Saab 9000 cse 2,3t - rinner glykol

Shnarkz
25 januari 2016 · 7 Inlägg

Tjena! har i ett tidigare inlägg skrivit om en glykolläcka. Har idag hittat en gummiventil som det rinner konstant ur, men har ingen aning om vad det är. hmm  Den sitter rakt ner till höger om oljestickan. Det är som en lucka, så vet inte om den gått sönder eller om det ska vara så? hur som helst så rinner det glykol som ett vattenfall.

Bifogar bild.


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hp … e=56A95696

Så vad är det för något?

tack på förhand / Daniel

Niicke94
25 januari 2016 · 56 Inlägg

Tjena smile ett tips är att gå med i Saab turbo club of sweden ( om du har facebook) så kan du skriva där och få ett snabbare svar smile

Du kan ta smålänningen ur Småland, men aldrig Småland ur smålänningen!
Volvo V60 D5 "Dieseldoris" (2014)
Saab 9-5 Vector 2.3t "Räddad från skroten" (2005)
ahG16
25 januari 2016 · 198 Inlägg

det där är avrinning från fågelbadet där värmeväxlaren sitter, dom kan läcka, och då rinner glykolen ur där!

MVH Gabbe
Permanent fartblind
AChr
26 januari 2016 · 336 Inlägg

Biffen94 skrev:
Tjena smile ett tips är att gå med i Saab turbo club of sweden ( om du har facebook) så kan du skriva där och få ett snabbare svar smile

Vad tusan, skit i Facebook-sidan - De har ett forum där man sitter inne på grymt mycket kunskap, där borde även du gå med. Lika bra att du blir medlem i klubben på riktigt också. smile

Nu råkar jag ha sett att TS redan ställt frågan på STCS Forum, men det är ändå värt att nämnas, för annars tar väl den dumma Facebook-sidan över helt till slut.

Just turbo power, no real shit.
Shnarkz
26 januari 2016 · 7 Inlägg

Fick hjälp på Saab turbo club forum. Det lutar åt att värmepaket läcker, så har beställt ett nytt och byter det så fort jag kan. Hoppas allt blir bra big_smile

Niicke94
27 januari 2016 · 56 Inlägg

Shnarkz skrev:
Fick hjälp på Saab turbo club forum. Det lutar åt att värmepaket läcker, så har beställt ett nytt och byter det så fort jag kan. Hoppas allt blir bra big_smile

Okej gött smile Hoppas det löser sig smile

Du kan ta smålänningen ur Småland, men aldrig Småland ur smålänningen!
Saab 9-5 Vector 2.3t "Räddad från skroten" (2005)
Volvo V60 D5 "Dieseldoris" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang