aa jo läste igenom sbf reglerna igår igen efter några försök till att förstå mig på nåt och kom fram till de så får så var man ska sätta de, va tror du om brevid höger hjullhus där kan de väl sitta?
förklara gärna brevid höger hjulhjuls:)? lättast är väl typ å sätta den i mitten, bakom där baksätet ska vara:)? men får som sagt ine sitta i nån krock zon:)
jo men ungefär där va de svarta locket e mellan hjulhusen där var man kan komma åt bränslearmaturen så blir väl typ mellan hjulhusen lite åt vänster inte höger som ja skrev tidigare.
tänkte ha bränsletanken över reservhjulsbaljan sen.
har inte haft möjlighet att jobba så mycket på bilen men har fått mercan såld så nu blir det att låta lackarn få lägga en rostgrund/slipgrund och beställa hem lite stakar, kolvar och lager till motorn som de inte har hänt så mycket på, har nämligen en till projektbil (volvo 242 v8) så går ju åt lite tid på den mee. kan bjuda på en bild på den mee om de är intressant. ha de gött!
Någon här På garaget som vet den exakta skillnade mellan volvo t5 2,0 liters maskinerna och 2,3 liters motorn. på bilden ser ni kolv från 2,0 och 2,3 som ni ser så är 2,0L kolven högre och mycket planare på ovansidan än 2,3 liters kolven som är lite mer urgröppt, men vad kan mer skilja? Är det mer slag på 2,3 liters veven också? Är förbränninsrummen annorlunda på topparna? Hur är det med insug/ avgas kanalerna är dom mindre på 2,0 liters toppen än 2,3? Någon som har lite koll på detta? Skulle va bra o veta.