Hammarlack på ventilkåpan?

Tommy_Enk Toyota-Frälst
29 november 2006 · 310 Inlägg

Ja, skulle vilja lacka bokstäverna på min ventilkåpa och behöver då en hyfsat värmetålig (?) lack där. För det blir väll lite varmt...

Fungerar hammarlack eller finns det nån annan lack? (ej Powder Coating)

http://img170.imageshack.us/img170/6420/ventilkpagu7.jpg

Intel
29 november 2006 · 130 Inlägg

Hammarlack tål 90 grader konstant, vet inte hur varma dina kåpor blir, men det borde funka.
Motorlack fungerar, den står dessutom emot lite kemikalier.
Värmetålig färg klarar uppåt 600 grader.

AlpinWeissMk1
29 november 2006 · 11 Inlägg

varför inte Pulverlack?

Tommy_Enk Toyota-Frälst
29 november 2006 · 310 Inlägg

Okej, ja jag vet inte om vilken temperatur den går upp till sad

Har funderat på den värmetåliga lacken men har inte funnit den i GRÖN färg, endast svart, röd eller silver. Men det är just grönt jag vill ha.

Powder Coating är i fel prisklass för mig. Resultatet är underbart men priset är lite i överkant för min ekonomi.

Så, nån som har nån idé hur varm en ventilkåpa blir? >smile

tobi
29 november 2006 · 562 Inlägg

haha.. jag körde vanlg jävla biltema lack.. tongue (fett b) men det har inte hänt något med den än iaf xD

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Bebbo Kocken
29 november 2006 · 487 Inlägg

du kan ju alltid testa att varmköra bilen och mäta med en vanlig stektermometer eller liknande

Owzer Rallykalle och kabeltattare
30 november 2006 · 422 Inlägg

Jag lackade en gång en ventilkåpa med hammarlack, sitter fortfarande kvar efter 5år. Så kör på det du.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Tommy_Enk Toyota-Frälst
30 november 2006 · 310 Inlägg

Owzer skrev:
Jag lackade en gång en ventilkåpa med hammarlack, sitter fortfarande kvar efter 5år. Så kör på det du.

Då kör vi på det >smile
Funkar det så funkar det

twin_cam Smålänning
1 december 2006 · 7 877 Inlägg

Min är lackad i hammarlack wink funkar skitbra tongue Tål olja med (ifall du skulle spilla vid byte smile )

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
racing245
1 december 2006 · 144 Inlägg

motor lär ju inte komma upp i mer än va vatten tempen typ , och alla minst vid ventilkåpan

Volvo 740 2JZ "Toyvon" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang