Problem med startmotorn på renult megane

graphix__
22 januari 2013 · 68 Inlägg

hej. har fått ett problem på min vinter bil. är så att den kan gå fint och starta i 1dag och kan funka i 2månader också.

men sen helt plötsligt kan det hända att när jag ska vrida på nyckeln och starta den så händer det ingeting när startmotorn vanligt vis ska dra runt motorn. men allt annars lyser och så som det ska. och sen  kan det stå ett par dagar så funkar den som den ska igen. och sen kan den lägga av om man får motorstopp inne i stan osv.

Är det någon som har en aning om vad felet är och vad jag ska börja med att felsöka?

mvh isak

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7c/Renault_Megane_front_20080104.jpg/800px-Renault_Megane_front_20080104.jpg

BMW 330D (2002)
xXSammy
22 januari 2013 · 6 595 Inlägg

Kolla över batteriet först.

De/Dem
graphix__
22 januari 2013 · 68 Inlägg

Malheus skrev:
Kolla över batteriet först.

har kört på med starthjälp och testat ladda batteriet också. men ingen skillnad.

BMW 330D (2002)
xXSammy
22 januari 2013 · 6 595 Inlägg

Ja men vet du hur mycket volt batteriet är på innan bilen startas?

De/Dem
mwiechert
24 januari 2013 · 172 Inlägg

Det låter som att din startmotor glappar. Om du har tillgång till garage rekommenderar jag att ta ut den och ta en titt på den. Ta bort den svarta luftburken så kommer du åt relativt bra, för att vara en Renault dvs roll.

bombarjensen
24 januari 2013 · 51 Inlägg

solenoiden eller hur det stavas är problemet.. tror jag iaf!

peugeotpasi
1 februari 2013 · 112 Inlägg

kabeln till solenoiden, den är isolerad och börjar glappa så man ser inte glappet utanpå utan du får ta bort isoleringen på kabelskon så ska du se om det är glapp/oxid där.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang