Återlämna registreringsskyltar

TaxiBenz
23 januari · 130 Inlägg

Jag måste återlämna mina gula registreringsskyltar till Transportstyrelsen. Jag ska posta skyltarna men jag förstår inte hur jag ska slå in dom. Det känns onödigt att använda en jättestor kartong för bara två registreringsskyltar och de får inte plats i postens blå kuvert.

Hur ska jag slå in dom?

trubbelturbo
23 januari · 1 467 Inlägg

Vira in dem i wellpapp och en jävla massa tejp hade jag gjort.

Senast redigerat av trubbelturbo (23 januari )

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
TaxiBenz
23 januari · 130 Inlägg

Då måste jag köpa wellpapp. Går det inte att använda tidningspapper eller bruna matavfallspåsar och klippa till dom lite och sen tejpa runt?

Hamilton
23 januari · 8 872 Inlägg

Wellpapp finns gratis i dom flesta butiker...

Fotograf på tierpidag.se
TaxiBenz
23 januari · 130 Inlägg

Hamilton skrev:
Wellpapp finns gratis i dom flesta butiker...

Det har jag aldrig sett. Tänker du på omslagspapper?

trubbelturbo
23 januari · 1 467 Inlägg

TaxiBenz skrev:
Då måste jag köpa wellpapp. Går det inte att använda tidningspapper eller bruna matavfallspåsar och klippa till dom lite och sen tejpa runt?

Ja det funkar. Finns inga krav på att emballeringen ska var estetiskt tilltalande.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Low
23 januari · 3 325 Inlägg

Ta en valfri kartonglåda och klipp.

Lucif3r
23 januari · 2 239 Inlägg

TaxiBenz skrev:
Det har jag aldrig sett. Tänker du på omslagspapper?

Nja... Men brukar bara vara att jaga reda på första bästa anställda och fråga, dom brukar ha X antal kilon på lager som annars ska till återvinningen smile

TaxiBenz
23 januari · 130 Inlägg

Fan, jag som kastade en stor kartonglåda idag.

Jag får gå ut och leta i containern.

Senast redigerat av TaxiBenz (23 januari )

Hamilton
23 januari · 8 872 Inlägg

TaxiBenz skrev:

Hamilton skrev:
Wellpapp finns gratis i dom flesta butiker...

Det har jag aldrig sett. Tänker du på omslagspapper?

Vad du sett spelar ju mindre roll men har du frågat? Ärligt talat begriper jag inte hur man kan ha så stora problem med att skicka 2 skyltar.

Senast redigerat av Hamilton (23 januari )

Fotograf på tierpidag.se
Hilmer
23 januari · 1 790 Inlägg

Vad för krav har dom på skyltarna som skickas in, skyltarna ska väl ändå kasseras så att klippa dom i mindre bitar (eller vik dom på mitten) för att få plats med dom i en "blå påse" borde väl lösa problemet tycker man!?

zzr94092
23 januari · 4 412 Inlägg

TaxiBenz har oövervinliga problem med mycket!

Brådhis * Voff voff *
23 januari · 10 315 Inlägg

Är väl bara att vika dom 1-2 gånger och slå in i nå´t och skicka? Så har iaf jag gjort och det har gått bra två gånger när jag sålt tidigare entusiastbilar utomlands.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
TaxiBenz
24 januari · 130 Inlägg

Brådhis skrev:
Är väl bara att vika dom 1-2 gånger och slå in i nå´t och skicka? Så har iaf jag gjort och det har gått bra två gånger när jag sålt tidigare entusiastbilar utomlands.

Så det är inte bara taxiskyltar man ska återlämna? Det visste jag inte. Vika eller klippa itu kanske funkar det också. Ganska löjligt ändå att man måste återlämna registreringskyltar!

Senast redigerat av TaxiBenz (24 januari )

granadadr
24 januari · 7 304 Inlägg

TaxiBenz skrev:

Brådhis skrev:
Är väl bara att vika dom 1-2 gånger och slå in i nå´t och skicka? Så har iaf jag gjort och det har gått bra två gånger när jag sålt tidigare entusiastbilar utomlands.

Så det är inte bara taxiskyltar man ska återlämna? Det visste jag inte. Vika eller klippa itu kanske funkar det också. Ganska löjligt ändå att man måste återlämna registreringskyltar!

när man exporterar, skrotar eller då avreggar taxi,, så ska skyltar in till transportstyrelsen,

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Lucif3r
24 januari · 2 239 Inlägg

Inte ett dugg löjligt egentligen. Det är ju en typ av försäkring så att skyltarna inte fortsätter rulla runt på vägarna. Extra så när det handlar om ett servicefordon.

Muskelbil
24 januari · 481 Inlägg

Du får inte vika eller klippa sönder skyltarna när dom ska återlämnas.
Detta ska du veta, eftersom du gått en BLIV-kurs för att bli åkare.

TaxiBenz
24 januari · 130 Inlägg

Muskelbil skrev:
Du får inte vika eller klippa sönder skyltarna när dom ska återlämnas.
Detta ska du veta, eftersom du gått en BLIV-kurs för att bli åkare.

Jag kan inte komma ihåg allting jag fick höra för 7 år sedan. Jag har skickat en fråga till Transportstyrelsen och ska se vad de säger om saken.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 januari · 13 790 Inlägg

en rulle silvertejp sätt nummerplåtarna ihop tejpa till rullen är slut sätt andresslapp och lämna in hos närmaste postnordsombud..  smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
spillolja
24 januari · 4 050 Inlägg

Klipp skyltarn i 2 bitar med en plåtsax, läggihop och slå in  med tejp och karton, adress och porto
med högsta sannorlikhet kommer man inte få något straff för sönderklippta skyltar


smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang