Hej här är ett projekt jag hade på min saab i sommras och blev väldigt nöjd med det faktiskt Det lite kvar att fixa som att han inte riktigt går som han ska med den nya turbon men det ska jag nog kunna fixa till men om ni vet vad som kan vara fel så kan ni ju höra av er Nu kommer det en bild också
Senast redigerat av Rasmus_Saab_Aero (9 januari 2013)
så blev det att fixa lite silikon och alurör till snorkeln för turbon :d
Här e en bild med allt samlat typ
Alla silikonslangar till vatten o luft kom som plug and play men snorkeln fick jag modda lite och med grenröret fick jag fixa större hål för bultarna till flänsen så att turbon gick att bulta fast
Senast redigerat av Rasmus_Saab_Aero (9 januari 2013)
Medans jag även höll på att fixa med bilen så blev det att riva ut växellådan, byta koppling,Tryckplatta, byta vevhuslager packning och slavcylinder hade senare lite problem med att lufta hela systemet men det gick till slut Jag bytte även bromsar o skivor fram o bak Lite bilder på detta då
Växellåda, koppling med svänghjul och packningen bytt
Här ligger lådan på baksidan inför byte av olja o rengörning
Nu kommer äntligen vändningen att börja montera grejerna efter man väntat på den nya kopplingen o truckplattan ett par veckor mer än halva sommar säsongen har ju gått nu så började bli lite tidspress på att få hinna med något åk i stan lite bilder på den nya kopplinge o allt där till + slangar till turbon som jag special gjorde på en firma
Nu så har jag börjat montera dom flesta grejerna som svänghjul,koppling,tryckplatta,turbo,grenrör,slangar,rör,intercooler,kylare och alla silikonrör och så vidare
lite bilder på det här då
det var det mesta har ingen bild på lådan i bilen och har ingen helhets bild heller men det kommer till sommaren och det jag fixat nu är ett nytt armstöd i bilen o en ny stereo och 2 lampknappar till dioderna i framlyserna och till drl-lyserna
kommer mer bilder på det också och det som blir till i sommar som är rest på projektet är att sätta dit nya spridare och lämna in chippet för justering och en ny bränslepump för att få bilen att gå bra felet är att när bilen blir varm så laddar han inte mer än 1bar när han ska ladda 1,7 och det gör han när han e kall så tror att det är när han chokar så får han tillräkligt med bränsle men inte när han e varm men om någon annan har nå synpunkter eller idéer på vad det kan vara så skriv gärna här !
lite mer då tryck rören vart dom gamla men upp putsade :d ser ut som nya;) här på lilla och stora röret den till vänster oputtsad o till vänster putsad
Så här ser bilen ut efteråt inte mycket som syns på utsidan men den har en bra finish i lacken + diod sido blinkers o så men blir att fixa ett nytt blinkers relä som klarar dioder runt om
Senast redigerat av Rasmus_Saab_Aero (9 januari 2013)
Hörni vad tror ni om att fortsätta med att kanske byta kamkedja, Kammaxlar, Kolvar, Ventiler, o vevstake till sommaren ? blir nog en jävla massa meck men vet att de finns typ färdigtrimmat topplock och motorblock på en sida inte så jävla dyrt heller:D runt 30000kr i runda svängar:)
Rasmus_Saab_Aero skrev: Hörni vad tror ni om att fortsätta med att kanske byta kamkedja, Kammaxlar, Kolvar, Ventiler, o vevstake till sommaren ? blir nog en jävla massa meck men vet att de finns typ färdigtrimmat topplock och motorblock på en sida inte så jävla dyrt heller:D runt 30000kr i runda svängar:)
Kör på för tusan! Jag kommer följa detta anyways. Trevlig bil, ser ut att vara i bra skick!
Rasmus_Saab_Aero skrev: Hörni vad tror ni om att fortsätta med att kanske byta kamkedja, Kammaxlar, Kolvar, Ventiler, o vevstake till sommaren ? blir nog en jävla massa meck men vet att de finns typ färdigtrimmat topplock och motorblock på en sida inte så jävla dyrt heller:D runt 30000kr i runda svängar:)
Kör på för tusan! Jag kommer följa detta anyways. Trevlig bil, ser ut att vara i bra skick!
Man får tacka då bilen är i bra skick också och det kommer ju bara bli bättre