Bmw 740 klickar vid start

bluemayth
11 augusti 2012 · 95 Inlägg

tjena som rubriken sa så startar då inte min 740 , funkade klockrent idag ca 1 minut innan ja ställde den på parkeringen sen när ja skulle starta den igen så klickade det bara när jag vred på nyckeln , och så fortsatte det så .
det kan ju omöjligt vara generator eftersom den inte dummat sig under dagen innan .
det jag kunde komma fram till är glapp någonstans ? eftersom fläkten dör efter några sekunder och allt bara slocknar när ja trycker på bromsen ibland .
vissa " nyckelvridningar " så lyckas jag vrida på så det bara klickar o vissa vridningar är den heldöd . ? snälla hjälp batteriet funka toppen igår ?

BMW 535 "E28 Power" (1986)
BMW M3 cab (2004)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
11 augusti 2012 · 6 170 Inlägg

Startmotorn som är kass ??

Har precis råkat ut för något liknande, på fredag kväll funkade bilen utmärkt men måndag morgon när man skulle köra till ett möte så hände det inte ett skit när man vred om nyckeln. Visade sig vara starten som sagt gonatt eftersom det går att putta igång bilfan.

Prova att knacka/banka på startmotorn och solenoiden samtidigt som någon vrider om nyckeln, funkar inte det så prova att rulla igång den.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
bluemayth
11 augusti 2012 · 95 Inlägg

ja har nog svårt att rulla igång automatarn smile

BMW 535 "E28 Power" (1986)
BMW M3 cab (2004)
nO-rEcoIL
11 augusti 2012 · 70 Inlägg

Ta av batteripolerna ca 45min,detta kunde krångla på min e38 pga EWS kan misstänka stöldförsök.
kan även va startmotorn som börjar ge sig

bluemayth
11 augusti 2012 · 95 Inlägg

ja var ute och testa igen när jag tog bort + polen . bilen liksom bara klickar och allt lyser svagt , och slocknar när jag bromsar smile . som om det inte va någon kräm i batteriet . vilket det är eftersom det funka 10 min innan när jag startade , samt så var centrallåset helt cp , det liksom pulserade när ja försökte låsa upp .

BMW M3 cab (2004)
BMW 535 "E28 Power" (1986)
Funkiee Saab älskare!
11 augusti 2012 · 4 597 Inlägg

testa o koppla på startkablar o se om det löser sig, ifs har du ett dött batteri eller en dålig generator smile om den startar med startkablar så kan du mäta över batteripolerna med en multimeter för o se hur generatorn laddar smile men säkert ett dött batteri smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
bluemayth
11 augusti 2012 · 95 Inlägg

ja visst verkar det logiskt men ja kliar mig fortfarande i huvudet om de att den starta fint liksom 1 minut innan det här tongue . han borde väll åtminstone gå trögt innan , ge några tecken att den inte laddar eller nått ? . verkar helskumt.

BMW 535 "E28 Power" (1986)
BMW M3 cab (2004)
Funkiee Saab älskare!
11 augusti 2012 · 4 597 Inlägg

startar den inte med startkablar kan du ta något o slå på selonoiden på startmotorn som nån sa innan smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
bluemayth
11 augusti 2012 · 95 Inlägg

ska testa det imorn , vad är selonoiden för någon del då

BMW M3 cab (2004)
BMW 535 "E28 Power" (1986)
Drönirettab
11 augusti 2012 · 21 761 Inlägg

Det enklaste just nu är ju att mäta med multimeter direkt på batteripolerna när du vrider nyckeln till startläge, då ser du om spänningen bara sjunker litegrann eller väldigt mycket. På så sätt kan du ganska säkert se om batteriet är dåligt eller inte. smile

alain www.bimmerpower.org
12 augusti 2012 · 3 995 Inlägg

Bytt bateriet, kanske från någon du känner som kan låna dig en som är bra bara för att testa, det säkert kommer att går bra.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
bluemayth
16 augusti 2012 · 95 Inlägg

Hejsan nu idag har jag testat lite olika saker på bilen och det har varit en helskum dag ,

bytte batteri och satte dit ett nytt i bagageluckan , men det gav inget resultat det ända som hände var bara att larmet gick tyst o gnällde som en överkörd hund . men slutade efter 1000 klick på larmknappen . men det gav ändå samma resultat . han klicka bara eller va heldöd .

sen när vi testa starthjälp så funka allt i kupén men när ja vred igång bilen så smattra det bara i startmotorn och allt i bilen bara pulserade .. som om nått spärra bilen , eller en paj startmotor , vad tror ni ?

BMW 535 "E28 Power" (1986)
BMW M3 cab (2004)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
16 augusti 2012 · 1 778 Inlägg

Det låter ändå som för lite ström. Dom brukar bete sig så där då. Jag antar att anslutningarna på batteriet sitter bra?
Har du kollat jorden till batteriet?
Tycker ändå att du ska prova med startkablar.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
bluemayth
16 augusti 2012 · 95 Inlägg

tja ja om du försöker förstå dig på vad ja skrev ovanför tongue . dålig på att framföra saker och ting men ja testa ju det idag , testa ju förra veckan med då starta han med starthjälp med idag bara smattra det allt pulserade i bilen . all ell

BMW 535 "E28 Power" (1986)
BMW M3 cab (2004)
Glesmark
16 augusti 2012 · 1 938 Inlägg

Som andra sagt, dom kräver mycket ström dom här.
Testa att ladda upp batteriet fullt och kör med startkablar på strömpolerna i motorutrymmet, kanske kan hjälpa.

Hade samma problem på min 540 en gång och jag fick ha 3 batterier kopplade plus att bilens egna batteri var i, helt sinnes.

Men efter att jag fick igång den då så har den fungerat utan problem sen dess.

bluemayth
16 augusti 2012 · 95 Inlägg

redan testat det smile

BMW 535 "E28 Power" (1986)
BMW M3 cab (2004)
Glesmark
17 augusti 2012 · 1 938 Inlägg

Har du kollat hur jordflätan från batteriet sitter i karossen?
Testat att ge solenoiden en köss me typ plasthammare?

bluemayth
17 augusti 2012 · 95 Inlägg

ja kommer inte under skiten den är för låg de är ju de , får inte ens under huvudet. hemska saker som har sänkt en lyxbil !

BMW M3 cab (2004)
BMW 535 "E28 Power" (1986)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
17 augusti 2012 · 1 778 Inlägg

bluemayth skrev:
ja kommer inte under skiten den är för låg de är ju de , får inte ens under huvudet. hemska saker som har sänkt en lyxbil !

Var står bilen? I Norrköping?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
bluemayth
17 augusti 2012 · 95 Inlägg

jajemänn , lyckades ju med starthjälp på parkeringen så den står i ett garage nu men går inte ens att få igång med startkablar känns som om mitt larm cpat ihop eller något .. ?

BMW 535 "E28 Power" (1986)
BMW M3 cab (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang