Många som åkte dit påväg till bilsport kinnekulle idag?

Injen Husägare
30 september 2006 · 268 Inlägg

så nu har jag skrivit under, får ju hoppas att många gör likadant, så vi blir av med vår "fina" morell

no turbo shit just real power
ScottaN Medlem 5280
30 september 2006 · 552 Inlägg

Tyvärr men jag va tvungen att ta bort det. Fick ett mail om att det skulle vara hets mot folkgrupp.
Ska se om tidningen kan hjälpa oss lite mer sen.

henkebenke
1 oktober 2006 · 1 703 Inlägg

För att återgå till topic big_smile

Jag hade en mcsnut i röven mellan skara och götene på E20. Detta märkte jag först efter att Deamons NSX kört om mig och vi kört om en bil på heldragen linje smile, då tänkte jag att nu var den kokta fläsket stekt. Men mcsnuten körde om mig och försökte få stopp på NSX:en, som visade sig inte vara så lätt som man kan tro big_smile

Jag blev iaf stoppad tillslut av en mörk saabkombi vid infarten till götene södra. Han sa att han kollega ha att mitt avgassystem lät lite för mycket osvosvosv blablabla. Kom iaf iväg därifrån utan böter.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
1 oktober 2006 · 548 Inlägg

Raised skrev:
Denna "morell" man läser till och från här .. är det någon ökänd konstapel som inte är så direkt uppskattad av bilintresserat folk?

Bara man inte blandar ihop begreppet "Morell" och polis/trafikpolis eller ngt annat med befogenheter! Han är besiktningsman som inte får något annat jobb då ingen vill ha honom! Besiktningsmännen i stan sade till mig att det märktes när det hade varit cruising i stan för då kom alla ynglingar med ombesiktning ner på måndagen med papper från pappskallen "Morell" (citerat)! Inte poppis ngn stans! Polisen vill inte ha med honom att göra heller i stan!MvH Mike

-Mike-
BMW 320i (2003)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 oktober 2006 · 1 852 Inlägg

ScottaN skrev:
Tyvärr men jag va tvungen att ta bort det. Fick ett mail om att det skulle vara hets mot folkgrupp.
Ska se om tidningen kan hjälpa oss lite mer sen.

varför hets mot folkgrupp? det är ju precis tvärt om... vem var det som varnade dig?

man lever bara en gång så lev väl!
ScottaN Medlem 5280
2 oktober 2006 · 552 Inlägg

Har körförbud nu .... ÅÅÅåååÅååÅåÅÅååÅåååÅÅ......Urk

ScottaN Medlem 5280
5 oktober 2006 · 552 Inlägg

Tekniska data
      Kopplingsanordning 2:
      Däckdimension bak:  235/30R20

Sådär ja smile Nu har man en körbar bil igen. Fick bilen reggad med 20" hjul.
Imorgon ska vi prata med tidningen. Ska även överklaga nu igen.

Burken Utanlem
5 oktober 2006 · 895 Inlägg

Mkt rolig tråd... vart kan man köpa anti morell prylar?.. kommer sälja som smör big_smile

"morell stiftelsen" (:
"Svenska morell förbundet"

jag köper gärna en kaffemugg big_smile

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
ScottaN Medlem 5280
5 oktober 2006 · 552 Inlägg

hehe vore nice smile
Får la hoppas på att dom gör nått åt honom nu när vi blandar in pressen.

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
6 oktober 2006 · 1 852 Inlägg

ScottaN skrev:
Tekniska data
      Kopplingsanordning 2:
      Däckdimension bak:  235/30R20

Sådär ja smile Nu har man en körbar bil igen. Fick bilen reggad med 20" hjul.
Imorgon ska vi prata med tidningen. Ska även överklaga nu igen.

hur?

man lever bara en gång så lev väl!
ScottaN Medlem 5280
6 oktober 2006 · 552 Inlägg

Bullo skrev:

ScottaN skrev:
Tekniska data
      Kopplingsanordning 2:
      Däckdimension bak:  235/30R20

Sådär ja smile Nu har man en körbar bil igen. Fick bilen reggad med 20" hjul.
Imorgon ska vi prata med tidningen. Ska även överklaga nu igen.

hur?

Va? vadå hur? Hur den gick igenom eller hur vi ska överklaga?

AntonRacing
15 november 2006 · 236 Inlägg

hur har de gått med överklagan o de där med tidningarna o allt ?

Saab ng900 Steg 3+
GurraG INGET ANNAT!!
15 november 2006 · 1 725 Inlägg

fan jag som ska till falköping nästa helg.. vill inte träffa morell och hoppas på att slippa det

precision
15 november 2006 · 2 652 Inlägg

GurraG skrev:
fan jag som ska till falköping nästa helg.. vill inte träffa morell och hoppas på att slippa det

behöver inte oroa dej han brukar inte vara här alls på vintern . mestadels på sommaren

ScottaN Medlem 5280
19 november 2006 · 552 Inlägg

Tjenna!
Lite problem på vägen som vanligt.
Allt gick ju igenom både besiktning och registrering samma dag.
Nu vågar inte chefen stå för det hans personal har gjort.
Han vägrar att svara på frågor osv . Vi får la se vad som händer fram över.

pUs Ûbersturmstekare
20 november 2006 · 534 Inlägg

Andy69 skrev:
Det är helt otroligt hur han kan med att göra såhär??? Förstår ju allt var motorsport heter i sverige. Han ger ju polisen väldigt taskigt rykte.

"Motorsport" ?

Det ägnar du dig väl ändå inte åt på allmän väg? wink Såvitt jag förstår är snubben inte anställd av SBF direkt..

Senast redigerat av pUs (20 november 2006)

Andy69
20 november 2006 · 343 Inlägg

pUs skrev:

Andy69 skrev:
Det är helt otroligt hur han kan med att göra såhär??? Förstår ju allt var motorsport heter i sverige. Han ger ju polisen väldigt taskigt rykte.

"Motorsport" ?

Det ägnar du dig väl ändå inte åt på allmän väg? wink Såvitt jag förstår är snubben inte anställd av SBF direkt..

Kanske uttryckte mig lite fel där. Men han förstör ju för dom som har bilar som hobby. Det tycker jag är lite tråkigt i alla fall? Så länge det inte utgör någon fara med att ha på lite kjolpaket och större fälgar så...

pUs Ûbersturmstekare
22 november 2006 · 534 Inlägg

Andy69 skrev:

pUs skrev:

Andy69 skrev:
Det är helt otroligt hur han kan med att göra såhär??? Förstår ju allt var motorsport heter i sverige. Han ger ju polisen väldigt taskigt rykte.

"Motorsport" ?

Det ägnar du dig väl ändå inte åt på allmän väg? wink Såvitt jag förstår är snubben inte anställd av SBF direkt..

Kanske uttryckte mig lite fel där. Men han förstör ju för dom som har bilar som hobby. Det tycker jag är lite tråkigt i alla fall? Så länge det inte utgör någon fara med att ha på lite kjolpaket och större fälgar så...

Jo, jag håller med. Hade inte läst tråden i sin helhet när jag svarade på ditt inlägg. Känns som att snubben ifråga borde ägna sig åt bilar som verkligen är trafikfarliga istället..

Epitaph
22 november 2006 · 835 Inlägg

pUs skrev:

Andy69 skrev:

pUs skrev:

"Motorsport" ?

Det ägnar du dig väl ändå inte åt på allmän väg? wink Såvitt jag förstår är snubben inte anställd av SBF direkt..

Kanske uttryckte mig lite fel där. Men han förstör ju för dom som har bilar som hobby. Det tycker jag är lite tråkigt i alla fall? Så länge det inte utgör någon fara med att ha på lite kjolpaket och större fälgar så...

Jo, jag håller med. Hade inte läst tråden i sin helhet när jag svarade på ditt inlägg. Känns som att snubben ifråga borde ägna sig åt bilar som verkligen är trafikfarliga istället..

Egentillverkade kjolar kan ju va trafikfara, kör man på en fotgängare med en fet plog me 100 hål i så går det nog sådär för dem....kanske e det de tänker på?

ScottaN Medlem 5280
24 november 2006 · 552 Inlägg

Epitaph skrev:

pUs skrev:

Andy69 skrev:

Kanske uttryckte mig lite fel där. Men han förstör ju för dom som har bilar som hobby. Det tycker jag är lite tråkigt i alla fall? Så länge det inte utgör någon fara med att ha på lite kjolpaket och större fälgar så...

Jo, jag håller med. Hade inte läst tråden i sin helhet när jag svarade på ditt inlägg. Känns som att snubben ifråga borde ägna sig åt bilar som verkligen är trafikfarliga istället..

Egentillverkade kjolar kan ju va trafikfara, kör man på en fotgängare med en fet plog me 100 hål i så går det nog sådär för dem....kanske e det de tänker på?

Men en gammal ***** med dåliga bromsar, dåliga däck osv som har orginal kjolpaket skadar du dig inte på då eller?
Själv så har jag lagt ner många 1000kr på bara däck,fjädrar,dämpare och bromsar. Men inte fan brydde dom sig om det.. Utan då va det fel på dom grejerna jag hade..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang