Plana en B5204T3 0,7?

bengan87
30 augusti 2013 · 583 Inlägg

Har haft min topp inlämnad på en firma för renovering.
När jag kom hem så har dom stämplat toppen med 0,7 och funderar nu om dom har förstört toppen.
Efter har läst på nätet så ska Max vara 0,5? Eller är det jag som har fel?

Senast redigerat av bengan87 (30 augusti 2013)

bombarjensen
30 augusti 2013 · 51 Inlägg

är det en turbo så ska man ju inte plana mycket... men vet inte exakt antal millimetrar, dom kanske plana så mycket som dom behövde för att den skulle bli plan, för de hände mej!

bengan87
31 augusti 2013 · 583 Inlägg

Jag ringde firman igår och fråga hur dom kunde plana den 0,7 då Volvo säger Max 0,3..
Fick svar att dom va tvungen och köra så dom fick hela utan plan och att dom har planat andra toppar mer en 0,7 och det har aldrig varit något problem.

Är fortfarande osäker och efter montering gäller ingen retur eller något och notan sluta på strax under 7000:- för en helrenovering på toppen dock utan ventiltätnigarna som jag fick köpa på sidan. Så blir det problem så kommer han allt få vetta!..

bombarjensen
31 augusti 2013 · 51 Inlägg

han skiter väl i hur många millmetrar det blir, han tar väl bara tills den blir plan, släng på en extra packning wink

bengan87
31 augusti 2013 · 583 Inlägg

Tänkt på det. men hört av andra att det kan bli skit. (Problem och hålla det tät.)

BOLIN_
31 augusti 2013 · 2 763 Inlägg

bengan87 skrev:
Tänkt på det. men hört av andra att det kan bli skit. (Problem och hålla det tät.)

Kan du inte skaffa en tjockare packning då?

Volvo - For Life
bengan87
31 augusti 2013 · 583 Inlägg

Har ingen koll vilka som kan ha. Köpt nu på autoexperten en hel sotningssats. Men tror inte den är något tjockare en den vanliga. hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang