Körskola som försöker lura mig?

careau
20 december 2012 · 1 624 Inlägg

Hur gick det?

vosa-v95
20 december 2012 · 50 Inlägg

Jag har körkort!! big_smile

Upptäck Saab !!
ekelund88
20 december 2012 · 2 656 Inlägg

vosa-v95 skrev:
Hej nu är de körkorts tider för mig, och jag klarade teorin i dag! big_smile men har uppkörning den 20:e.

Jag har kört sen jag var 16 och nu sista månaden har jag kört på bilskola för att komplitera och finslipa mina kunskaper. Senast igår var jag och körde en lektion.
Idag ringde dem och förstörde den glada stämningen och sa att jag inte genom gått två moment: landsvägskörning och motorväg, jag riskerar tydligen att få uppkörningen uppskjuten pga att det då skulle vara som en "privat uppkörning" och att de då inte gick att få en ny tid på en hel evighet.

Jag tycker detta låter som ett riktigt försäljningsknep och jag känner mig lurad!
Jag köpte ett paket med 7 lektioner då dem sa att de skulle räcka. Sedan tog jag en extra lektion igår och då sa han jag körde med att de hade vart godkänt om de hade vart uppkörning så det kändes bra, men nu ska jag betala (struntsumma enligt bilskolan):1350 kr för två lektioner som jag inte räknat med över huvudtaget?

Får dem göra så och är det verkligen skillnad på dessa uppkörningar?

PS:Har i af bokat dem efter om och men och deras plötsliga klagomål på min körning som jag aldrig fått höra tidigare.. Ds

Tacksam för svar! Mvh //Vosa-v95

dom gjorde samma med mig skit i dom och kör upp det gjorde jag funkade utmärkt

BlauMes
20 december 2012 · 1 801 Inlägg

vosa-v95 skrev:
Jag har körkort!! big_smile

Grattis! smile

Saab 9-3 (2008)
SylvesterStallone
20 december 2012 · 1 433 Inlägg

Körskolor vill bara suga pengar inget annat...

BMW 730D (2005)
AChr
20 december 2012 · 336 Inlägg

vosa-v95 skrev:
Jag har körkort!! big_smile

Gratulerar!
Var precis som flera andra sagt antagligen ett försök att mjölka ur mer pengar. Verkar vara extremt vanligt. Blev själv förvånad när körskolan jag använde inte visade några tendenser alls till det.

I och för sig sa jag redan från början att jag inte tänkte köra en lektion mer än de som ingick i paketet jag köpte, och bokade dessutom både teoriprov och uppkörning själv (Man ville ju vara säker på att få tiden på sin 18-årsdag. smile).

Gäller att inte låta sig luras...

Just turbo power, no real shit.
vosa-v95
20 december 2012 · 50 Inlägg

BlauMes skrev:

vosa-v95 skrev:
Jag har körkort!! big_smile

Grattis! smile

Tackar, haha hemma efter ca 30 mil körda bara runt runt tongue

Upptäck Saab !!
vosa-v95
20 december 2012 · 50 Inlägg

Saabfan1 skrev:

vosa-v95 skrev:
Jag har körkort!! big_smile

Gratulerar!
Var precis som flera andra sagt antagligen ett försök att mjölka ur mer pengar. Verkar vara extremt vanligt. Blev själv förvånad när körskolan jag använde inte visade några tendenser alls till det.

I och för sig sa jag redan från början att jag inte tänkte köra en lektion mer än de som ingick i paketet jag köpte, och bokade dessutom både teoriprov och uppkörning själv (Man ville ju vara säker på att få tiden på sin 18-årsdag. smile).

Gäller att inte låta sig luras...

Tackar, märkte idag att kör lärarna inte gillar han som sitter i receptionen på skolan, det var han som sa de om momenten.. Jag tog upp det på väg till trafikverket och då sa han (körläraren) att det inte alls fans någon risk att få det uppskjutet :S Så det är delade meningar smile

Upptäck Saab !!
vosa-v95
20 december 2012 · 50 Inlägg

SylvesterStallone skrev:
Körskolor vill bara suga pengar inget annat...

Jo så sant så sant hmm

Upptäck Saab !!
careau
21 december 2012 · 1 624 Inlägg

vosa-v95 skrev:
Jag har körkort!! big_smile

Gratulerar smile

Xuri One Man Clan
21 december 2012 · 4 287 Inlägg

Ja körskolor e roligt folk...fick mitt från skolan för många år sen....
Kompisen fyllde 18 i maj å jag i december... i augusti kom lärarna när vi satt å gjorde teori vid datorn å sa....
Ja grabbar nu får ni inte mycke mer tid att ta era körkort för snart är eran tid här slut....
men kärringen blev rätt tyst när jag sa Ja de var ju synd jag har fortfarande 4 månader kvar innan jag fyllt 18 å ni har väl fått betalt för att jag ska få körkortet ?
de var end of story där :p
Dom ville försöka å spara lite pengar...
inte ända gången dom var lite fula...

grattis till ditt kort, var rädd om de smile

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Isaksson5 Ungdoms Räser
21 december 2012 · 425 Inlägg

Gratulerar till körkortet!

Hände liknande för mig innan jag hade uppkörning. Jag tänkte "fuck that". Bokade Kör- och teoriprov privat och fixade körkortet på första försöket smile

risodlarn
21 december 2012 · 577 Inlägg

Körkort är inget man tar, det köper man.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
OUTLAW1
21 december 2012 ·

risodlarn skrev:
Körkort är inget man tar, det köper man.

nej nej nej
Körkort är något som man får förtjäna , det är ingen rättighet att alla skall ha körkort i sverige.
Kan man inte köra bil så spelar det ingen roll hur mycket pengar du har.
Sedan att det kostar prngar..jamen hallå...vad fan tror du bilskolan kostar att dra runt??
Bilar
utbildning av lärare
fortbildning av lärare pga nya regler
lokal
material såsom datorer,böcker
LÖN till alla som jobbar
Givetvis ska man ju ha en vinstmarginal också

Så ja det kostar att ta det via körskolan men det är också ett enkelt och bra sätt att lära sig ALLT inna uppkörningen.

Sedan snacket.Jag har kört den ja va 13 så det räcker med 4 lektioner....
Lägg ned..detta funkade förr inte i dag..ECO driving fanns inte förr...

Grattis till TS till ditt körkort...håll hårt i det för det flyger iväg lättare än du fick det..

Jag talar om erfarenhet med 3 omhändertagna körkort..

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 december 2012 · 13 810 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

risodlarn skrev:
Körkort är inget man tar, det köper man.

nej nej nej
Körkort är något som man får förtjäna , det är ingen rättighet att alla skall ha körkort i sverige.
Kan man inte köra bil så spelar det ingen roll hur mycket pengar du har.
Sedan att det kostar prngar..jamen hallå...vad fan tror du bilskolan kostar att dra runt??
Bilar
utbildning av lärare
fortbildning av lärare pga nya regler
lokal
material såsom datorer,böcker
LÖN till alla som jobbar
Givetvis ska man ju ha en vinstmarginal också

Så ja det kostar att ta det via körskolan men det är också ett enkelt och bra sätt att lära sig ALLT inna uppkörningen.

Sedan snacket.Jag har kört den ja va 13 så det räcker med 4 lektioner....
Lägg ned..detta funkade förr inte i dag..ECO driving fanns inte förr...

Grattis till TS till ditt körkort...håll hårt i det för det flyger iväg lättare än du fick det..

Jag talar om erfarenhet med 3 omhändertagna körkort..

idagens läge torskar mängder med folk som "kan" köra bil så jävla bra på eco drivningen smile

det är väldigt speciellt ett onödigt stopp och man är körd. osäkerhet i trafiken gör jhu att man stannar i onödan och då är det klippt förut räckte det med att köra lungt och försiktigt och följa dom normala trafikreglerna men det är det slut på.


tittar man inte innan man kommer fram till rondellen så kuggar man underbart tycker jag för snart kanske man slipper alla idioter som stannar i onödan

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Germax
21 december 2012 · 12 086 Inlägg

Du Growe, du verkar veta väldigt mycket om hur uppkörningar går till och vad man kuggar på. Hade du en tuff tid med att ta körkort? smile

careau
21 december 2012 · 1 624 Inlägg

Germax skrev:
Du Growe, du verkar veta väldigt mycket om hur uppkörningar går till och vad man kuggar på. Hade du en tuff tid med att ta körkort? smile

haha shit Germax, du är alltid bitter big_smile

risodlarn
21 december 2012 · 577 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

risodlarn skrev:
Körkort är inget man tar, det köper man.

nej nej nej
Körkort är något som man får förtjäna , det är ingen rättighet att alla skall ha körkort i sverige.
Kan man inte köra bil så spelar det ingen roll hur mycket pengar du har.
Sedan att det kostar prngar..jamen hallå...vad fan tror du bilskolan kostar att dra runt??
Bilar
utbildning av lärare
fortbildning av lärare pga nya regler
lokal
material såsom datorer,böcker
LÖN till alla som jobbar
Givetvis ska man ju ha en vinstmarginal också

Så ja det kostar att ta det via körskolan men det är också ett enkelt och bra sätt att lära sig ALLT inna uppkörningen.

Sedan snacket.Jag har kört den ja va 13 så det räcker med 4 lektioner....
Lägg ned..detta funkade förr inte i dag..ECO driving fanns inte förr...

Grattis till TS till ditt körkort...håll hårt i det för det flyger iväg lättare än du fick det..

Jag talar om erfarenhet med 3 omhändertagna körkort..

jag håller med, men tyvärr är verkligheten annorlunda. Jag anser att man köper kortet o det finns ju flera bevis på idioter i trafiken. Du verkar ju vara en av dem då du tydligen kör så dåligt att ditt kort blivit omhändertaget 3 gånger.
jag har inte kört sen jag var 13 och jag tog 6 lektioner varav 2 var för att mjölka pengar då vi bara åkte runt o lallade. Jag klarade kortet på första försöket 3 dagar efter 18 årsdagen. Så att 4 lektioner räcker om man kört sen man var 13 är nog inte skitsnack o än en gång du ska ju inte ens uttala dig. Jag ber om ursäkt om jag verkar lite sur men det var du som satte tonen.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
tobbeh78 !
21 december 2012 · 543 Inlägg

Många som skyller på körskolorna men faktum är att väldigt många körskolor tar in lärare på "konsultbasis" dvs att dom är bara inhyrda av körskolan, då är det inte så konstigt att dom vill "sälja" på en fler lektioner.

När jag tog mitt Mc-kort så berätta den läraren att han var inhyrd för att just ta hand om mc-lektionerna samt att det finns ett "snitt" på skolarna när det gäller elever/lektioner/ samt godkända/kuggningar.
Om körskolan har för många elever som klarar körkortet så blir dom kollade så att dom inte sålt för många lektioner, är det för många kuggningar blir dom kollade så att dom inte sålt för få lektioner, iofs nu är det nästa 10år sen så det kan ha ändrats.

Trött och bitter?? javisst!
Isaksson5 Ungdoms Räser
21 december 2012 · 425 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Många som skyller på körskolorna men faktum är att väldigt många körskolor tar in lärare på "konsultbasis" dvs att dom är bara inhyrda av körskolan, då är det inte så konstigt att dom vill "sälja" på en fler lektioner.

När jag tog mitt Mc-kort så berätta den läraren att han var inhyrd för att just ta hand om mc-lektionerna samt att det finns ett "snitt" på skolarna när det gäller elever/lektioner/ samt godkända/kuggningar.
Om körskolan har för många elever som klarar körkortet så blir dom kollade så att dom inte sålt för många lektioner, är det för många kuggningar blir dom kollade så att dom inte sålt för få lektioner, iofs nu är det nästa 10år sen så det kan ha ändrats.

Min trafiklärare sa bara att han går efter hur han känner att jag kör. Sedan får en annan trafiklärare åka med för att bedömma. Släpper de iväg för många så är det som du sa, risk för att de misstänker att något inte riktigt är rätt med den trafikskolan. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang