Av med körkortet

Isaksson5 Ungdoms Räser
28 juni 2012 · 425 Inlägg

sleepyoh skrev:

Isaksson5 skrev:
Ja du. Jag tycker då att du gjorde rätt och fanskapet som ville rejsa mot dig borde ha mist körkortet.
Och om att man inte får köra över hastighetsbegränsningen vid omkörning - Ja det stämmer. Dock var min körskolelärare lite rolig. "Om du får böter för fortkörning då du kör om, då ska jag gladeligen betala den åt dig!".
Det är ju fan säkrare att gasa upp i 130 än att ligga och köra 100 då tant agda med sin fiesta 1.1 inte kan hålla rätt hastighet.

Iaf min åsikt!

Det är ännu säkrare att inte köra om när vägen håller på att ta slut och bli stressad och behöva gasa, även jag kör för fort men jag väljer mina tillfällen lite bättre än 200meter kvar innan det blir en fil situationer. Att stressa och jäkta hör inte till i trafiken tycker jag, bättre att komma fram istället för att ta risker som gör att du vinner 2 minuter i slutändan.

Du är skyldig att underlätta för den som kör om, även om omkörningen är felaktig och farlig.

http://korkortonline.se/teori/omkorningar/

sleepyoh
28 juni 2012 · 1 319 Inlägg

Isaksson5 skrev:

sleepyoh skrev:

Isaksson5 skrev:
Ja du. Jag tycker då att du gjorde rätt och fanskapet som ville rejsa mot dig borde ha mist körkortet.
Och om att man inte får köra över hastighetsbegränsningen vid omkörning - Ja det stämmer. Dock var min körskolelärare lite rolig. "Om du får böter för fortkörning då du kör om, då ska jag gladeligen betala den åt dig!".
Det är ju fan säkrare att gasa upp i 130 än att ligga och köra 100 då tant agda med sin fiesta 1.1 inte kan hålla rätt hastighet.

Iaf min åsikt!

Det är ännu säkrare att inte köra om när vägen håller på att ta slut och bli stressad och behöva gasa, även jag kör för fort men jag väljer mina tillfällen lite bättre än 200meter kvar innan det blir en fil situationer. Att stressa och jäkta hör inte till i trafiken tycker jag, bättre att komma fram istället för att ta risker som gör att du vinner 2 minuter i slutändan.

Du är skyldig att underlätta för den som kör om, även om omkörningen är felaktig och farlig.

http://korkortonline.se/teori/omkorningar/

Vad har detta med saken att göra=? Hans omkörning är lika illa för det. Även om ingen agerade rätt så är det fortfarande fel.

_----------'
Isaksson5 Ungdoms Räser
28 juni 2012 · 425 Inlägg

sleepyoh skrev:

Isaksson5 skrev:

sleepyoh skrev:

Det är ännu säkrare att inte köra om när vägen håller på att ta slut och bli stressad och behöva gasa, även jag kör för fort men jag väljer mina tillfällen lite bättre än 200meter kvar innan det blir en fil situationer. Att stressa och jäkta hör inte till i trafiken tycker jag, bättre att komma fram istället för att ta risker som gör att du vinner 2 minuter i slutändan.

Du är skyldig att underlätta för den som kör om, även om omkörningen är felaktig och farlig.

http://korkortonline.se/teori/omkorningar/

Vad har detta med saken att göra=? Hans omkörning är lika illa för det. Även om ingen agerade rätt så är det fortfarande fel.

Bilen som "tävlade" då TS skulle köra om syftar jag på. Han (TS) bedömde omkörningen som säker då han påbörjade omkörningen. Sedan stöter han på en idiot som vill tävla och gör allt livsfarligt. Bromsa gick inte eftersom det hade kanske orsakat en trafikolycka. Hade idioten inte gasat på så hade omkörningen varit HELT SÄKER!

sleepyoh
28 juni 2012 · 1 319 Inlägg

Isaksson5 skrev:

sleepyoh skrev:

Isaksson5 skrev:

Du är skyldig att underlätta för den som kör om, även om omkörningen är felaktig och farlig.

http://korkortonline.se/teori/omkorningar/

Vad har detta med saken att göra=? Hans omkörning är lika illa för det. Även om ingen agerade rätt så är det fortfarande fel.

Bilen som "tävlade" då TS skulle köra om syftar jag på. Han (TS) bedömde omkörningen som säker då han påbörjade omkörningen. Sedan stöter han på en idiot som vill tävla och gör allt livsfarligt. Bromsa gick inte eftersom det hade kanske orsakat en trafikolycka. Hade idioten inte gasat på så hade omkörningen varit HELT SÄKER!

Jaha. Du var där eller?

_----------'
Isaksson5 Ungdoms Räser
28 juni 2012 · 425 Inlägg

sleepyoh skrev:

Isaksson5 skrev:

sleepyoh skrev:

Vad har detta med saken att göra=? Hans omkörning är lika illa för det. Även om ingen agerade rätt så är det fortfarande fel.

Bilen som "tävlade" då TS skulle köra om syftar jag på. Han (TS) bedömde omkörningen som säker då han påbörjade omkörningen. Sedan stöter han på en idiot som vill tävla och gör allt livsfarligt. Bromsa gick inte eftersom det hade kanske orsakat en trafikolycka. Hade idioten inte gasat på så hade omkörningen varit HELT SÄKER!

Jaha. Du var där eller?

Men han har ju skrivit i tråden?!

Smajly
28 juni 2012 · 3 059 Inlägg

norrtan skrev:
Jag vart av med körkortet i söndags, körde för fort på 100 väg, tänkte dra situationen och vill höra lite tankar och funderingar smile

.... och hur man kan stå i en nedförsbacke och klocka folk ?

Varför klagar du på det? Hastighetsbegränsningen gäller även i nedförsbacke!. Bara släppa av på gasen när det kommer en backe och behöver du så får du väl lägga en tå på bromsen.. inget svårt med det.

Om du söker lite i forumet så får du många kompisar med EXAKT samma fråga som din.. sök och du ska finna körkortslösa kompisar så ni kan cykla vättern runt ihop..

sleepyoh
28 juni 2012 · 1 319 Inlägg

Isaksson5 skrev:

sleepyoh skrev:

Isaksson5 skrev:

Bilen som "tävlade" då TS skulle köra om syftar jag på. Han (TS) bedömde omkörningen som säker då han påbörjade omkörningen. Sedan stöter han på en idiot som vill tävla och gör allt livsfarligt. Bromsa gick inte eftersom det hade kanske orsakat en trafikolycka. Hade idioten inte gasat på så hade omkörningen varit HELT SÄKER!

Jaha. Du var där eller?

Men han har ju skrivit i tråden?!

Att du kallar den andra föraren idiot när du inte har en aning om hur det egentligen såg ut stör mig, att du säger att omkörningen hade varit HELT SÄKER utan att han hade gasat vet du ingenting om heller, jag förstår definitivt poängen du försöker få fram, 100%. Men det finns alltid 2 versioner av en historia.

_----------'
M103
28 juni 2012 · 1 570 Inlägg

Är det flerfilig motorväg är det väl inte så mycket omkörning att tala om. Han som kör i vänsterfilen MÅSTE ju inte pressa sig förbi där vägen smalnar av. Han kan ju ligga kvar i sin fil, låta Volvokillen köra lite snabbare och sen lägga sig bakom. Men klart det är kul att rejsa så då hakade ju TS på och blev av med kortet smile
Så kan det gå.

Jag tycker sånt där alltid händer på den där sträckan. Antar att det var i backen på E18 vid Brottby polisen stod. Folk kommer i full fart och ska pressa sig förbi när det inte finns utrymme och så att JAG får köra ut i väggrenen för att inte smälla. Man har ingen skyldighet att tvärnita eller köra av vägen för att underlätta en omkörning. Lägg er bakom och byt fil när det blir 2 igen. It´s not exactly rocket science!

Senast redigerat av M103 (28 juni 2012)

Isaksson5 Ungdoms Räser
28 juni 2012 · 425 Inlägg

sleepyoh skrev:

Isaksson5 skrev:

sleepyoh skrev:

Jaha. Du var där eller?

Men han har ju skrivit i tråden?!

Att du kallar den andra föraren idiot när du inte har en aning om hur det egentligen såg ut stör mig, att du säger att omkörningen hade varit HELT SÄKER utan att han hade gasat vet du ingenting om heller, jag förstår definitivt poängen du försöker få fram, 100%. Men det finns alltid 2 versioner av en historia.

Ursäkta för de mindre fina orden. Men just nu utgår jag från TS version och det han har skrivit ner. Och du har helt rätt i att det finns 2 versioner av 1 händelse. Men somsagt utgår jag från det han säger.

sleepyoh
28 juni 2012 · 1 319 Inlägg

Isaksson5 skrev:

sleepyoh skrev:

Isaksson5 skrev:
Men han har ju skrivit i tråden?!

Att du kallar den andra föraren idiot när du inte har en aning om hur det egentligen såg ut stör mig, att du säger att omkörningen hade varit HELT SÄKER utan att han hade gasat vet du ingenting om heller, jag förstår definitivt poängen du försöker få fram, 100%. Men det finns alltid 2 versioner av en historia.

Ursäkta för de mindre fina orden. Men just nu utgår jag från TS version och det han har skrivit ner. Och du har helt rätt i att det finns 2 versioner av 1 händelse. Men somsagt utgår jag från det han säger.

Ok ok. Då är vi på ungefär samma plan big_smile

Lycka till TS!

Senast redigerat av sleepyoh (28 juni 2012)

_----------'
Bliss187 Medlem 187
28 juni 2012 · 52 Inlägg

Tycker det är bra @ dom tog kortet.Nu kanske du äntligen kan lära dig köra bil =0)

"No admittance without a garage pass"
sleepyoh
28 juni 2012 · 1 319 Inlägg

Bliss187 skrev:
Tycker det är bra @ dom tog kortet.Nu kanske du äntligen kan lära dig köra bil =0)

Måste fråga om du känner TS och vet hur han kör? Annars är det bara en one liner rad som är provocerande, du kan knappast döma hans körande efter ett inlägg. Har du själv inte gjort några misstag i trafiken?

_----------'
Bliss187 Medlem 187
28 juni 2012 · 52 Inlägg

Isaksson5 skrev:

sleepyoh skrev:

Isaksson5 skrev:
Men han har ju skrivit i tråden?!

Att du kallar den andra föraren idiot när du inte har en aning om hur det egentligen såg ut stör mig, att du säger att omkörningen hade varit HELT SÄKER utan att han hade gasat vet du ingenting om heller, jag förstår definitivt poängen du försöker få fram, 100%. Men det finns alltid 2 versioner av en historia.

Ursäkta för de mindre fina orden. Men just nu utgår jag från TS version och det han har skrivit ner. Och du har helt rätt i att det finns 2 versioner av 1 händelse. Men somsagt utgår jag från det han säger.

Då kan vi lägga ner tråden eftersom 2 versioner and 1 händerlse redan kommit fram..TS version vs Polisen och dom verkar ha fått sista ordet:smile

Senast redigerat av Bliss187 (28 juni 2012)

"No admittance without a garage pass"
Hamilton
28 juni 2012 · 8 872 Inlägg

Trådskaparen har gjort fel och ska ta det straff han blir utdelad.
Övrig diskussion överflödig.
Tråd låst

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang