Ford sierra vs Peugeot 205 gti

xXSammy
25 januari 2012 · 6 594 Inlägg

Rquired skrev:
Om vi antar att sidan inriktad på Corrado har rätt är det 45kg extra över framaxeln utöver 400kg mer totalt. En Volvo B20 väger 165kg för övrigt, lustigt om en 6cyl. maskin med VR6ans speciella block väger mycket mindre..

Fast nu är B20 gjord i Gjutjärn, både block och topp

Är la inte såå skumt då :>

De/Dem
chris.m Där E4 och E6 korsar varandra bor jag!
25 januari 2012 · 24 Inlägg

ekelund88 skrev:

chris.m skrev:
125hk/1000kg=0,125 per kg
174hk/1400kg=0,1242857142857143 per kg
Så bilarna har nästan lika många hk per kg men vr6 har ett bättre vrid så den får ett bättre ha begär av mig smile
och min då som har 188hk/1300kg=0,1446153846153846 per kg smilesmilesmile Lol

oavsett va du kommer säga kommer dom med andra bortförklaringar smile du stångas med ett par riktiga tjurskallar som aldrig kommer ge sig låt dom köpa 205 så dom får känna på lite fransk kvalitet istället för tyskprecition wink

Jag har bara kul big_smile och man får köra vilken bil man vill men man kan inte påstå att en gammal 205 gti är bättre än en gammal vr6, sen är där ju alltid slit delar att byta!

Audi Power
Rquired Allmänt envis
25 januari 2012 · 12 512 Inlägg

Malheus skrev:

Rquired skrev:
Om vi antar att sidan inriktad på Corrado har rätt är det 45kg extra över framaxeln utöver 400kg mer totalt. En Volvo B20 väger 165kg för övrigt, lustigt om en 6cyl. maskin med VR6ans speciella block väger mycket mindre..

Fast nu är B20 gjord i Gjutjärn, både block och topp

Är la inte såå skumt då :>

Blocket är väl gjort i gjutjärn på VR6 med?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
chris.m Där E4 och E6 korsar varandra bor jag!
25 januari 2012 · 24 Inlägg

Rquired skrev:

Malheus skrev:

Rquired skrev:
Om vi antar att sidan inriktad på Corrado har rätt är det 45kg extra över framaxeln utöver 400kg mer totalt. En Volvo B20 väger 165kg för övrigt, lustigt om en 6cyl. maskin med VR6ans speciella block väger mycket mindre..

Fast nu är B20 gjord i Gjutjärn, både block och topp

Är la inte såå skumt då :>

Blocket är väl gjort i gjutjärn på VR6 med?

Om jag inte har helt fel så är det alu!

Audi Power
chris.m Där E4 och E6 korsar varandra bor jag!
25 januari 2012 · 24 Inlägg

För vr6 motor är en Audi 2,8 motor som dom har byggt om lite vinklar på och tryckt ner i en golf och 2,8 audi motor och Bmw 328i och den har Alu det är en historia, sen är inte den rätt kanske har inte kollat upp det skälv men det är info från motor folk smile

Audi Power
Rquired Allmänt envis
25 januari 2012 · 12 512 Inlägg

chris.m skrev:
För vr6 motor är en Audi 2,8 motor som dom har byggt om lite vinklar på och tryckt ner i en golf och 2,8 audi motor och Bmw 328i och den har Alu det är en historia, sen är inte den rätt kanske har inte kollat upp det skälv men det är info från motor folk smile

http://www.vr6.nu/viewtopic.php?f=1&t=19430
http://en.wikipedia.org/wiki/VR6_engine

När jag letade viktsiffror hittade jag mycket som tyder på att den är gjord i gjutjärn, BMW´s M52B28 är dock mycket riktigt i aluminium!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
SportPilot Ubåtsingenjör
25 januari 2012 · 7 248 Inlägg

herre jisses vad folk snackar...

vr6ans block är gjutjärn toppen är alu PUNKT

en 205 är en jävligt rolig bil ! inget snack om saken... och jag hade valt en 205 framför en sierra alla dagar då 205 som sagt är rolig ! en 205 har väldigt bra väghållning och är faktiskt ganska pigg smile väger strax under 1000kg

205ans nackdel är väl när den går i sönder ( den kommer gå i sönder ).. det finns så många korkade lösningar så jag vet inte vad, sen elsystemet ska vi inte snacka om !

tjänstevikten på en golf vet jag ej, men min corrado väger 1290kg tjänstevikt... tror inte golfen väger så mycket mer. Ja bilarna är lite framtunga, men de är så j*vla mycket härligare att köra smile att en 205a kanske är snabbare runt en liten go kart bana spelar inte någon större roll, för på en större bana blir den efter. Enligt mig ligger i varje fall corradon väldigt bra på vägen, sen har vi ljudet ! detta motor ljud ! bara det gör att en vr6a är ett roligare köp. Att man måste byta kamkedjor så ofta stämmer inte, att man måste byta beror på hur bilarna är skötta och hur de är körda, finns bilar som rullat väldigt långt utan byte.

Att den väger mindre än en b20 är för mig självklart... tänker inte ge mig in i den disskusionen. Ska ställa min motor på vågen sen !

Om det inte fram kom så tycker jag att du ska satsa på en välskött vr6a ( gärna en corrado )

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Mrmalken
25 januari 2012 · 37 Inlägg

Sen får man lägga in om man har fullt i kistan också, de är bäst att vara nyskiten om man ska köra bilarna, menar då slipper du ju några kilo (beroende på om man är storvuxen eller liten)wink

SportPilot Ubåtsingenjör
25 januari 2012 · 7 248 Inlägg

Fjelltrone skrev:
Sen får man lägga in om man har fullt i kistan också, de är bäst att vara nyskiten om man ska köra bilarna, menar då slipper du ju några kilo (beroende på om man är storvuxen eller liten)wink

absolut ! ett toa besök är ett måste innan man sätter sig i bilen, det lärde jag mig när ja va liten smile först nu jag fattar varför hehe

sen får man ALDRIG ha full tank, endast halv tank är tillåtet smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Rquired Allmänt envis
26 januari 2012 · 12 512 Inlägg

Folk har uppenbarligen inte riktigt uppfattat det som skrivits och då får man väl ta åt sig och försöka förtydliga, Golf VR6 lades in som om den vore ett självklart mer kompetent och roligare alternativ trots att trådskaparen nämnt att det var endast Sierra och 205 han var intresserad av och trots att en VR6 i bra skick ligger högre i pris.

När det sedan påpekades att Golf VR6 har nackdelar utöver det högre inköpspriset förnekades dessa kategoriskt, till exempel en sådan sak som kamkedjan där förnekades att det överhuvudtaget finns problem.

Vill folk tro att dom hittad den optimala skottsäkra sportbilen i en 20år gammal Golf är det fritt fram, men att förvänta sig att andra bortser från de nackdelar ni blundar för fungerar (uppenbarligen) inte. Det är vad tråden tyvärr handlat om, inte toalettbesök, halv tank eller att avfärda folk med annan åsikt som "haters" utan argument eller källhänvisning...

Senast redigerat av Rquired (26 januari 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mrmalken
26 januari 2012 · 37 Inlägg

Tror nog ingen som äger en VR6:a tycker att den är problemfri, kamkedjabyte är dyrt om man inte gör de själv, det finns andra sjukor som Golfen har. Alla bilar har ju sin negativa sida. Tror nog mer att folk reagerade när man jämförde 205 med Vr6:a, det är som att jämföra SKODA med AUDI! De hade varit lättast att plocka bort de inlägget i början och låtit tråden fortgå med 205 VS sierran.

Senast redigerat av Fjelltrone (26 januari 2012)

LeafBox Lat Perfektionist
26 januari 2012 · 6 359 Inlägg

Navkapsel skrev:

Fjelltrone skrev:
det är som att jämföra SKODA med AUDI!

Jo, det går inte, åtminstonde inte numera. Man kan aldrig läsa om allvarliga kvalitetsbrister och rostproblem med nyare Skodor. Däremot med nyare Audi...

Holy shit.
Du läste det han skrev? Inlägget om att folk gnäller över bilar som inte spelar någon roll?
Och så gör du EXAKT samma sak om 2 bilar som inte ens har nånting med detta att göra?

http://banglagamer.com/attachment.php?s … 1327524448

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
langen93
15 februari 2012 · 91 Inlägg

Blev En BMW e30 318i:) Blir nog att fixa till i sommar också.

Rquired Allmänt envis
15 februari 2012 · 12 512 Inlägg

langen93 skrev:
Blev En BMW e30 318i:) Blir nog att fixa till i sommar också.

Grattis, rolig liten sak!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
langen93
15 februari 2012 · 91 Inlägg

Aa som fan smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang