkänsla överhuvudtaget i en sådan 5-serie. Men det går trots det att åka minst lika fort genom kurvorna i denna klump som med några av de "sportbilar" som föreslagits ovan, samtidigt som den har kraft nog att köra ifrån många av dessa utan att dricka i närheten av samma mängd bränsle.

150.000:- är kanske lite snålt för en 535d i Sverige, men dels skrev TS "ca 150´" och dels kunde han kanske tänka sig att öka denna budget lite med tanke på att han deklarerat en förbrukning på runt 1L/mil; En 535d dricker dels mindre än så, dels kostar 1L diesel mindre än 1L 98oktan dessa "sportbilar" behöver. Kort och gott finns där således kanske lite pengar över öronmärka för drift som istället kan läggas på inköp?

varför qoutade du mig ? :S

Rquired Allmänt envis
31 juli 2011 · 12 512 Inlägg

ekelund88 skrev:

Rquired skrev:

ekelund88 skrev:
väldigt rolig v70 då får hinka upp då smile men förstår din mening de e ingen sport bil 535d n dessutom får man ingen vettig för 150 k

För det första tyder att du jämför en V70 och en 535d på en stor okunskap om dessa, men om du istället läser inlägget så ser du att jag tycker att han inte skall köpa en sportbil utan istället skall köpa en vettig glidare som t.ex en 535d. smile

En 535d är absolut ingen sportbil utan tvärt om, det finns t.ex snudd på ingen fartkänsla överhuvudtaget i en sådan 5-serie. Men det går trots det att åka minst lika fort genom kurvorna i denna klump som med några av de "sportbilar" som föreslagits ovan, samtidigt som den har kraft nog att köra ifrån många av dessa utan att dricka i närheten av samma mängd bränsle.

150.000:- är kanske lite snålt för en 535d i Sverige, men dels skrev TS "ca 150´" och dels kunde han kanske tänka sig att öka denna budget lite med tanke på att han deklarerat en förbrukning på runt 1L/mil; En 535d dricker dels mindre än så, dels kostar 1L diesel mindre än 1L 98oktan dessa "sportbilar" behöver. Kort och gott finns där således kanske lite pengar över öronmärka för drift som istället kan läggas på inköp?

varför qoutade du mig ? :S

För att ditt inlägg var närmast och du skrev "man får ingen vettig (535d) för 150k", vilket du visserligen har rätt i men jag ville förtydliga hur jag tänkte (enligt ovan). Inlägget var dock riktat till Camaro67, ber om ursäkt om det var otydligt. smile

Senast redigerat av Rquired (31 juli 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ekelund88
31 juli 2011 · 2 656 Inlägg

Rquired skrev:

ekelund88 skrev:

Rquired skrev:

För det första tyder att du jämför en V70 och en 535d på en stor okunskap om dessa, men om du istället läser inlägget så ser du att jag tycker att han inte skall köpa en sportbil utan istället skall köpa en vettig glidare som t.ex en 535d. smile

En 535d är absolut ingen sportbil utan tvärt om, det finns t.ex snudd på ingen fartkänsla överhuvudtaget i en sådan 5-serie. Men det går trots det att åka minst lika fort genom kurvorna i denna klump som med några av de "sportbilar" som föreslagits ovan, samtidigt som den har kraft nog att köra ifrån många av dessa utan att dricka i närheten av samma mängd bränsle.

150.000:- är kanske lite snålt för en 535d i Sverige, men dels skrev TS "ca 150´" och dels kunde han kanske tänka sig att öka denna budget lite med tanke på att han deklarerat en förbrukning på runt 1L/mil; En 535d dricker dels mindre än så, dels kostar 1L diesel mindre än 1L 98oktan dessa "sportbilar" behöver. Kort och gott finns där således kanske lite pengar över öronmärka för drift som istället kan läggas på inköp?

varför qoutade du mig ? :S

För att ditt inlägg var närmast och du skrev "man får ingen vettig (535d) för 150k", vilket du visserligen har rätt i men jag ville förtydliga hur jag tänkte (enligt ovan). smile

hoppas de för jag menade på att man får leta länge efter en v70 som e lika rolig smile

Rquired Allmänt envis
31 juli 2011 · 12 512 Inlägg

ekelund88 skrev:

Rquired skrev:

ekelund88 skrev:

varför qoutade du mig ? :S

För att ditt inlägg var närmast och du skrev "man får ingen vettig (535d) för 150k", vilket du visserligen har rätt i men jag ville förtydliga hur jag tänkte (enligt ovan). smile

hoppas de för jag menade på att man får leta länge efter en v70 som e lika rolig smile

Håller med!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang