Byta motor i vw "bubbla" 1302 -71

Tommie_vw1302
6 september 2006 · 56 Inlägg

haha, ja de e ju sant..:_D

Men hursom helst så kmr deju att kosta en hel del iaf..

vw_maffia
6 september 2006 · 48 Inlägg

billigast allternativ är att ta en 2,0L bussmotor och turbokonvertera den. passar "bolt on" beroende av vilket svänghjul man har, annars lite slipning i växellådan bara.

sen klart bäst för ens egen,andras och bilprovningens skull att gradera upp till skivor fram och bak, finns billiga allternativ där med porsche 944 bakbromsar som passar "bolt on" på IRS bakvagn annars tillverka egna hållare å fästen.

för en billig peng får man en 100-120hk högvarvig motor i en lätt bil = snabb

Tommie_vw1302
6 september 2006 · 56 Inlägg

vw_maffia skrev:
billigast allternativ är att ta en 2,0L bussmotor och turbokonvertera den. passar "bolt on" beroende av vilket svänghjul man har, annars lite slipning i växellådan bara.

sen klart bäst för ens egen,andras och bilprovningens skull att gradera upp till skivor fram och bak, finns billiga allternativ där med porsche 944 bakbromsar som passar "bolt on" på IRS bakvagn annars tillverka egna hållare å fästen.

för en billig peng får man en 100-120hk högvarvig motor i en lätt bil = snabb

hehe okej då vet ja ju de.. big_smile

niclas_swe bitter besserwisser
6 september 2006 · 644 Inlägg

ludde__mannen skrev:

niclas_swe skrev:
tro mig bygg en 2332cc så kan du ha jävligt kul. stoppa i turbo så har du ännu roligare.

Skulle det bli billigare att bygga i en turbo istället?

ja

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Tommie_vw1302
7 september 2006 · 56 Inlägg

är det 2.0 liters motorn som passar bäst??

ghost_boy83 CREW
8 september 2006 · 2 594 Inlägg

har tängt å byta min motor till en buss jag men kan man byta sänghjlet från bubblan till den nya motorn?

TalkingDonkey
8 september 2006 · 2 Inlägg

jag ska byta motor i min beachbuggy men jag har tänkt sätta in en 112i motor... Hoppas bara jag får kylaren att funka, tips?

I Go, fin liten bil de där...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang