Eftersnack: Meet of the Month #1 2012-05-05 Norrköping

vw_nicko
8 maj 2012 · 954 Inlägg

du klanka ju ner på min wink och du vägrade ju stå brevid 740 för de va bara fylle svin så om man köper en 740 så ska man bli alkis?? HAHA

Volvo-lollungen skrev:

TEASER skrev:
bara sanningen nicko smile)

vw_nicko skrev:
vanlig s70 big_smile älska din kommentar där anton big_smile hahahahahah ja de e en vanlig s70 med dekalen på xD



japp det är en helt vanlig s70 som e välvårdad och älskad av iaf mig smile sen måste jag ju påpeka att ni inte vet så jätte mkt om volvo då ni ej ser mer styling än så men visst tongue dock lite onödigt att klanka ner på den när jag ej klankat ner på nån annan o bara påpeka att jag ej gillar o stå nära fyllesvin me bilen och att jag ej tycker fylla hör ihop med träffar men men visst fortsätt klanka ner på min bil bara tongue i dont care för i mina ögon e han fin big_smile

BMW e36 "mein fraulein" (1995)
Thedriftking
8 maj 2012 ·

Jag tycker att dom med speciella bilar (alltså väldigt ombyggda, unika m.m) kan stå på ett ställe sen resten av bilarna på resten av parkeringen, sen alla bilar som bara har 'stylingfälgar' och jätte stort avgasststem kan ställa sig längre bort och gå och titta på dom fina bilarna smile

TEASER Svetsare
8 maj 2012 · 828 Inlägg

Volvo-lollungen skrev:

TEASER skrev:
bara sanningen nicko smile)

vw_nicko skrev:
vanlig s70 big_smile älska din kommentar där anton big_smile hahahahahah ja de e en vanlig s70 med dekalen på xD



japp det är en helt vanlig s70 som e välvårdad och älskad av iaf mig smile sen måste jag ju påpeka att ni inte vet så jätte mkt om volvo då ni ej ser mer styling än så men visst tongue dock lite onödigt att klanka ner på den när jag ej klankat ner på nån annan o bara påpeka att jag ej gillar o stå nära fyllesvin me bilen och att jag ej tycker fylla hör ihop med träffar men men visst fortsätt klanka ner på min bil bara tongue i dont care för i mina ögon e han fin big_smile

mitt svar på det där är , jag vet nog mer om volvo än du tro.. växt upp i en familj där vi haft firma o fixat volvo sen jag föddes , vi är väl inne på 17 eller 18 året vi har den årliga träffen i örebro sk ånnaboda träffen , som numera heter örebroträffen, jag vet en hel del om styling men det du gjort med din bil kallar jag inte för styling på den nivån utan mer bonnstylat ungefär som en 740 gör , bara min smaksak , alla håller väl sina bilar kärt , tänker iaf inte diskutera detta mer då det börjar bli lite larvigt hehe

Angry Drift Team
TEASER Svetsare
8 maj 2012 · 828 Inlägg

Thedriftking skrev:
Jag tycker att dom med speciella bilar (alltså väldigt ombyggda, unika m.m) kan stå på ett ställe sen resten av bilarna på resten av parkeringen, sen alla bilar som bara har 'stylingfälgar' och jätte stort avgasststem kan ställa sig längre bort och gå och titta på dom fina bilarna smile

gött att någon här fattar saken

Angry Drift Team
reacha Team Radioactive
8 maj 2012 · 166 Inlägg

Detta kommer aldrig funka, då folk alltid kommer tycka "min bil är fin jag har dekaltrimmat en rostig volvo jag ska stå bland andra custom bilar" osv .....

tråkigt men sant.

Team Radioactive
Nissan 200SX "200sx sr20" (1990)
Thedriftking
8 maj 2012 ·

Folk borde va lite smarta så dom vet va som klassas som 'fin bil'

vw_nicko
8 maj 2012 · 954 Inlägg

ja anton e ju KUNG på volvo smile men vill hon vinna vallåkra som hon skriver så kan hon försöka med de

TEASER skrev:

Volvo-lollungen skrev:

TEASER skrev:
bara sanningen nicko smile)


japp det är en helt vanlig s70 som e välvårdad och älskad av iaf mig smile sen måste jag ju påpeka att ni inte vet så jätte mkt om volvo då ni ej ser mer styling än så men visst tongue dock lite onödigt att klanka ner på den när jag ej klankat ner på nån annan o bara påpeka att jag ej gillar o stå nära fyllesvin me bilen och att jag ej tycker fylla hör ihop med träffar men men visst fortsätt klanka ner på min bil bara tongue i dont care för i mina ögon e han fin big_smile

mitt svar på det där är , jag vet nog mer om volvo än du tro.. växt upp i en familj där vi haft firma o fixat volvo sen jag föddes , vi är väl inne på 17 eller 18 året vi har den årliga träffen i örebro sk ånnaboda träffen , som numera heter örebroträffen, jag vet en hel del om styling men det du gjort med din bil kallar jag inte för styling på den nivån utan mer bonnstylat ungefär som en 740 gör , bara min smaksak , alla håller väl sina bilar kärt , tänker iaf inte diskutera detta mer då det börjar bli lite larvigt hehe

BMW e36 "mein fraulein" (1995)
PatrikLodin
8 maj 2012 · 109 Inlägg

reacha skrev:
Detta kommer aldrig funka, då folk alltid kommer tycka "min bil är fin jag har dekaltrimmat en rostig volvo jag ska stå bland andra custom bilar" osv .....

tråkigt men sant.

Håller med dig.

Exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Skott92
8 maj 2012 · 69 Inlägg

Va fan man åker väll på träff för att kolla på bilar och umgås med likasinnade! Då kan väll de men "fina" bilar fixa en egen träff där de kan gå o runt o tror att de är bättre än alla volvo raggare bara för de har råd men en fin bil. Tkr träffarna ska vara för alla! Jävla segregering  ska vi väll inte hålla på med?

Volvo s60 "2.5T" (2004)
reacha Team Radioactive
8 maj 2012 · 166 Inlägg

Skott92 skrev:
Va fan man åker väll på träff för att kolla på bilar och umgås med likasinnade! Då kan väll de men "fina" bilar fixa en egen träff där de kan gå o runt o tror att de är bättre än alla volvo raggare bara för de har råd men en fin bil. Tkr träffarna ska vara för alla! Jävla segregering  ska vi väll inte hålla på med?

Håller med dig helt, problemet är bara att dem med sina bilar som är rostiga o fackade enligt vad jag har upplevt kommer dit ett gäng super o slänger flaskor omkring sig och inte respekterar andras bilar som dom är rädda om.

Så jo, om folk som vill gå dit o titta men inte har en custom bil eller råd med en behöver inte ställa sin rostiga bil som personen ifråga inte är rädd om mellan en skyline och en supra t ex, för han i sin rostiga bil är nog inte lika försiktig med den som dem andra 2.

Meet of the Month är en bilträff för bilentusiaster som jag förstått det, men det betyder inte att folk vill gå o glo på rostiga skitbilar... dem ser man gott om dagligen annars.

Team Radioactive
Nissan 200SX "200sx sr20" (1990)
johannisson
8 maj 2012 · 534 Inlägg

Hur ska man agera mot folk som kommer med ölflskor o lever fan då? ringa polisen som ingen vill ha där? de e ju bara dom som förstör typ. De där med rostiga bilar kommer man ju aldrig ifrån. Folk är ju inte bara där för träffens skull, såg vissa "vanliga" personer som faktiskt försökte handla haha.

Skott92
8 maj 2012 · 69 Inlägg

Är man automatiskt alkolist som super och repar andras bilar bara för att man har en rostig bil?

Volvo s60 "2.5T" (2004)
Volvo-lollungen
8 maj 2012 · 602 Inlägg

johannisson skrev:
Hur ska man agera mot folk som kommer med ölflskor o lever fan då? ringa polisen som ingen vill ha där? de e ju bara dom som förstör typ. De där med rostiga bilar kommer man ju aldrig ifrån. Folk är ju inte bara där för träffens skull, såg vissa "vanliga" personer som faktiskt försökte handla haha.

precis var ju det jag mena ju och jag som e tjej e ju inte precis stor o stark o vågar säga åt dem även om dem skulle repa lacken på min bil tex

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
Skott92
8 maj 2012 · 69 Inlägg

Problemet måste ju vara att få bort fyllon utan respekt och inte att få bort rostiga bilar?

Volvo s60 "2.5T" (2004)
subbolle
8 maj 2012 · 28 Inlägg

Skott92 skrev:
Problemet måste ju vara att få bort fyllon utan respekt och inte att få bort rostiga bilar?

Går du o kollar på dom rostiga bilarna? Skulle det inte vara bättre o ha dom lite på sidan av så folk som gillar att titta på rost slipper råka se en supra?

Skott92
8 maj 2012 · 69 Inlägg

Jag har inget emot att det står en rostig bil då det över lag är minst 30 fräscha bilar per skrotbil. Blir ju inte direkt sur  för att någon har parkerat en ford ka på en bilträff bara för jag tycker att det är en ful bil. Det är väll bara att välja att inte gå fram och kolla på den. Känns konstigt att säga till någon du får inte vara här för din bil är ful!

Volvo s60 "2.5T" (2004)
CelicaMannen
8 maj 2012 ·

Alla bilar är välkomna på bilträffarna! Tyvärr så fylla kommer man inte ifrån men att kasta sitt skräp kan väl alla normala människor göra fulla som nyktra eller är det jobbigt?
Alla som kommer på dessa träffar hänger väl nästan här på forumet!
Plus sagt till någon en gång då den rulla en flaska under bilen då vart det nästan bråk!
Så polisen kanske skulle vandra runt lite eller så får man göra civilt ingripande nästa gång!

Dirtymike
8 maj 2012 · 1 532 Inlägg

Volvo-lollungen skrev:

johannisson skrev:
Hur ska man agera mot folk som kommer med ölflskor o lever fan då? ringa polisen som ingen vill ha där? de e ju bara dom som förstör typ. De där med rostiga bilar kommer man ju aldrig ifrån. Folk är ju inte bara där för träffens skull, såg vissa "vanliga" personer som faktiskt försökte handla haha.

precis var ju det jag mena ju och jag som e tjej e ju inte precis stor o stark o vågar säga åt dem även om dem skulle repa lacken på min bil tex

Jag brukar inte vara sen med att hjälpa folk som råkar illa ut. O rör nån min bil får dom åka kött taxi i 90% av fallen.

Jeep J20 (1978)
barenhoff TEAM RADIOACTIVE
8 maj 2012 · 467 Inlägg

Dirtymike skrev:

Volvo-lollungen skrev:

johannisson skrev:
Hur ska man agera mot folk som kommer med ölflskor o lever fan då? ringa polisen som ingen vill ha där? de e ju bara dom som förstör typ. De där med rostiga bilar kommer man ju aldrig ifrån. Folk är ju inte bara där för träffens skull, såg vissa "vanliga" personer som faktiskt försökte handla haha.

precis var ju det jag mena ju och jag som e tjej e ju inte precis stor o stark o vågar säga åt dem även om dem skulle repa lacken på min bil tex

Jag brukar inte vara sen med att hjälpa folk som råkar illa ut. O rör nån min bil får dom åka kött taxi i 90% av fallen.

såna som dig vi behöver fler av big_smile

ja hade ställt min bil längst åt vänster vid lite mindre parkering sen åkte min kompis som stod breve mig.
klart som fan ska den enda raggarbilen med 5 sluskmongon komma precis då och tränga sig in där.

alla var 2 huven längre än mig å 60 kilo tyngre, å när dem är fulla orka jag inte ta en snack med dem.
så hade ingen val än att lämna min plats för att ja inte ville ha massa repor i den sad

Dirtymike
8 maj 2012 · 1 532 Inlägg

barenhoff skrev:

Dirtymike skrev:

Volvo-lollungen skrev:

precis var ju det jag mena ju och jag som e tjej e ju inte precis stor o stark o vågar säga åt dem även om dem skulle repa lacken på min bil tex

Jag brukar inte vara sen med att hjälpa folk som råkar illa ut. O rör nån min bil får dom åka kött taxi i 90% av fallen.

såna som dig vi behöver fler av big_smile

ja hade ställt min bil längst åt vänster vid lite mindre parkering sen åkte min kompis som stod breve mig.
klart som fan ska den enda raggarbilen med 5 sluskmongon komma precis då och tränga sig in där.

alla var 2 huven längre än mig å 60 kilo tyngre, å när dem är fulla orka jag inte ta en snack med dem.
så hade ingen val än att lämna min plats för att ja inte ville ha massa repor i den sad

Till 90% försöker jag prata, 5% vanligt handgemäng, 5% baseballträ eller kabel modell stor. Jag har råkat ut för mkt öl flaskor och folk som tror det är okej att luta sig mot bilar med repor o bucklor som följd + en tom plånbok.
Inget jag önskar nån med en fin eller rostig bil.
Så självklart hjälper jag till.

Jeep J20 (1978)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang