Bilprovningen körde sönder min front, va gör jag??

Brådhis * Voff voff *
7 maj 2012 · 10 315 Inlägg

hedley skrev:

Brådhis skrev:

hedley skrev:

Jepp, samt att om en bra att veta uppkommer på samma sak vid nästa besiktning så blir det då en 2.a på det.

Nej... Däremot om en villkorstvåa, dvs en så´n som inte gör att man måste återkomma för efterkontroll, fortfarande finns kvar vid nästa besiktning blir den en riktig tvåa och kräver då ombesiktning. Även fast det kanske bara är en positionslampa.

Bra att veta är just saker som är bra att veta och som KAN komma att, om dom inte åtgärdas, innebära en anmärkning året efter. Dock inte per automatik. Dvs om du får bra att veta på en bussning och bara kör 15 mil tills nästa besiktning så kommer du högst sannolikt få en bra att veta igen då den knappast hinner slitas nämnvärt på 15 mil. Om du däremot kör 1500 mil kommer bussningen ha slitits och ger då sannolikt en anmärkning...

Här kan du läsa mer om dom olika resultaten:
http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf … D20033B693

//Brådhis

Var visst jag som blandat ihop det båda haha roll
Sen är det ju som du sa med bra att veta anmärkningarna att slitage beror på miltal. Dock tror jag ju personligen att betydligt fler kör 1500 än 150mil mellan besiktningarna men iallafall smile

Lugnt! smile

Jo, dom allra allra allra flesta kör nog mer än 15 mil mellan besiktningarna. Fast min 480 har faktiskt bara rullat så mycket sedan förra årets besiktning, så exemplet var inte helt taget ur luften... wink

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Mack Forum- och sitemoderator
7 maj 2012 · 26 183 Inlägg

RThelander skrev:

Mack skrev:

hotrodder skrev:

Och anledningen var alldeles alldeles solklar förstår jag lol

Självklart..vad annars?
Dock visste inte den snälle polismannen vad han skulle göra av mig, när han väl talade med mig..

Släppt med en varning ? big_smile

Japp, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang