Eftersnack: Meet of the Month #1 2012-05-05 Norrköping

Mobeerg carzy
9 maj 2012 · 461 Inlägg

FirreVonFish skrev:
Kolla  02:13     http://www.youtube.com/watch?v=6KWYGdHd … re=related
Hehe!

En as snygg Kia Rio eller vad?

Team BSG
reacha Team Radioactive
9 maj 2012 · 166 Inlägg

Mobeerg skrev:

FirreVonFish skrev:
Kolla  02:13     http://www.youtube.com/watch?v=6KWYGdHd … re=related
Hehe!

En as snygg Kia Rio eller vad?

02:15 ,menar han nog med "raggarna" som ser ut att ha några allvarliga ryck eftersom filmen spelas upp i den hastigheten som det gör smile

Senast redigerat av reacha (9 maj 2012)

Team Radioactive
Nissan 200SX "200sx sr20" (1990)
ZeijlonRacing
9 maj 2012 · 60 Inlägg

RThelander skrev:

racertomten skrev:

Dreistars skrev:
Kanske dags att klippa Grindarna till F13 ?  Någon som är på till nästa träff ?

Säg till bara big_smile finns 3 vägar in och 3 vägar ut smile

Värsta är om du klipper grindarna... "olaga intrång", Då kommer inte Polisen bara "visa" sig, utan de kommer nog sätta dit
Men om MoM, fick möjlighet till F13.. Då hade det kanskeblivit en bra grej!, 20spän inträde per/pers. Så hade man kunnat styra upp mer ?.

Ja det tråkiga är väl att vem som helst kan gripas för olaga intrång.. Så då tar dom en random person.. Annars skulle det va sjyst om ca 300 Pers tar på sig ansvaret... Då får polisen lite att göra...  Känns ju rätt ovärt att den ytan står öde... Men om vi samlar ihop några hundra personer med bil... Så åker vi och knackar på hos dom ansvariga alternativt står och tokvarvar utanför deras bostäder. Så kanske dom tröttnar och släpper till tongue

Saab 9-3 SS "Nordic Extreme R" (2008)
PatrikLodin
9 maj 2012 · 109 Inlägg

FirreVonFish skrev:
Kolla  02:13     http://www.youtube.com/watch?v=6KWYGdHd … re=related
Hehe!

Där var ni.. Vad hittar ni på till nästa gång då?

Exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
vw_nicko
9 maj 2012 · 954 Inlägg

20 spänn e inte mkt men folk kommer nog dra sig mot gratis maxi

RThelander skrev:

racertomten skrev:

Dreistars skrev:
Kanske dags att klippa Grindarna till F13 ?  Någon som är på till nästa träff ?

Säg till bara big_smile finns 3 vägar in och 3 vägar ut smile

Värsta är om du klipper grindarna... "olaga intrång", Då kommer inte Polisen bara "visa" sig, utan de kommer nog sätta dit personer.

Men om MoM, fick möjlighet till F13.. Då hade det kanske blivit en bra grej!, 20spän inträde per/pers. Så hade man kunnat styra upp mer ?.

BMW e36 "mein fraulein" (1995)
TEASER Svetsare
9 maj 2012 · 828 Inlägg

har man inte råd med 20 kr per skalle för att få se lite action så bör man lägga ner bilar väldigt fort det är för billigt tongue

vw_nicko skrev:
20 spänn e inte mkt men folk kommer nog dra sig mot gratis maxi

RThelander skrev:

racertomten skrev:

Säg till bara big_smile finns 3 vägar in och 3 vägar ut smile

Värsta är om du klipper grindarna... "olaga intrång", Då kommer inte Polisen bara "visa" sig, utan de kommer nog sätta dit personer.

Men om MoM, fick möjlighet till F13.. Då hade det kanske blivit en bra grej!, 20spän inträde per/pers. Så hade man kunnat styra upp mer ?.

Angry Drift Team
VinDisel
9 maj 2012 · 456 Inlägg

Oboy Vilket Vackert Väder!

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
Dirtymike
9 maj 2012 · 1 532 Inlägg

Bara ligga på om det området.

Jeep J20 (1978)
TurboTias Permanently Banned
9 maj 2012 · 343 Inlägg

reacha skrev:

Dirtymike skrev:

reacha skrev:
F13 har vi försökt o få vara på i många år, men det står tvärstill på den fronten tyvärr ;(

Vem äger det?

Statligt.

Numera är området delat i två delar där FFV äger ena halvan och Norrköpings Kommun äger den andra.
FFV håller på sin del medans kommuen har vissa delar av området uthyrt till företag.
Vi har varit i kontakt med kommunen ang. att få ha träffarna samt race inne på området men det var ett blankt nej från mannen som hade hand om ärendet.
Trotts att jag blev så gott som lovad möjlighet till träffarna på F13 (när kommunen fick hand om marken) på ett möte med kommunen för något år sedan.

Men det är väl bara att köra på som vanligt.. det har ju funkat i några år nu, trotts att vi har polisen, markägarna, butikerna, kommunen och fyllona emot oss...

Skulle jag få bestämma skulle vi flytta in åtminstone en träff till stadskärnan t.ex. Spiralen-parkeringen, där för övrigt kameramannens förslag vad gäller paragrafen om alkoholförtäring i innerstaden kan nyttjas, samt en väl skriven och väl argumenterad insändare till Norrköpings Tidningar av någon som varit med och är insatt i problematiken kring det hela. Ämnet behöver lite uppmärksamhet igen. Annars lär inget hända iaf...

Mvh Mattias

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
BMW 330d "M Performance" (2016)
jessicas
9 maj 2012 · 68 Inlägg

Trik skrev:
Det går ju att prova med "kategorisering" men då uppstår oftast problem och många sura miner då många vill att ens polare ska stå bredvid, eller samlat, även fast han/hon/dom tagit sin bruksbil till träffen. Plus att alla människor har ju rätt att åka o ställa sig där de vill för att träffen är på allmän plats. Men det skulle vara väldigt trevligt med det i alla fall om det var genomförbart. Exempelvis "besökare" får stå på Elgigantens parkering och "utställare" på Maxis parkering kanske? Någon modig jäkel får väl ställa sig i rondellen och dirigera. smile

Jag dirigerar gärna bort alla skrothögar xD

MeepMeep Finraggare
9 maj 2012 · 2 381 Inlägg

Jag har inget emot skrothögar per se. Jag är emot skithögarna de lämnar efter sig.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Dirtymike
9 maj 2012 · 1 532 Inlägg

jessicas skrev:

Trik skrev:
Det går ju att prova med "kategorisering" men då uppstår oftast problem och många sura miner då många vill att ens polare ska stå bredvid, eller samlat, även fast han/hon/dom tagit sin bruksbil till träffen. Plus att alla människor har ju rätt att åka o ställa sig där de vill för att träffen är på allmän plats. Men det skulle vara väldigt trevligt med det i alla fall om det var genomförbart. Exempelvis "besökare" får stå på Elgigantens parkering och "utställare" på Maxis parkering kanske? Någon modig jäkel får väl ställa sig i rondellen och dirigera. smile

Jag dirigerar gärna bort alla skrothögar xD

Ska du inte alls för min nya bil ser ut som sju svåra år tongue Har ju inte semester än så man kan fixa den yikes

Jeep J20 (1978)
VinDisel
9 maj 2012 · 456 Inlägg

Komigen nu  . Dra inte alla volvoraggare över en o samma kant , visst kan jag hålla med om att det är skit bilar vissa åker i , jag själv hade skämts ihjäl att åka i sådan och det finns jappsare/tyskar  som ser värre ut än vissa 740isar  . men bara för det kan jag inte förbjuda någon biltokig kille/tjej som åker en sådan bil och INTE har råd att köpa en fet eller stylad sportbil. Själv har jag inte åkt i världens vackraste bilar heller förns nyligen då jag drog ner på vissa saker samt skaffa ett jobb .Så komigen va lite positivare o ta vara på den korta sommaren samt arangera detta på  så bra sätt  som möjligt  för snart är den över . Och komihåg en kan inte göra allt men om alla hjälps åt så kan ingen stoppa oss..

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
jessicas
9 maj 2012 · 68 Inlägg

Skott92 skrev:
Va fan man åker väll på träff för att kolla på bilar och umgås med likasinnade! Då kan väll de men "fina" bilar fixa en egen träff där de kan gå o runt o tror att de är bättre än alla volvo raggare bara för de har råd men en fin bil. Tkr träffarna ska vara för alla! Jävla segregering  ska vi väll inte hålla på med?

Allt handlar väl egentligen om att vi vill få bort all alkohol från träffarna. O de flesta förknippar "volvo raggare" med de som skräpar ner o super m.m. Och ska de göra de, kan väl de ha en egen träff i så fall. Det är iaf mitt tycke. Tror inte nån hade klagat på om man kom i en skruttig volvo om man bara skötte sig. Men tyvärr har de fått en kass stämpel då mer än hälften beter sig som svin. Så förstår ju varför folk klagar o vill kategorisera bilarna.

MeepMeep Finraggare
9 maj 2012 · 2 381 Inlägg

Okej - så vi har enats om att det inte är bilen du kör vi inte gillar - det är spriten du dricker. Så om vi alla sluter upp bakom varandra och ber folk att dra som beter sig illa - ta ett kort på dem och lägg ut på garaget - så fixar vi detta...

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Audi_Adam Lackerare på vardagarna, Stekare på helgerna!
9 maj 2012 · 335 Inlägg

kameramannen skrev:
Okej - så vi har enats om att det inte är bilen du kör vi inte gillar - det är spriten du dricker. Så om vi alla sluter upp bakom varandra och ber folk att dra som beter sig illa - ta ett kort på dem och lägg ut på garaget - så fixar vi detta...

haha jag kan lätt fota alla fyllosar..brukar ju typ ändå få med mer än hälften annars så borde inte va så svårt detta , CHALLENGE ACCEPTED! big_smile

Senast redigerat av Audi_Adam (9 maj 2012)

If you arent pissing people off, then your shit isnt low enought!
The_Bunny
9 maj 2012 · 246 Inlägg

TurboTias skrev:

reacha skrev:

Dirtymike skrev:

Vem äger det?

Statligt.

Numera är området delat i två delar där FFV äger ena halvan och Norrköpings Kommun äger den andra.
FFV håller på sin del medans kommuen har vissa delar av området uthyrt till företag.
Vi har varit i kontakt med kommunen ang. att få ha träffarna samt race inne på området men det var ett blankt nej från mannen som hade hand om ärendet.
Trotts att jag blev så gott som lovad möjlighet till träffarna på F13 (när kommunen fick hand om marken) på ett möte med kommunen för något år sedan.

Men det är väl bara att köra på som vanligt.. det har ju funkat i några år nu, trotts att vi har polisen, markägarna, butikerna, kommunen och fyllona emot oss...

Skulle jag få bestämma skulle vi flytta in åtminstone en träff till stadskärnan t.ex. Spiralen-parkeringen, där för övrigt kameramannens förslag vad gäller paragrafen om alkoholförtäring i innerstaden kan nyttjas, samt en väl skriven och väl argumenterad insändare till Norrköpings Tidningar av någon som varit med och är insatt i problematiken kring det hela. Ämnet behöver lite uppmärksamhet igen. Annars lär inget hända iaf...

Mvh Mattias

In med skiten i stan låter bra, har kontakter på NT om det skulle behövas.

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3
Audi A4 (2007)
jessicas
9 maj 2012 · 68 Inlägg

TurboTias skrev:

reacha skrev:

Dirtymike skrev:

Vem äger det?

Statligt.

Numera är området delat i två delar där FFV äger ena halvan och Norrköpings Kommun äger den andra.
FFV håller på sin del medans kommuen har vissa delar av området uthyrt till företag.
Vi har varit i kontakt med kommunen ang. att få ha träffarna samt race inne på området men det var ett blankt nej från mannen som hade hand om ärendet.
Trotts att jag blev så gott som lovad möjlighet till träffarna på F13 (när kommunen fick hand om marken) på ett möte med kommunen för något år sedan.

Men det är väl bara att köra på som vanligt.. det har ju funkat i några år nu, trotts att vi har polisen, markägarna, butikerna, kommunen och fyllona emot oss...

Skulle jag få bestämma skulle vi flytta in åtminstone en träff till stadskärnan t.ex. Spiralen-parkeringen, där för övrigt kameramannens förslag vad gäller paragrafen om alkoholförtäring i innerstaden kan nyttjas, samt en väl skriven och väl argumenterad insändare till Norrköpings Tidningar av någon som varit med och är insatt i problematiken kring det hela. Ämnet behöver lite uppmärksamhet igen. Annars lär inget hända iaf...

Mvh Mattias

Håller med dig vännen! Spiralenparkeringen!

jessicas
9 maj 2012 · 68 Inlägg

Dirtymike skrev:

jessicas skrev:

Trik skrev:
Det går ju att prova med "kategorisering" men då uppstår oftast problem och många sura miner då många vill att ens polare ska stå bredvid, eller samlat, även fast han/hon/dom tagit sin bruksbil till träffen. Plus att alla människor har ju rätt att åka o ställa sig där de vill för att träffen är på allmän plats. Men det skulle vara väldigt trevligt med det i alla fall om det var genomförbart. Exempelvis "besökare" får stå på Elgigantens parkering och "utställare" på Maxis parkering kanske? Någon modig jäkel får väl ställa sig i rondellen och dirigera. smile

Jag dirigerar gärna bort alla skrothögar xD

Ska du inte alls för min nya bil ser ut som sju svåra år tongue Har ju inte semester än så man kan fixa den yikes

Haha okej då är väl snäll o inte gör det då :p

Freddeponken
9 maj 2012 · 663 Inlägg

Audi_Adam skrev:

kameramannen skrev:
Okej - så vi har enats om att det inte är bilen du kör vi inte gillar - det är spriten du dricker. Så om vi alla sluter upp bakom varandra och ber folk att dra som beter sig illa - ta ett kort på dem och lägg ut på garaget - så fixar vi detta...

haha jag kan lätt fota alla fyllosar..brukar ju typ ändå få med mer än hälften annars så borde inte va så svårt detta , CHALLENGE ACCEPTED! big_smile

Haha underbart!kör på detta!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang